کابل جمع کن
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 9

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 140
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3623
:: بازدید ماه : 8135
:: بازدید سال : 45987
:: بازدید کلی : 1671887
کابل جمع کن

کابل جمع کن ابزاری بسیار ساده و کاربردی برای سازماندهی و جمع آوری سیم ها و کابل های وسایل برقی اطراف شما می باشد. استفاده از آن برای نگهداری سیم ها و کابل ها از افراد و حیوانات در برابر صدمات احتمالی الکتریکی و مکانیکی محافظت می کند. این نیز یکی از کاربردهای سیم جمع کن در منزل و محل کار می باشد. اگر در تولید این دستگاه کاربردی از پلیمرهای مرغوب استفاده شود، می تواند استحکام کششی بالایی داشته باشد.
نحوه استفاده از دستگاه جمع آوری تلفن
همانطور که گفته شد سیم جمع کن در زیباسازی خانه کاربرد زیادی دارد. اما همه یک نکته بسیار مهم را در مورد آن نمی دانند و آن نحوه کار با دستگاه جمع آوری سیم است، برای استفاده از این محصول کاربردی باید ابتدا گره های سیم و کابل را باز کنید و سپس آنها را صاف کرده و به کمک ابزار راهنما سیم ها را وارد شیار کابل کنید. هنگامی که سیم ها در داخل لوله قرار گرفتند، ابزار راهنما را از انتهای شیلنگ "لوله پلاستیکی" در سمت دیگر جدا کنید.

مکانیسم کابل جمع کن چیست؟
اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این موضوع نگاه کنیم باید گفت نحوه کار سیم کلکتور به این صورت است که انتهای کابل دستگاه مورد نظر به یکی از کنتاکت های داخل محفظه کلکتور متصل می شود.کنتاکت ها نیز به ریل های دوار داخل محفظه متصل می شوند. این ریل ها برای قرار گرفتن بر روی قرقره دستگاه سیم کشی نیز طراحی شده اند.دلیل استفاده از این روش طراحی این است که هنگام کشیده شدن سیم بکسل، ریل ها با استفاده از چرخ چرخانده می شوند.

شاخک های ثابت که به ریل های بالایی و پایینی متصل می شوند، برای برقراری ارتباط بین موتور و شبکه همیشه کار خود را انجام می دهند. این گیره ها اگرچه فنری هستند اما به سیم کلکتور اجازه چرخش می دهند و از طرفی جریان فاز و نول را دریافت کرده و به موتور منتقل می کنند.
استفاده از دستگاه جمع آوری تلفن
با کمک این ابزار کاربردی می توانید ظاهر خانه یا محل کار خود را مرتب و تمیز کنید و به هم ریختگی آنها را مرتب کنید. به طور کلی می توانید با استفاده از دستگاه مدیریت کابل، سیم های برق پشت میز کار، میز بازی کودکان و مکان هایی که کابل ها و سیم ها در کنار هم قرار گرفته اند را مرتب کنید و ظاهری نامنظم و شلخته به فضای کار یا خانه یا اتاق خود ببخشید.

روش تولید فنر مارپیچ
تولید فنر این ابزار کاربردی به دو صورت انجام می شود که عبارتند از:

پس از فرآیند ساخت، فنر پانچ می شود و سپس عملیات حرارتی می شود.پس از ساخت و عملیات حرارتی، فنر در فرآیند پیچیدن تنظیم شده و در بسته بندی ذخیره سازی تحویل داده می شود.
ساختار مرکب
این ابزار یک شیلنگ پلاستیکی انعطاف پذیر یا استوانه ای است که قسمت بالایی آن شیار شکل است و قسمت راهنما به داخل آن نفوذ می کند. سیم کلکتور 1.5 متر طول و 22 میلی متر قطر دارد. لازم است بدانید که این محصول معمولا به صورت فنر طراحی می شود تا مقاومت بیشتری داشته باشد و طول عمر بیشتری داشته باشد.

علت خرابی کابل جمع کن
گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است این ابزار از کار بیفتد. از جمله دلایلی که نشان دهنده خرابی محصول است عبارتند از:

مکانیکی
مشکلات مکانیکی معمولا زمانی رخ می دهد که دستگاه جمع آوری سیم سیم های اضافی را جمع آوری نکند. برای رفع این مشکل باید فنر استاپ روی محور قرقره را بررسی کنید تا دستگاه به حالت اولیه خود برگردد.

برقی
اجزای الکتریکی سیم کلکتور شامل دوشاخه، کابل برق، پلاتین متصل به حلقه مسی و دوشاخه های انتقال نیرو به دستگاه الکتریکی می باشد.

قطع برق در این دستگاه معمولا به دو دلیل رخ می دهد:

ممکن است سیم برق پاره شده باشد.صفحات اتصال معیوب هستند.
برای حل این مشکل باید ساختار دستگاه الکتریکی مورد نظر را باز کنید و سپس کابل های متصل به برد موتور را پس از جدا کردن بررسی کنید. در صورت مشاهده لکه روی حلقه پلاتین یا مسی، لازم است آن را با تینر بشویید و با سمباده مناسب روی آن سمباده بزنید. در صورت آسیب دیدگی و شکستگی پلاتین می توانید آنها را تعویض کنید.

نکات مهم در مورد کابل جمع کن
سازمان دهنده کابل ابزاری کاربردی برای سازماندهی کابل های نامرتب در خانه یا محل کار است. از آنجایی که داشتن تعداد زیادی کابل درهم می تواند بد به نظر برسد و خانه یا محل کار شما را نامرتب نشان دهد، می توانید از این دستگاه برای بازگرداندن نظم به مکان مورد نظر خود استفاده کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 157
برچسب‌ها: کابل جمع کن ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 2 مرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید