آموزش برنامه نویسی
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 134
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1133
:: بازدید ماه : 8281
:: بازدید سال : 31223
:: بازدید کلی : 1657123
آموزش برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی یکی از با ارزش ترین مهارت هایی است که می توانید یاد بگیرید. اگر به دنبال یک دوره برنامه نویسی یا یادگیری و آموزش برنامه نویسی هستید، می تواند به این دلیل باشد که می خواهید حرفه خود را ارتقا دهید یا شاید امیدوار هستید که نرم افزار یا بازی برای دوستان خود بسازید، یا قصد دارید وارد این دوره شوید. دنیای تکنولوژی با این حال، یادگیری یک زبان کامپیوتر می تواند برای پیشرفت حرفه ای و شخصی شما مفید باشد.1 2 3 4 5 6 7


یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنم؟
به لطف اینترنت، اکنون بهترین زمان برای یادگیری برنامه نویسی است. اما تعداد زیادی از گزینه ها می تواند برخی از افراد را قبل از شروع آموزش برنامه نویسی ناامید کند. در زیر، نحوه یادگیری برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته را با برخی منابع توصیه شده به شما آموزش خواهیم داد.


1. بفهمید که چرا می خواهید یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید.
ممکن است انجام برنامه نویسی به عنوان یک سرگرمی جالب به نظر برسد، اما اگر هنگام یادگیری برنامه نویسی هدفی نداشته باشید، می توانید خیلی سریع ناامید شوید. بنابراین قبل از شروع یادگیری، به این فکر کنید که چرا می خواهید شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی کنید، چرا این مهارت شما را هیجان زده می کند و چه منابعی در دسترس شماست.به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک توسعه دهنده شوید تا درآمد بیشتری برای خانواده خود داشته باشید. آیا می دانید کجا می خواهید کار کنید و برای چه پروژه هایی به توسعه دهندگان نیاز دارند؟ آیا حاضرید برای شرکت در دوره های آموزشی برنامه نویسی، یادگیری زبان های برنامه نویسی مناسب و ایجاد پروژه های لازم وقت بگذارید؟

تعیین یک هدف بزرگ مانند مثال بالا می تواند واقعا خسته کننده باشد. در عوض، با اهداف کوچکتر و خاص تر شروع کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می خواهید برای یکی از دوستان خود که در حال تمرین برای ماراتن هستند، یک اپلیکیشن موبایل ایجاد کنید.

این هدف:
• به شما کمک می کند تا مهارت های مورد نیاز خود را بسازید.
• می دانید با کدام زبان برنامه نویسی و کلاس برنامه نویسی شروع کنید.
• یک ضرب الاجل تعیین کنید تا بتوانید زمان خود را در حین یادگیری کدنویسی مدیریت کنید.


2. ابتدا انتخاب کنید که کدام زبان برنامه نویسی را می خواهید یاد بگیرید.
اگر می خواهید بفهمید برنامه نویسی را به کدام زبان شروع کنید، اهداف بلند مدت خود را در نظر بگیرید. آیا برای سرگرمی کدنویسی می کنید یا برای پیشرفت در محل کار؟ آیا برنامه انعطاف پذیری دارید یا نیاز به تکمیل یک پروژه با عجله دارید؟

به عنوان یک مبتدی، ممکن است بخواهید با زبانی شروع کنید که از ساختار داده یا الگوریتم استفاده نمی کند.اگر چنین است، HTML یا CSS انتخاب های خوبی برای شروع هستند. اما زبان هایی مانند جاوا و پایتون نیز برای مبتدیان عالی هستند و کاربردهای زیادی دارند. گاهی اوقات یادگیری یک زبان برنامه نویسی ممکن است ماه ها طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که زمان خود را به خوبی صرف کرده اید.


3. در کلاس آموزش پایتون آنلاین شرکت کنید.
برای آموزش پایتون نیازی به گذراندن دوره برنامه نویسی ندارید. امروزه هزاران دوره برنامه نویسی آنلاین وجود دارد که همه چیز را از HTML اولیه گرفته تا ساختارهای داده و الگوریتم های پیچیده را آموزش می دهد.

اولین کلاس برنامه نویسی شما باید مبانی یک زبان را معرفی کند و شامل ماژول ها و وظایف تعاملی برای هدایت یادگیری شما باشد. یک دوره برنامه نویسی ساختاریافته همه چیز را قابل هضم نگه می دارد و تضمین می کند که همه نکات را در زمان معین یاد بگیرید.

 

ارائه دهندگان دوره های رایگان محبوب عبارتند از:
• freeCodeCamp
• W3Schools
• دوره معروف مقدماتی علوم کامپیوتر دانشگاه هاروارد در edX و کانال یوتیوب CS50 موجود است.دوره های فوق برای تعیین آمادگی برای یادگیری یک زبان برنامه نویسی عالی هستند. همچنین می توانید در دوره های برنامه نویسی حضوری شرکت کنید. این دوره ها طیف وسیعی از زبان های برنامه نویسی از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می دهند.


4. آموزش های ویدئویی در مورد یک زبان برنامه نویسی را تماشا کنید.
احتمالاً قبلاً یک یا دو آموزش را در YouTube تماشا کرده اید. چرا این کار را برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی انجام ندهید؟ در حالی که دوره های آنلاین بهترین گزینه برای برنامه نویسی عملی شما هستند، ویدیوهای آنلاین می توانند یادگیری شما را تکمیل کنند و کنجکاوی شما را جلب کنند.

در زیر دو کانال یوتیوب وجود دارد:

 

هر دو کانال طیف گسترده ای از موضوعات زبان برنامه نویسی را پوشش می دهند.

 


5. کتاب و کتاب الکترونیکی در زمینه یادگیری برنامه نویسی بخوانید.
رویکرد قدیمی را ترجیح می دهید؟ یک کتاب مناسب برای مبتدیان انتخاب کنید. کتاب ها شما را با مفاهیم اولیه آشنا می کنند و در آموزش برنامه نویسی بسیار موثر هستند.اگر به دنبال یک دوره برنامه نویسی یا یادگیری و آموزش برنامه نویسی هستید، می تواند به این دلیل باشد که می خواهید حرفه خود را ارتقا دهید یا شاید امیدوار هستید که نرم افزار یا بازی برای دوستان خود بسازید، یا قصد دارید وارد این دوره شوید. دنیای تکنولوژی

6. از ابزارهایی استفاده کنید که یادگیری و آموزش برنامه نویسی را آسان می کند.
اغلب اوقات برای یادگیری برنامه نویسی به ابزار خاصی نیاز ندارید، اما ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.


ویرایشگر کد
ویرایشگرهای متن با ویژگی هایی مانند: کدگذاری رنگ، تکمیل خودکار، یافتن، جایگزینی، حالت تاریک و موارد دیگر. آنها برای تسهیل یادگیری برنامه نویسی هستند. اکثر حرفه ای ها از ویرایشگر کد استفاده می کنند. این ابزار می تواند به شما کمک کند کد خود را پاک تر و سریع تر بنویسید.

ویرایشگرهای کد مانند ویرایشگرهای متن کار می کنند، اما دارای یک سری ویژگی های اضافی هستند که به شما در مدیریت و ویرایش کدتان کمک می کند. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:
• دستورات را برجسته کنید
• کد جستجو
• محیط ترمینال داخلی
Notepad، Sublime Text و Emacs ویرایشگرهای بسیار محبوبی برای مبتدیان هستند.کنسول کنید و یک زبان برنامه نویسی یاد بگیرید
کامپیوتر خود را کمی بهتر بشناسید. وقتی برنامه نویسی را شروع می کنید، باید یاد بگیرید که چگونه در کنسول حرکت کنید. کنسول یک رابط متنی برای سیستم عامل شما است که می تواند در آموزش برنامه نویسی موثر باشد.

این کنسول به شما امکان می دهد فایل ها را پیدا کنید و دستورات را روی آنها سریعتر از یک رابط کاربری گرافیکی استاندارد (GUI) اجرا کنید. نحوه استفاده از آن، از جمله دستورات اولیه یونیکس را بیاموزید، زیرا کارهایی را با استفاده از کنسول انجام خواهید داد که در رابط کاربری گرافیکی استاندارد امکان پذیر نیست.


ابزار مدیریت پروژه برای یادگیری زبان برنامه نویسی
بسیاری از پروژه ها ساده شروع می شوند اما با پیشرفت پیچیده تر می شوند. با استفاده از ابزار مدیریت پروژه هنگام آموزش برنامه نویسی، می توانید فایل ها را به اشتراک بگذارید، گرافیک ها را به روز کنید و پروژه های برنامه نویسی را به قسمت های جداگانه تقسیم کنید. ابزارهای مدیریت پروژه به شما کمک می‌کنند تا پروژه‌های جانبی و فایل‌های اضافی را در حین پایبندی به جدول زمانی خود پیگیری کنید.تشخیص
همانطور که روی پروژه های برنامه نویسی خود کار می کنید، ممکن است با اشکالات، موانع و چالش های دیگر روبرو شوید. این می تواند فوق العاده خسته کننده باشد. اشکال‌زدای Rubber Duck ممکن است بسیار ابتدایی به نظر برسد، اما می‌تواند به شما در ساده‌سازی مشکل و یافتن راه‌حل‌های مفید در زمانی که در حال یادگیری کدنویسی در آینده هستید، کمک کند.

 

7. ببینید دیگران چگونه کد می کنند.
برای برخی افراد ویرایش کار شخص دیگری آسانتر از ایجاد آن از یک صفحه خالی است. اگر جزو این دسته هستید، باید بدانید که بررسی کدهای دیگران می تواند راه بسیار خوبی برای یادگیری برنامه نویسی باشد.

مرور کدهای برنامه نویسان دیگر می تواند الهام بخش شما باشد و مهارت های برنامه نویسی شما را بهبود بخشد. این رویکرد به شما کمک می کند:
• کدهای درون برنامه خود را بهتر درک کنید.
• کدهای جدید را سریعتر پیدا کنید.
• نمونه های خاصی از کدنویسی با کیفیت را ببینید.

با برنامه یا فایل کدی که دوست دارید شروع کنید. اگر مطمئن نیستید با چه کدی شروع کنید، GitHub و searchcode مکان های خوبی برای شروع هستند.اگر می توانید، سعی کنید با کد بازبینی شده یا پروژه های منبع باز شروع کنید.

اگر می دانید برنامه چه کاری انجام می دهد، یک بخش کوچک را انتخاب کنید و سپس از آخر به ابتدا بروید. این تکنیک به شما کمک می کند تا عملکرد هر خط از برنامه را بهتر درک کنید. خواندن مستندات نیز ایده خوبی برای یادگیری برنامه نویسی است. این روش ایده های پشت هر کدی را که مرور می کنید آشکار می کند.


8. اجرای پروژه های برنامه نویسی
فقط با تمرین می توانید یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. هیچ راه حلی در این مورد نیست. شما می توانید تمام مفاهیم و نحوه کار هر کد را بخوانید. اما تا زمانی که آموخته های خود را در عمل به کار نبرید، ایده ها به طور کامل در ذهن شما عملی نمی شوند. اینجاست که پروژه ها وارد می شوند.

پروژه در واقع یک اپلیکیشن (یا وب سایت) است که به زبان دلخواه شما ساخته شده است. هنگام شروع به یادگیری برنامه نویسی، پروژه هایی را انتخاب کنید که در مدت زمان کوتاهی تکمیل شوند. اگر در کلاس برنامه نویسی یا دوره آموزشی شرکت می کنید، ممکن است پروژه هایی را دریافت کنید که برای تثبیت یک مفهوم طراحی شده اند.همچنین پروژه های برنامه نویسی زیادی برای مبتدیان وجود دارد که می توانید خودتان آنها را امتحان کنید. برخی از طرح های کلاسیک عبارتند از:
Time Converter: در این برنامه کاربر زمان را بر حسب ثانیه و برنامه معادل آن را بر حسب ساعت، دقیقه، روز و ... ارسال می کند. می دهد.
Random Number Generator: این برنامه یک عدد تصادفی بین دو مقدار مشخص شده توسط کاربر تولید می کند.
ماشین حساب: در یک برنامه ماشین حساب کاربر ورودی ها و عملیات ریاضی خود را مشخص می کند و برنامه به شما نتیجه می دهد.
دفترچه تلفن: در این برنامه کاربران می توانند با ارسال نام مخاطب، فرد مورد نظر را از میان مخاطبین ذخیره شده جستجو کنند.
Alphabetizer: در این برنامه کاربر لیستی از کلمات را ارائه می دهد و برنامه آنها را بر اساس حروف الفبا مرتب می کند.
بازی جلاد: در این برنامه کاربر با وارد کردن حروف سعی در حدس زدن یک کلمه پنهان دارد و بازی در مورد حدس های درست یا نادرست به شما بازخورد می دهد. وقتی کاربر تمام حروف کلمه را حدس بزند، برنده می شود.

 

با یک جستجوی سریع در گوگل، می توانید آموزش های برنامه نویسی را بیابید که شما را با چالش های کوچک بیشتری به چالش می کشد و از شما می خواهد که مهارت های حل مسئله خود را در دنیای برنامه نویسی تقویت کنید.مزایای پروژه های برنامه ای
علاوه بر تمرین مفاهیم، ​​پروژه های برنامه نویسی دو مزیت دیگر را برای افزایش یادگیری شما ارائه می دهند.

اول: آنها شما را با انگیزه نگه می دارند. پروژه ها به تقویت دلیل یادگیری و آموزش برنامه نویسی شما کمک می کنند و معیارهای واضح و ملموسی را برای پیشرفت شما تعیین می کنند. هر پروژه تکمیل شده برای شما به معنای مهارت دیگری است.

دوم: پروژه های برنامه نویسی، به خصوص پروژه های بلند مدت، مهارت های برنامه نویسی شما را نشان می دهد. پروژه ها برای تازه واردان به بازار برنامه نویسی ضروری هستند زیرا سطح مهارت در یک زبان برنامه نویسی را تعیین می کنند.


چگونه در حین آموزش برنامه نویسی با انگیزه بمانیم
هنگام شروع پروژه های بلندمدت، به این فکر کنید که مایلید برای چه چیزی وقت بگذارید. سپس فرقی نمی‌کند که یک وب‌سایت شخصی باشد یا یک برنامه تلفن همراه، شما با سرعت بالایی در راه خواهید بود. انتخاب پروژه‌ای که واقعاً از آن لذت می‌برید و به آن اهمیت می‌دهید، تکمیل آن را تضمین می‌کند.

یک راه عالی دیگر برای درگیر شدن در پروژه های برنامه نویسی و یادگیری کدنویسی، فریلنسینگ است.برای ساختن یک ابزار مفید نیازی نیست که یک برنامه نویس با تجربه باشید. با یک دوست، عضو خانواده یا کسب و کار محلی که به ابزار یا وب سایت نیاز دارد تماس بگیرید و پروژه های آنها را محقق کنید. این یک معامله برد-برد است.


9. یک مربی و جامعه برای آموزش برنامه نویسی پیدا کنید.
همه منابعی که تاکنون فهرست کرده‌ایم ارزشمند هستند، اما بیشتر آنها تلاش‌های فردی هستند. داشتن یک دوست یا گروه آنلاین برای دریافت راهنمایی بیشتر می تواند برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی بسیار ارزشمند باشد.

اول، من توصیه می کنم یک مربی پیدا کنید. همانطور که پیشرفت می کنید، احتمالاً با مشکلاتی مواجه خواهید شد که هر چقدر هم که تلاش کنید نمی توانید آنها را برطرف کنید. اینجاست که مربیان می توانند کمک کنند.

یک مربی نباید یک معلم واقعی باشد. او باید بتواند مفاهیم دشوار را توضیح دهد و راه حل ها را به شما نشان دهد. یک مربی باتجربه می‌تواند به شما کمک کند تا شیوه‌های کدنویسی را که در کلاس برنامه‌نویسی و آموزش‌ها پوشش داده نشده‌اند را دنبال کنید و نکاتی را در مورد مسیریابی حرفه‌ای در زمینه فناوری به شما ارائه دهد.همچنین ممکن است بخواهید به یک گروه بپیوندید. به دنبال گروه‌های محلی، رویدادهای شبکه و جلسات در منطقه خود باشید تا شخصاً با توسعه‌دهندگان دیگر ارتباط برقرار کنید. جوامع توسعه دهندگان آنلاین نیز منبعی غنی برای مبتدیان هستند.

حتما بررسی کنید:
Stack Overflow: این یک سایت گروهی آنلاین برای بحث در مورد سوالات برنامه نویسی است.
GitHub: این سایت دارای یک مخزن کد برای پروژه های متن باز است و شما می توانید در این سایت با جامعه توسعه دهندگان تعامل داشته باشید.
Women Who Code: یک سازمان غیر انتفاعی که میزبان رویدادها، گردهمایی ها و آگهی های شغلی برای زنانی هستند که به دنبال شغل در فناوری هستند.
r/learnprogramming: microsite subreddit (در Reddit.com) منبعی برای یادگیری برنامه نویسان جدید است.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  14

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14


تعداد بازدید از این مطلب: 81101
موضوعات مرتبط: برنامه نویسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 20 آذر 1401
نظرات
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید