دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 10

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 625
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 4108
:: بازدید ماه : 8620
:: بازدید سال : 46472
:: بازدید کلی : 1672372
اندیکاتور Bollinger bands

Bollinger bands (BB) در اوایل دهه 80 میلادی توسط جان بولینگر که تحلیلگر مالی و معامله‌گر بود ابداع شدند. از BB به‌ عنوان ابزاری برای تحلیل تکنیکال استفاده می‌شد. Bollinger bands به‌ عنوان یک ابزار سنجش اسیلاتور به کار می‌روند. همچنین تعیین‌کننده نقاطی در بازار هستند که نوسانات زیاد یا کم و شرایط اشباع خرید یا اشباع فروش وجود دارند.

نکته اصلی در مورد اندیکاتور BB این است که نحوه تقسیم قیمت در اطراف یک مقدار میانگین را نشان می‌دهد. به‌ طور دقیق‌تر، این اندیکاتور از یک باند بالاتر، باند پایین‌تر و یک خط میانگین متحرک میانی (باند میانی نیز نامیده می‌شود) تشکیل‌ شده است. دو باند جانبی به پرایس اکشن بازار واکنش نشان می‌دهند و زمانی که نوسان بالا است عریض‌تر می‌شوند (از خط میانی دور می‌شوند) و زمانی که نوسان کم است باریک‌تر می‌شوند (به سمت خط میانی حرکت می‌کنند).

فرمول Bollinger bands استاندارد، خط میانی را به‌ عنوان یک میانگین متحرک ساده (SMA) 20 روزه تنظیم می‌کند، در حالیکه باندهای بالاتر و پایین‌تر بر اساس نوسان بازار مربوط به SMA (به آن انحراف معیار نیز می‌گویند) محاسبه می‌شوند. تنظیمات استاندارد برای اندیکاتور Bollinger bands به شکل زیر هست:

  • خط میانی: میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA)
  • باند بالاتر: SMA 20 روزه + (انحراف معیار 20 روزه × 2)
  • باند پایین‌تر: SMA 20 روزه – (انحراف معیار 20 روزه × 2)

این تنظیمات یک دوره 20 روزه را نشان می‌دهند و باندهای بالاتر و پایین‌تر را تا دو انحراف معیار دورتر از خط میانی تنظیم می‌کنند. این کار برای حصول اطمینان از حرکت حداقل 85% داده‌های قیمت در میان این دو باند انجام می‌شود، اما تنظیمات مطابق با نیازها و استراتژی‌های معاملاتی مختلف صورت می‌گیرند.

ادامه مطلب...اندیکاتور Bollinger bands

 
تعداد بازدید از این مطلب: 210
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
نحوه عملکرد اقتصاد
  • اعتبار – وجهی که دریافت می‌کنید و کمی دیرتر ملزم به بازپرداخت آن هستید – اقتصاد را به حرکت در می‌آورد.
  • اعتبار بیشتر یعنی هزینه‌های بیشتر، هزینه‌های بیشتر یعنی درآمد بیشتر و درآمد بیشتر یعنی اعتبار بیشتری از سوی وام‌ دهندگان در اختیار قرار می‌گیرد.
  • اعتبار همچنین سبب به وجود آمدن بدهی می‌شود: پولی که وام گرفته‌شده است باید بازپرداخت شود، از این‌ رو باید هزینه‌ها را بعداً کاهش داد.
  • دولت‌ها برای کنترل اقتصاد نرخ بهره را افزایش یا کاهش می‌دهند.

 

مقدمه:

اقتصاد دنیا را به‌ پیش می‌برد و بر زندگی روزمره همه ما تأثیرگذار است، بنابراین باید در مورد آن اطلاعت کافی داشت.

اقتصاد تعاریف مختلفی دارد اما تعریفی که بیش از همه مطرح است عبارت است از حوزه‌ای از علم که به تولید، مصرف و تجارت کالاها می‌پردازد. معمولاً اقتصاد در سطح ملی و داخلی مورد بحث قرار می‌گیرد و روزنامه‌نگاران و گزارشگران خبری در مورد اقتصاد آمریکا، چین و … صحبت می‌کنند. با این‌ وجود می‌توان فعالیت‌ها و اقدامات هر کشور را مدنظر قرار داد و به فعالیت‌های اقتصادی در سطح جهانی نگاه کرد.

در این مقاله در مورد مفاهیمی که تشکیل‌دهنده علم اقتصاد هستند صحبت خواهیم کرد و الگوی ری دالیو (Ray Dalio) را نیز ترسیم می‌کنیم (در مقاله ماشین اقتصاد چگونه کار می‌کند توضیح داده‌ شده است).

 

بخش‌های تشکیل‌دهنده اقتصاد:

پیش از اینکه به ادامه بحث بپردازیم، اقتصاد را در مقیاس کوچک‌تری موردبررسی قرار می‌دهیم. هرروز با خرید (مثلاً خواروبار) و فروش (به‌جای پرداخت کردن) به اقتصاد کمک می‌کنیم. دیگر افراد، گروه‌ها، دولت‌ها و کسب‌وکارها در سراسر جهان در سه بخش بازار همین کار را می‌کنند.

بخش اولیه با استخراج منابع طبیعی مرتبط است. 

ادامه مطلب...نحوه عملکرد اقتصاد

 
تعداد بازدید از این مطلب: 211
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
ارز فیات چیست

به بیان ساده، ارز فیات یک پول قانونی (legal tender) است که ارزش خود را به‌واسطه دولتی که آن را منتشر کرده است به دست می‌آورد نه یک کالای فیزیکی. میزان قدرت دولتی که ارزش ارز فیات را تعیین می‌کند، در این نوع پول اهمیت بسیار دارد. بیشتر کشورها در سراسر جهان از سیستم ارز فیات برای خرید کالاها و خدمات، سرمایه‌گذاری و پس‌انداز استفاده می‌کنند. ارز فیات جایگزین استاندارد طلا و دیگر سیستم‌های مبتنی بر کالا برای تعیین ارزش پول قانونی شده است.

 

پیدایش ارز فیات

منشأ پیدایش ارز فیات قرن‌ها پیش در چین است. در قرن 11 میلادی ایالت سیچوان انتشار پول کاغذی (اسکناس) را آغاز کرد. در ابتدا از این پول برای مبادله ابریشم، طلا یا نقره استفاده می‌شد؛ اما سرانجام در قرن 13 با سرکار آمدن کوبلای خان، سیستم ارز فیات راه‌اندازی شد. مورخین عقیده دارند که این پول به همراه هزینه‌های زیاد و ابر تورم از دلایل سرنگونی امپراتوری مغول بود.

در قرن 17 میلادی، پول فیات در اروپا در کشورهای اسپانیا، سوئد و هلند نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت. این سیستم در سوئد شکست خورد و حکومت بجای آن از استاندارد نقره استفاده کرد. طی دو قرن بعد New France در کانادا، مستعمرات آمریکایی و دولت فدرال ایالات‌متحده نیز از پول فیات استفاده کردند و نتایج مختلفی حاصل شد.

تا قرن 20، ایالات‌متحده مجدداً از ارز با پشتوانه کالا به‌صورت محدود استفاده می‌کرد. در سال 1933، دولت دیگر مبادله اسکناس با طلا را پایان داد. تا سال 1972، زمانی که نیکسون رئیس‌جمهور ایالات‌متحده بود، آمریکا دیگر از استاندارد طلا استفاده نکرد و به سقوط آن در سطح جهانی پایان داد و به سیستم ارز فیات روی آورد. پس‌ازآن در سراسر جهان از ارز فیات استفاده شد.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 217
برچسب‌ها: ارز فیات ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
اصول امنیت عمومی

باوجوداینکه رمزارزها امکانات بسیاری با خود دارند، اما ریسک‌ها و مخاطرات زیادی نیز برای افراد بی‌تجربه ایجاد می‌کنند. در ادامه با سه اصل مهم امنیت که برای کاهش ریسک‌های مربوط به استفاده، نگهداری و معامله رمزارزها اهمیت دارند، آشنا می‌شوید.


حریم خصوصی خود را حفظ کنید:
به دلیل ماهیت اینترنت، اطلاعات می‌توانند بسیار سریع و گاهی از مسیرهای نامطلوب منتشر شوند.

افراد بسیاری هستند که با نیت پلید از روش‌های غیراخلاقی سعی در دزدیدن رمزارزهای شما دارند. بیشتر تهدیدها و حملات به‌صورت شبکه‌ای انجام می‌شوند و به دنبال گیر انداختن افراد ساده‌لوح و حواس‌پرت هستند اما لزوماً فرد خاصی را مدنظر ندارند. بااین‌حال اگر ناآگاهانه و غیرعمدی و با آشکارسازی اطلاعات حساس، خود را هدفی برای این افراد قرار دهید، احتمال حملات پیچیده و متمرکز بیشتر است.

 

توصیه می‌شود که:
خطرات به رخ کشیدن معاملات موفق خود را در نظر بگیرید.
آدرس‌هایی که پیش‌تر استفاده کرده‌اید را به اشتراک نگذارید.
در مورد اشاره به موجودی حساب خود دقت کنید.
اطلاعاتی که به شناسه آفلاین شما متصل می‌شوند را در اختیار دیگران قرار ندهید.
از کانال‌های ارتباطی رمزنگاری‌شده استفاده کنید.
دوراندیش باشید. چند ساتوشی که در آدرس‌های خود دارید ممکن است در سال‌های پیش رو ارزش بسیاری پیدا کنند. یا نه شاید از رمزارزهای خود در طی این مدت خلاص شوید؛ اما آیا این موضوع اهمیت دارد؟ یک مهاجم، خویشاوندان دور یا غریبه‌های حسود و آشنایان شاید به‌موقع متوجه موضوع نشوند.

ادامه مطلب...اصول امنیت عمومی

 
تعداد بازدید از این مطلب: 229
برچسب‌ها: اصول امنیت عمومی ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
پیش‌بینی قیمت اتریوم درحالی‌که حجم معاملاتی معادل 9 میلیارد دلار است

پیش‌بینی قیمت اتریوم درحالی‌که حجم معاملاتی معادل 9 میلیارد دلار است – آیا ETH از بیت کوین پیشی می‌گیرد؟
قیمت اتریوم در حالی بازار رمزارز به‌طورکلی 5/1% کاهش داشته است، در 24 ساعت گذشته 1% کاهش‌یافته است. این رمزارز با قیمت 1649 دلار پس از طی یک هفته تغییر چندانی نداشته است و در طی 30 روز گذشته 6% افزایش نشان داده است و از ابتدای سال جاری این آلت کوین حدود 38% افزایش داشته است.

بااینکه ETH امروزه کاهش‌یافته است، دلایل خوب بسیاری برای افزایش قریب‌الوقوع آن وجود دارند. ازآنجایی‌که اتریوم علاوه بر این‌که همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه لایه یک ازنظر ارزش کل قفل‌شده در اپلیکیشن ها محسوب می‌شود، Coinbase نیز اخیراً زنجیره جانبی لایه 2 خود را برای اتریوم اعلام کرده است، چیزی که بدون شک استفاده از مورد دوم را افزایش می‌دهد.

نمودار ETH نشان می‌دهد که علیرغم اخبار افزاینده قیمت، بر اساس اندیکاتورهای تکنیکال، آلت کوین به دلیل احتمال کاهش، کاهش می‌یابد. برای مثال، شاخص قدرت نسبی آن (بنفش) در بیشتر ماه ژانویه بالای 70 بود و اکنون در ماه جاری شروع به کاهش کرده است، درحالی‌که در چند روز گذشته تا نزدیک 50 کاهش یافت.

در همان زمان، حرکت 30 روزه ETH (قرمز) در رابطه با میانگین 200 روزه خود (آبی) به بالاترین میزان رسیده است. این می‌تواند ناشی از ضررهای بیشتر پیش از افزایش مجدد باشد.

بااین‌حال ETH همچنان سطح حمایت خود در 1600 دلار را حفظ کرده است. قیمت آن از آغاز ماه به زیر این قیمت نرسیده است و به نظر نویسنده این مقاله به‌زودی نیز چنین نخواهد شد.

دلایل مختلفی برای این دیدگاه وجود دارد و طبق اعلام Coinbase راه‌حل لایه 2 آن برای اتریوم بسیار صعودی خواهد بود.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 236
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
موارد استفاده از بلاک‌چین: اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیاء چیست؟
از اولین روزهای پیدایش انقلاب دیجیتال در دهه 50 میلادی، تکنولوژی‌های جدید بسیاری پدید آمدند. به‌جای اینکه این تکنولوژی‌ها به افراد کمی محدود شوند، صنعت بسیار سریع پیشرفت کرد و بیشتر تکنولوژی‌های جدید توسعه‌یافته و در دسترس همگان قرار گرفتند.

همسویی انواع مختلف دستگاه‌های مبتکرانه (ازجمله چیپ‌های RFID، سنسورها و اینترنت) و در دسترس بودن آن‌ها سرانجام منجر به پیدایش مفهوم اینترنت اشیاء شد. تکنولوژی IoT تغییر بزرگی را در عصر کامپیوتر ایجاد می‌کند و این امکان را فراهم آورده است که علاوه بر کامپیوترها، دستگاه‌های دیگری نیز به اینترنت متصل شوند.

 

پیشینه IoT:
اولین بار از این تکنولوژی در دانشگاه MIT استفاده شد. دانشجویان MIT از سنسورهای ارزان‌قیمت استفاده می‌کردند تا بر ماشین نوشابه ریز خود نظارت کنند و آن را دوباره تجهیز کنند. در سال 1994 مقاله‌ای از رضا راجی منتشر شد که در آن ایده بسته‌های متحرک داده‌ها برای خودکارسازی خانه‌ها و کارخانه‌ها ارائه شد و این مقاله سبب پیشرفت بیشتر تکنولوژی IoT شد.

در حدود 1990، مایکروسافت و چند شرکت دیگر ایده‌های مشابهی را موردبررسی قراردادند و از سال 2002، بسیاری از رسانه‌ها در مورد پیشرفت IoT صحبت کردند، پیشرفت‌هایی ازجمله استفاده از دستگاه‌های هوشمندی که به یکدیگر متصل می‌شوند و همگی به یک سیستم اطلاعاتی ناظر وصل می‌شوند.

بااین‌حال بنا به تأیید بسیاری، سال 2008 رسماً به‌عنوان اولین سال تولد تکنولوژی IoT در نظر گرفته می‌شود. در این سال دستگاه‌های الکترونیکی بسیاری ساخته شدند که بیش از انسان‌ها به اینترنت متصل شدند.

ادامه مطلب...موارد استفاده از بلاک‌چین: اینترنت اشیا (IoT)

 
تعداد بازدید از این مطلب: 236
برچسب‌ها: بلاک‌چین ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
چگونه NFT ها صنایع لوکس را متحول خواهند کرد؟

ادغامNFT و صنایع لوکس می تواند تاثیر شگرفی ایجاد کند. صنایع لوکس از تاثیر تحولات در جامعه و تجارت مصون نیستند. در واقع این صنایع همواره نوآوری را درک کرده، بر اساس آن عمل کرده و از اقدامات آن بهره برده اند. بنابراین، هنگامی که فناوری بلاکچین مطرح شد، صنایع لوکس به سرعت از امکانات جدیدی که ارائه می شد استقبال کردند. ابتدا، از آنها به عنوان راهی برای ارائه بهتر محصولات انحصاری و اکنون برای ارائه راه‌های جدید تعامل با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده کردند.

امروزه استارت آپ های جدیدی با خدمات مبتنی بر بلاکچین و آموزش ارز دیجیتال برای صنایع مختلف در حال ظهور هستند. در این مقاله NFT و صنایع لوکس و چگونگی تحول در این صنایع مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

نحوه ارتباط NFTو صنایع لوکس
توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به‌ عنوان وسیله‌ای برای تبادل در یک اکوسیستم خاص عمل می‌کنند. آنها منحصر به فرد هستند زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند، بنابراین هر نشانه با دیگری متفاوت است. در سال‌های اخیر، NFT ها در بازی‌ها، دنیای مجازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بخش مهمی از متاورس هستند. اخیراً، آنها در صنعتی وارد شده اند که در آن ارزش پیشنهادی کمتر تعریف شده است: صنعت کالاهای لوکس.

فن‌آوری‌های نوظهور می‌توانند به برندها کمک کنند تا مشکلاتی که آنها را از اتخاذ کامل شیوه‌های بازاریابی نوآورانه بازمی‌دارد، برطرف کنند. مشکلاتی مانند نسبت دادن نتایج به کمپین‌های خاص یا تعامل طولانی مدت با مشتری. با استفاده از فناوری بلاکچین، NFT ها می توانند برای ردیابی و ذخیره دارایی های فیزیکی و دیجیتالی استفاده شوند و راه های جدیدی برای تعامل با مشتریان ارائه دهند. با استفاده از این سیستم، صنایع لوکس می‌توانند مالکیت و اصالت دارایی‌های خود را پیگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات دقیق هستند و در عین حال ارزش بیشتری به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 258
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
معامله گری با الگوی QM

برای یافتن فرصت‌های فوق‌العاده بازگشت روند، استراتژی معاملاتی کازیمودو را بیاموزید. در این راهنما، با معامله الگوی کازیمودو آشنا خواهید شد، نحوه اسپات کردن این تنظیمات بازگشتی را خواهید آموخت و شباهت‌های میان معاملات کازیمودو و الگوی سر و شانه را خواهد یافت و درنهایت به بررسی نحوه ایجاد یک استراتژی موفق خواهیم پرداخت.از همین آغاز باید بگویم که الگوی کازیمودو هیچ ارتباطی با شخصیت گوژپشت نوتردام نوشته ویکتور هوگو ندارد. بااینکه شخصیت رمان ویکتور هوگو یک هیولای ترسیده است، نگران تنظیمات معاملات کازیمودو نباشید.

ادامه مطلب...(معامله گری با الگوی QM)

 
تعداد بازدید از این مطلب: 271
برچسب‌ها: الگوی QM ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
روندهای برگشت بازار و تکنیک رول سوشی

بررسی حرکات روند در شاخص سهام یا دیگر انواع دارایی می‌تواند مفید باشد، هرچند گرفتار برگشت شدن مطلوب هیچ معامله‌گری که روند را دنبال می‌کند، نیست. برگشت زمانی اتفاق می‌افتد که جهت روند شاخص سهام یا دیگر انواع دارایی‌ها تغییر کند. اگر معامله‌گر توانایی تشخیص سیگنال‌های برگشت را داشته باشد، می‌تواند زمانی که شرایط به نظر مطلوب نمی‌رسد از معامله خارج شود. همچنین سیگنال‌های برگشت می‌توانند سبب آغاز یک معامله جدید شوند زیرا برگشت می‌تواند منجر به شروع یک‌روند جدید شود.

مارک فیشر در کتاب خود «معامله‌گر منطقی» در مورد تکنیکهای تشخیص سقف‌ها و کف‌های بازار صحبت می‌کند. باوجوداینکه تکنیک‌های فیشر همان هدفی را دنبال می‌کنند که الگوهای سر و شانه یا الگوهای سقف و کف‌های دوقلو در اثر تأثیرگذار توماس بولکوسکی «دائرة‌المعارف الگوهای نموداری»، تکنیک‌های فیشر زودتر سیگنال‌ها را ارسال می‌کنند و به سرمایه‌گذاران در مورد امکان تغییر جهت روند کنونی زودتر هشدار می‌دهند.

 

«رول سوشی» یکی از تکنیک‌هایی است که مارک فیشر در مورد آن صحبت می‌کند. باوجوداینکه این تکنیک ربطی به غذا ندارد، اما چون هنگام صرف ناهار زمانی که بسیاری از معامله گران در مورد تنظیمات بازار صحبت می‌کردند، به ذهن رسید، این‌گونه نامیده شد.

 

الگوی برگشت رول سوشی:
فیشر الگوی رول سوشی را این‌گونه تعریف می‌کند؛ توالی ده میله(bar) را گویند به‌گونه‌ای که 5 میله اول (میله‌های داخلی) در رنج کوچکی از سقف‌ها و کف‌ها محصورشده‌اند و پنج میله بعدی (میله‌های خارجی)، پنج میله قبلی را با سقف بالاتر و کف پایین‌تر در برمی‌گیرند. این الگو به الگوی پوششی بیریش یا بولیش شبیه است، با این تفاوت که به‌جای اینکه از دو میله تشکیل‌شده باشد، از چندین میله تشکیل‌شده است.

زمانی که الگوی رول سوشی در یک‌روند نزولی پدیدار می‌شود هشداری از امکان برگشت روند را می‌دهد و فرصت خرید یا خروج از پوزیشن فروش را فراهم می‌کند. اگر الگوی رول سوشی در یک‌روند صعودی شکل گیرد، معامله‌گر می‌تواند پوزیشن خرید را بفروشد یا وارد پوزیشن فروش شود.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 253
برچسب‌ها: تکنیک رول سوشی ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات
چگونه از گزارش COT برای انجام معامله استفاده کنیم

ازآنجایی‌که گزارش COT به‌صورت هفتگی منتشر می‌شود، کاربرد آن به‌عنوان اندیکاتور سنتیمنت بازار، برای معاملات بلندمدت مناسب‌تر خواهد بود.

ممکن است سؤال کنید:
چگونه از این گزارش به‌عنوان اندیکاتور سنتیمنت بازار برای سودآوری استفاده می‌کنید؟

یافتن پوزیشن‌های خرید یا فروش بزرگ یکی از راه‌هایی است که بتوان از گزارش COT در معاملات استفاده کرد.

یافتن این پوزیشن‌ها نشانه‌ای است از اینکه بازگشت بازار اتفاق خواهد افتاد زیرا اگر همه برای خرید یک ارز اقدام کنند خریداری باقی نمی‌ماند و اگر همه برای فروش یک ارز اقدام کنند فروشنده‌ای باقی نخواهد ماند.

برای اینکه بهتر در ذهن بماند مثالی می‌زنیم. تصور کنید که در یک جاده در حال رانندگی هستید و به یک بن‌بست می‌رسید. اگر به آن بن‌بست برسید چه اتفاقی می‌افتد؟ نمی‌توانید به راه خود ادامه دهید مگر اینکه دور بزنید.

ادامه مطلب...

 
تعداد بازدید از این مطلب: 264
برچسب‌ها: گزارش COT ,
موضوعات مرتبط: بلاک چین , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 1 خرداد 1402
نظرات

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید