مهاجرت به سوئیس
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 498
:: بازدید ماه : 6237
:: بازدید سال : 37677
:: بازدید کلی : 1663577
مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق کار
یکی از راه های مهاجرت به سوئیس مهاجرت اقتصادی است. برای شهروندان اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا (ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین) آسان تر است. اگر قصد مهاجرت و کار در سوئیس را دارید، کارفرمای شما باید قبل از استخدام به مقامات سوئیس اطلاع دهد. الزامات این روش بسته به تابعیت متفاوت است. شهروندان اتحادیه اروپا با موانع کمتری برای مهاجرت به سوئیس روبرو هستند و هیچ محدودیتی برای کارگران خارجی وجود ندارد. هر کشور عضو اتحادیه در مهاجرت، ورود و کار در سوئیس شرکت می کند. نمونه بارز آن کرواسی است که در ژانویه 2013 به اتحادیه اروپا ملحق شد و محدودیت مهاجرت سالانه به سوئیس تا ماه مه 2019 دارد. ناحیه یا منطقه سوئیس) که ویزا برای آن صادر شده است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا و EFTA باید قبل از مهاجرت به سوئیس مجوز کار و اقامت دریافت کنند. مهاجرت به سوئیس برای کارگران خارجی محدودیت هایی دارد. از سال 2017، محدودیت استخدام برای بلند مدت (مجوز B) 3000 و کوتاه مدت (L مجوز) 4500 است. سهمیه های مهاجرتی و استخدامی اعلام شده شامل مدیران، متخصصان و سایر کارگران ماهر می باشد. برای مهاجرت کاری به سوئیس مدارک تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر و همچنین چندین سال سابقه کار الزامی است.همچنین لازم به ذکر است که کارفرمایان باید ثابت کنند که واجد شرایط کار در سوئیس یا اتحادیه اروپا نیستند. پس از دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در سوئیس، فرد می تواند برای ویزای کار سوئیس اقدام کند.

 

مجوزهای کوتاه مدت 3 تا 12 ماهه و مجوزهای بلند مدت حداقل 12 ماهه یا نامحدود هستند. این مدت پنج سال اعتبار دارد و به طور خودکار پنج سال برای مدت زمان رابطه استخدامی تمدید خواهد شد. همچنین یک مجوز اقامت نوع C وجود دارد که برای اقامت دائم اعطا می شود. اتباع کشورهای ثالثی که به سوئیس مهاجرت کرده اند به 10 سال اقامت و شهروندان اتحادیه اروپا به 5 سال برای اقامت دائم نیاز دارند. اگر به دنبال مهاجرت به سوئیس هستید، لطفاً وب سایت دولت ایالتی را بررسی کنید. شرایط درخواست ویزای کار برای مهاجرت به سوئیس متفاوت است، اما در بیشتر موارد کارفرمای شما باید برای مجوز کار به وزارت امور خارجه درخواست دهد. برای مهاجرت به سوئیس و یافتن شغل باید به نرخ بیکاری در این کشور نیز توجه کنیم. نرخ بیکاری سوئیس از سال 1991 تا 2018 میانگین برای این کشور در این مدت در این دوره 3.89 درصد است. و حداقل 1.78 درصد. در سال 91 و حداکثر 4.92 درصد. در سال 2016 روند این شاخص در طول زمان در نمودار زیر قابل مشاهده است.

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل
با توجه به سیستم آموزشی ارزشمند سوئیس و هزینه های پایین تحصیل در این کشور، مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل یکی از روش های آسان و مطلوب مهاجرت می باشد. سیستم آموزشی این کشور بولونیا است. تحصیل رایگان برای اتباع سوئیسی 9 ساله اجباری است.زبان آموزشی در این کشور چندگانه است و شامل آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیایی می باشد. زبان انگلیسی زبان آموزشی در مدارس و دانشگاه های خصوصی و بین المللی است.

مدارس
آموزش اجباری نه سال طول می کشد و شامل آموزش ابتدایی و متوسطه می شود. تحصیلات ابتدایی بسته به کانتون از چهار تا شش سال طول می کشد. دوره اول دبیرستان بسته به کانتون از سه تا پنج سال طول می کشد. آموزش متوسطه اجباری نیست و طول دوره از سه تا چهار سال متغیر است. مدرسه متوسطه یا به صورت حرفه ای یا آکادمیک وجود دارد. دبیرستان علوم دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه ها و تربیت معلم مدرسه آماده می کند. دبیرستان های فنی و حرفه ای دانش آموزان را برای طیف گسترده ای از مشاغل فنی و حرفه ای و همچنین دانشکده های علوم کاربردی آماده می کند. مدارس بین المللی نیز وجود دارد که در جدول زیر بهترین مدارس شبانه روزی سوئیس برای مهاجرت به سوئیس آورده شده است.

 

دانشگاه
در سوئیس، سیستم آموزش عالی در سطح دانشگاه شامل ده دانشگاه استانی، دو مؤسسه فدرال فناوری و هفت دانشگاه علوم کاربردی، مؤسسات آموزش معلمان تازه تأسیس، و بسیاری از مدارس فنی و حرفه ای پیشرفته است. دانشگاه های خصوصی فقط تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهند. مطالعات پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، شیمی و نقشه برداری باید با الزامات ملی مطابقت داشته باشد و توسط دولت فدرال تنظیم شود. مدت تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی سه تا چهار سال می باشد. برای مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این کشور باید بدانید که سیستم آموزشی در سوئیس بولونیا است و طبق این سیستم دوره لیسانس سه سال، فوق لیسانس دو سال و دکترا چهار سال طول می کشد. در زیر 3 دانشگاه برتر این کشور برای مهاجرت به سوئیس آورده شده است.

 

ETH زوریخ - موسسه فناوری فدرال سوئیس
موسسه فناوری فدرال سوئیس در حال حاضر در رتبه هفتم جهان قرار دارد و تنها دانشگاه غیر انگلیسی زبان در بین 10 دانشگاه برتر اروپا است. این دانشگاه در سال 1855 تأسیس شد و با 21 برنده جایزه نوبل پیشرو در علم و فناوری است. در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS، دانشگاه پلی تکنیک زوریخ در رشته های مهندسی، فناوری و علوم زیستی در رتبه سوم جهان قرار دارد. دوره های کارشناسی عمدتاً به زبان آلمانی انجام می شود، در حالی که اکثر دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی است.

مدرسه فدرال پلی تکنیک لوزان - EPFL
دانشگاه پلی تکنیک لوزان دومین موسسه پلی تکنیک بزرگ سوئیس است. این موسسه کمی زودتر از دانشگاه فنی زوریخ در سال 1853 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون در رتبه بندی جهانی قرار دارد. در رتبه بندی QS جهان در سال 2010 در رتبه 22 قرار گرفت.از نظر مهندسی و فناوری رتبه یازدهم و برای علوم زیستی رتبه سیزدهم را دارد. از آنجایی که لوزان در بخش فرانسوی سوئیس واقع شده است، اکثر دوره ها به زبان فرانسوی ارائه می شوند، اگرچه برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

دانشگاه زوریخ
دانشگاه زوریخ بزرگترین دانشگاه سوئیس است که حدود 25500 دانشجو دارد. در حال حاضر در رتبه 78 جهان قرار دارد. این دانشگاه نسبت به دو دانشگاه پلی تکنیک زوریخ و لوزان دارای رشته های تخصصی وسیع تری است و در شهر زوریخ واقع شده است.


تعداد بازدید از این مطلب: 24786
برچسب‌ها: مهاجرت به سوئیس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1400
نظرات
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید