دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 144
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 621
:: بازدید ماه : 6360
:: بازدید سال : 37800
:: بازدید کلی : 1663700
فیزیوتراپی

در این مقاله از کلینیک خونه تب فیزیوتراپی بهروزی به بررسی علم فیزیوتراپی و درمان بیماری ها با آن می پردازیم و به سوالات متداول در مورد آن پاسخ خواهیم داد. در نهایت در مورد بازار کار و درآمد در رشته فیزیوتراپی و تاریخچه آن صحبت می کنیم.

 

فیزیوتراپی چیست؟
فیزیوتراپی در واقع یکی از علوم پایه توانبخشی است و جزء توانبخشی می باشد.

هر چیزی که مربوط به حرکت انسان است مربوط به فیزیوتراپی است و می تواند در آن دخیل باشد.

فیزیوتراپیست با استفاده از علم آناتومی، فیزیولوژی، دانش بیماری و عوارض حرکت، یک برنامه درمانی برای بیماران طراحی می کند، از جمله:

  • تمرینات درمانی برای بهبود تحرک بیماران
  • درمان های دستی
  • استفاده از ابزارهای خاص، دستگاه های الکتروتراپی.
  • و سایر تجهیزات لازم برای کمک به بهبودی بیماران


فیزیوتراپ کیست و چه می کند؟
فیزیوتراپیست فردی است که با تسلط بر علوم موجود آناتومی، فیزیولوژی، حرکت شناسی (حرکت شناسی) و آگاهی از بیماری ها و عوارض ناشی از آنها، به عنوان متخصص حرکات بدن، می تواند بهترین برنامه درمانی را برای افراد آسیب دیده در نظر بگیرد تا فرد بتواند به آن دست یابد. اهداف زیر:

  • قدرت عضلانی بیشتر
  • مقاومت عضلانی بیشتر
  • انعطاف بدنی بیشتر
  • ارائه بهتر
  • سطح فعالیت بهتر


در درمان چه بیماری هایی از فیزیوتراپی استفاده می شود؟
علم فیزیوتراپی در منزل اصفهان همانطور که گفته شد چون تمام بیماری های مربوط به حرکت و هر آنچه را که برای حرکت لازم است در نظر می گیرد پس شامل چند دسته بیماری می شود که عبارتند از:

  • بیماران ارتوپدی
  • بیماران عصبی
  • بیماری های تنفسی و قلبی
  • بیماری های روماتیسمی و پوستی.
  • مشکلات مربوط به کف لگن
  • بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند (بعد از بارداری، جراحی و غیره)
  • بیماران سوختگی
  • بچه ها

 

فیزیوتراپی در بیماران ارتوپدی
مهم ترین مقوله ای که فیزیوتراپی در آن مورد استفاده قرار می گیرد، دسته بیماران ارتوپدی است و برای تمامی بیمارانی که مشکلات ستون فقرات و مشکلات اسکلتی- عضلانی دارند مفید و کاربردی است.

فیزیوتراپی در بیماران عصبی
شامل بیماری هایی در زمینه اعصاب و در واقع بیماری هایی است که مربوط به سیستم عصبی است و بر حرکت افراد تأثیر می گذارد، مانند:

  • ام‌اس
  • پارکینسون
  • نژاد
  • ضربه مغزی
  • آسیب های نخاعی 

 

فیزیوتراپی در بیماران تنفسی و قلبی
فیزیوتراپی در بیماری های تنفسی و قلبی نیز کاربرد دارد. از آنجایی که بیماری های قلبی و تنفسی در واقع بر عملکرد و ظرفیت تنفسی و به طور کلی ظرفیت و عملکرد قلب فرد تاثیر می گذارد، فیزیوتراپی می تواند در این فرد موثر باشد.

 

برخی از فواید و اهداف آن در بیماران تنفسی و قلبی شامل موارد زیر است:

  • افزایش ظرفیت ریه
  • بهبود وضعیت تنفسی
  • تقویت عضلات تنفسی.
  • توانبخشی قلب


فیزیوتراپی در بیماران مبتلا به روماتیسم و ​​پتوز
دسته بعدی بیماری هایی که فیزیوتراپی می تواند در آنها بسیار موثر باشد بیماری های روماتیسمی و پوستی است.

بیماری‌های روماتیسمی در واقع گروهی از بیماری‌های خودایمنی هستند که عمدتاً مفاصل بدن را درگیر می‌کنند و می‌توانند سایر قسمت‌های بدن را نیز درگیر کنند، اما مهم‌ترین مکان‌ها مفاصلی هستند که مستقیماً بر حرکات تأثیر می‌گذارند.فیزیوتراپی می تواند برای تعدادی از بیماری های پوستی که واقعاً حرکت را محدود می کنند (مانند اسکلرودرمی) موثر و مفید باشد.

فیزیوتراپی کف لگن
فیزیوتراپی همچنین می تواند به مشکلات کف لگن کمک کند، از جمله:

  • بیماری های زنان
  • بیماری های مردان
  • مشکلات جنسی
  • مشکلات بی اختیاری ادرار و مدفوع


و هر مشکلی که واقعا مربوط به کف لگن و اندام تناسلی باشد.

 

فیزیوتراپی در بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند
فیزیوتراپی در مواردی مانند بعد از بارداری، جراحی و غیره نیز می تواند موثر باشد. کسانی که زایمان می کنند یا تحت عمل جراحی قرار می گیرند، قطعا به آن نیاز دارند.

در واقع این موارد از جمله مشکلاتی است که فیزیوتراپی می تواند در بیمارانی که نیاز به بستری شدن دارند برطرف کند.

 

فیزیوتراپی در بیماران سوخته
بیماران سوختگی از دیگر بیماری هایی هستند که فیزیوتراپی می تواند بر آنها تاثیر بگذارد.

بیمارانی که دچار مشکلات سوختگی شده اند و دچار سوختگی شده اند، هم پوست آسیب دیده است و هم وضعیت بافت نرم به طور چشمگیری تغییر می کند و هم بافت نرم کوتاه می شود. همچنین، گوشت اضافی یا بافت اسکار ایجاد شده می تواند حرکت مفصل را محدود کند.

بیمارانی که از سوختگی رنج می برند قطعا نیاز به فیزیوتراپی دارند.

 

فیزیوتراپی کودک
گروه دیگری از بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی دارند، کودکان هستند که می توانند به آنها در مشکلات مادرزادی یا کسانی که با آنها متولد می شوند یا در دوران کودکی رخ می دهند، کمک کنند.

بعضی از آنها ... هستند:

  • مشکلات ارتوپدی
  • مشکلات عصبی
  • مشکلات شناختی


فواید فیزیوتراپی
مهمترین مزیت فیزیوتراپی در منزل این است که فرد را به کیفیت زندگی بهتر برساند، عملکرد را تا حد امکان به حد مطلوب برای آن فرد برساند (نه لزوماً به حد مطلوب که برای همه افراد است) و بتواند بهبود عملکرد و بهبود حرکت در نهایت، کیفیت زندگی فرد بهبود خواهد یافت.بنابراین، هم افراد سالم می توانند از مزایای فیزیوتراپی (برای جلوگیری از آسیب دیدگی و ماندن در بالاترین سطح عملکرد) بهره مند شوند و هم افرادی که آسیب خاصی داشته اند. (برای بازگشت به بالاترین سطح عملکرد و فعالیت خود)

فیزیوتراپی می تواند هم در درمان و هم در پیشگیری از آسیب ها بسیار مفید باشد. همچنین برای پیشگیری از آسیب های جدید در افرادی که دارای عوارض و مشکلات خاصی هستند مفید است.

روش ها و تکنیک های درمانی در فیزیوتراپی.
فیزیوتراپیست مانند سایر مشاغلی که جعبه ابزار را با خود حمل می کند، جعبه ابزاری را نیز به همراه دارد که بسته به شرایط فرد و بیماری می تواند وسایل مورد نیاز خود را از جعبه ابزاری که در اختیار دارد برای درمان افراد کند خارج کند.

در این جعبه ابزار، مهمترین چیز تصمیم فرد برای طراحی یک برنامه درمانی است و اینکه برای هر بیماری از کدام برنامه درمانی استفاده کنید بستگی به تکنیک هایی دارد که استفاده می کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 34314
موضوعات مرتبط: فیزیوتراپی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 23 آبان 1401
نظرات
دیوارپوش ماربل شیت چیست؟ معرفی انواع آن و شرح مزایا و معایبش

سنگ مرمر بهترین ایده برای پروژه های طراحی و دکوراسیون منزل است زیرا یکی از پرکاربردترین و بادوام ترین سنگ های این صنعت است. راه های زیادی برای استفاده از سنگ مرمر در خانه وجود دارد. از آشپزخانه تا زیرزمین، سنگ مرمر در سراسر خانه استفاده می شود. سنگ مرمر به خانه شما ظاهری تازه و جذاب می بخشد که ارزش خانه شما را دو چندان می کند و درخشان ترین سنگی است که می توانید با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنید.

با اینکه با توجه به فضای خود و قیمت ماربل شیت می توانید از سنگ مرمر استفاده کنید، اما نصب آن سخت و زمان بر و سفارش آن پرهزینه است. خوشبختانه امروزه می توان از دیوارپوش مرمری برای ایجاد جلوه سنگ مرمر و زیبایی آن در منزل یا محل کار استفاده کرد. بنابراین مزایای بالقوه ای نسبت به استفاده از سنگ مرمر طبیعی وجود دارد.

کاربرد روکش ورق ماربل شیت برای دکوراسیون داخلی و خارجی

بهترین کاربرد سنگ مرمر در طراحی خانه، دیوارهای داخلی است که به فضای شما ظاهری زیبا و تمیز و مجلل می بخشد. شما می توانید با دانستن بهترین کاربردهای سنگ مرمر در طراحی خانه، طیف رنگی سرد یا گرم را انتخاب کنید و نقش ها و طرح های زیبایی خلق کنید.دیوارپوش ها و کاغذ دیواری هایی که طرح مرمر دارند و با نام ورق مرمر به بازار عرضه می شوند دارای طرح ها و رنگ های متفاوتی هستند و به صورت مات و براق به بازار عرضه می شوند.

این محصول نسل جدیدی از دیوارپوش های دکوراتیو می باشد که در دکوراسیون داخلی و خارجی در سراسر جهان مورد توجه عموم قرار گرفته است. دیوارپوش سنگ مرمر در مقایسه با سنگ مرمر طبیعی محصولی ارزان و سبک اما با مقاومت بالا است.

 

چرا استفاده از دیوارپوش ماربل شیت توصیه می شود؟

این نوع دیوارپوش در برابر گاز (SO2) که به سطح سنگ مرمر طبیعی آسیب می رساند، بسیار مقاوم است. دیوارپوش ورق مرمر پتانسیل زیادی برای جایگزینی سنگ طبیعی، ام دی اف و پی وی سی در صنعت دکوراسیون دارد. علاوه بر این، وزن آن در مقایسه با سنگ های تزئینی و تخت که به عنوان روکش دیوار استفاده می شود، بسیار کمتر است. این امر منجر به یکی از اهداف اصلی کاهش تلفات انسانی در بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل شده است.

از گذشته تا به امروز میزان استحکام، مقاومت در برابر ضربه و عایق بودن در برابر انرژی و البته قیمت از پارامترهای حیاتی و موثر در فرآیند انتخاب دیوارپوش و کاغذ دیواری می باشد.کاملاً واضح است که همه این مزیت ها را می توان در این نوع محصول جدید مشاهده کرد. مونتاژ روکش دیوار ورق مرمر و چسباندن آن در مدت زمان کوتاهی انجام می شود. استفاده از سنگ مرمر به مرور زمان تیره و خسته کننده می شود، اما دیوارپوش مرمری پس از چند سال کیفیت اولیه خود را حفظ می کند.

  

     

 

روکش دیوار ماربل شیت از چه موادی ساخته شده است؟

دیوارپوش ورق مرمر از مواد پلی وینیل کلراید یا پی وی سی ساخته شده است که کاملاً سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه است و البته امروزه در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین مصالح ساختمانی معمولی مانند چوب، بتن و خاک می شود. این ورق های پی وی سی در مقایسه با پانل های دیواری ام دی اف فاقد هرگونه حلال آلی، متانول، روغن و مواد شیمیایی مضری هستند که بر محیط زیست و جریان آب تاثیر منفی بگذارند و به دلیل نفوذ ناپذیری، مقاومت حرارتی دارند.

  

استفاده از دیوارپوش ماربل شیت طرح سنگ در چه مکان هایی رایج است؟

سنگ های تزئینی به خصوص سنگ مرمر اگر در یک قصر عتیقه یا جزیره آشپزخانه شما استفاده شود به آن ظرافت و تجمل می بخشد. همانطور که گفته شد سنگ مرمر به دلیل ماهیت طبیعی، استحکام، سطح صیقلی و شفاف، اثری ماندگار دارد و هرگز تکرار نخواهد شد.دیوارپوش ورق های مرمر با عمر طولانی حدود 20-30 سال از هزینه های اضافی رنگ آمیزی و گچ کاری دیوارها جلوگیری می کند.


طراحی دیوار اتاق نشیمن، دیوار پشت تلویزیون، طراحی بالکن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، راهروها، اتاق کنفرانس و لابی ساختمان فضاهایی هستند که برای استفاده از دیوارپوش مرمر در ساختمان های مسکونی همچنین در طراحی رستوران ها و غرفه های فصلی، مراکز خرید و سرگرمی، ادارات، مترو، ایستگاه ها، فرودگاه ها، فروشگاه ها، گالری ها، نمایشگاه ها، سالن ها، سالن های ورزشی، استخرها، کتابخانه ها، مساجد، بیمارستان ها، داروخانه ها، درمانگاه ها، دانشکده ها و ... دانشگاه ها نوع دیوارپوش استفاده می شود.

 

بهترین طرح های دیوارپوش سنگ مرمر
سنگ مرمر سیاه
سنگ مرمر سیاه یکی از شیک ترین ترکیب های مرمر در دکوراسیون داخلی است. اگر در هر اتاقی از سنگ مرمر سیاه استفاده کنید، مطمئناً نظر همه مهمانان شما را جلب می کند و نظر همه را به خود جلب می کند. سنگ مرمر مشکی با خطوط طلایی جلوه بیشتری دارد و با ظاهری مدرن و به روز توجه شما را به خود جلب می کند.سنگ مرمر آبی
برای پوشش دیوار مرمر آبی دو انتخاب دارید: تیره و پررنگ یا روشن و آرامش بخش. طرح مرمر تیره، سلطنتی یا آبی سرمه ای در هر اتاقی مورد استفاده قرار می گیرد و در مرکز توجه قرار می گیرد. اگر به این کاشی های دیواری مرمر آبی سرمه ای نوارهای سفید اضافه کنید، حس هیجان به شما دست می دهد و سرزنده و پویا خواهید بود! برعکس، دیوارپوش سنگ مرمر آبی روشن شما را به یاد آسمانی صاف و یکدست و زیبا می اندازد که سادگی اتاق شما را با شکوه می کند. این نوع دیوارپوش ها با اکثر لوازم جانبی شما همخوانی دارند و به هر اتاقی نور، رنگ و جلوه خاصی می بخشند.


سنگ مرمر سفید

دیوارپوش مرمر سفید رایج ترین و سنتی ترین ترکیب رنگ در بین گزینه های طراحی مرمر است. اگر یک میز یا یک دیوار کامل دارید، احتمالاً یک طرح مرمر سفید با رگه های خاکستری بهترین گزینه برای شما است. نگران نباشید، اگرچه این ترکیب یکنواخت و رایج است، اما اصلا خسته کننده نیست. زیرا سنگ مرمر سفید کلاسیک و سنتی است و در عین حال ترکیبی تمیز، براق و شیک خواهد بود. این اجازه می دهد تا رنگ و طراوت بدون ایجاد حواس پرتی یا ایجاد فضایی کسل کننده به سطوح منتقل شود.با استفاده از این زمینه نسبتا خنثی می توانید در انتخاب ترکیب رنگ مبلمان و سایر دکوراسیون منزل خود جسورتر عمل کرده و از رنگ های قوی و خاص استفاده کنید. در مورد نصب دال مرمر سفید توصیه می شود از سیمان سفید استفاده شود.

ورق مرمر رزگلد
کاغذ دیواری رزگلد با طرح مرمر صورتی یا نقره ای انتخابی خاص و در عین حال ساده و آرامش بخش است. راه راه های سبک و ظریف برای پوشش دیوارهای اتاق خواب، هر کمد یا سرویس بهداشتی بسیار مناسب خواهد بود و می توانید ظرافت و حس خوشایندی را برای مهمانان یا اعضای خانواده خود ایجاد کنید.

پوشش دیوار با ژئود
اگر به دنبال ظاهری کلاسیک هستید اما نمی توانید چیزی جالب و چشم نواز به عنوان کاغذ دیواری پیدا کنید، کاغذ دیواری ژئود همان چیزی است که به دنبال آن هستید. پوشش دیوار ورق مرمر ژئود بسیار رنگارنگ تر از سنگ مرمر سنتی است و دارای رنگ های روشن، الگوهای چرخان و ویژگی های چشمگیر است. اگرچه این ویژگی ها را دارد، اما همچنان ماهیت کلاسیک و حس سنگ مرمر را به خوبی منتقل می کند.

 

بهترین مکان ها برای قرار دادن سنگ مرمر در خانه

اکثر مردم هنگام تزئین خانه خود از سنگ مرمر استفاده می کنند زیرا سنگی کاربردی و زیبا است.این نوع سنگ معمولاً برای کانتر استفاده می شود، اما راه های زیادی برای استفاده از آن در طراحی دکوراسیون منزل وجود دارد. در زیر تعدادی از کاربردهای سنگ مرمر و اینکه چگونه خانه شما را مدرن و مد روز می کند را گردآوری کرده ایم که مطالعه آن به شما کمک می کند تا دکوراسیون بهتری داشته باشید.

 

ستون
هزاران سال پیش از انواع مختلف سنگ مرمر برای طراحی ستون ها استفاده می شد. البته استفاده از سنگ مرمر در ستون های برخی ساختمان ها همچنان رایج است. دیوارپوش های ورق مرمر می توانند همین نقش را به خوبی ایفا کنند و برای زیبا جلوه دادن ستون ها استفاده شوند. ستون ها باید مستحکم باشند، بنابراین روکش دیوار با ورق مرمر که دارای استحکام و دوام کافی است، انتخاب مناسبی محسوب می شود. البته برای طراحی دکوراسیون ستون پذیرایی می توانید از دیوارپوش مرمری استفاده کنید.

 

دیوارها

برخی از افراد از سنگ طبیعی به عنوان پوشش دیوار استفاده می کنند و سعی می کنند از دکوراسیونی کاملا متفاوت در خانه یا محل کار خود بهره مند شوند. اما برخی دیگر به جای سنگ طبیعی از دیوارپوش مرمر استفاده می کنند زیرا به دنبال مزایایی هستند که قبلا توضیح دادیم.استفاده از سنگ طبیعی یا روکش سنگ به سلیقه افراد بستگی دارد. هر دو به دیوار خانه یا محل کار شما ظاهری تازه می بخشند و تمیزتر از قبل به نظر می رسند. دیوارپوش های مرمر بسته به طرح سنگی که انتخاب می کنید، حس خنکی یا گرما را در محیط ایجاد می کند.

 

میزهای رومیزی
میزهای آشپزخانه گاهی از سنگ مرمر ساخته می شوند. دلایل زیادی وجود دارد که سنگ مرمر را به عنوان یک انتخاب خوب برای میز آشپزخانه می شناسند که یکی از مهم ترین آنها مقرون به صرفه بودن آنهاست و دلیل دوم به ظرافت آن برمی گردد. به عنوان سومین دلیل می توان به این اشاره کرد که آشپزخانه روشن تر و بزرگتر به نظر می رسد. استفاده از دیوارپوش سنگ مرمر نیز چنین امکاناتی را برای شما فراهم می کند.

 

پوشش کف
سنگ مرمر معمولاً به عنوان کفپوش استفاده می شود. هر جا که از این کفپوش ها استفاده شود، شیک تر و بزرگتر به نظر می رسند. هنگام استفاده از کفپوش های مرمری طراح، دقت کنید که همه از یک نوع باشند تا دکوراسیون شما زیباتر به نظر برسد.

 

میز مبلمان

جالب است بدانید که دیوارپوش سنگ مرمر تنها به عنوان دیوارپوش کاربرد ندارد.یکی از اصلی ترین کاربردهای آن را در تولید لوازم جانبی مبلمان می بینیم. میز و صندلی مبلمان یا میز قهوه خوری مرمری، تخته های برش گوشت، جاپایی طرح مرمر رزینی روشی مقرون به صرفه و زیبا است. همانطور که قبلا ذکر شد، سنگ مرمر یک سنگ همه کاره است و افراد می توانند از آن در دکوراسیون منزل یا محل کار خود استفاده کنند. اگر بودجه شما برای خرید سنگ مرمر طبیعی کافی نیست، اصلا نگران نباشید و با خیال راحت از دیوارپوش مرمر استفاده کنید، به این ترتیب هرگز از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

 

مزایای روکش سنگ مرمر

  • دیوارپوش های ورق مرمر در رنگ ها، نقش ها و طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند، بنابراین شما می توانید از بین طرح ها و طرح های مختلف انتخاب کنید.
  • هیچ ماده دیگری به اندازه سنگ مرمر زیبا و چشمگیر به نظر نمی رسد.
  • از آنجایی که ورق مرمر از مواد شفاف و کریستالی ساخته شده است، هنگام تابش خورشید، سطح مرمر صیقلی آن می درخشد و باعث افزایش روشنایی و نور در خانه می شود.
  • برای آب و هوای گرم، کف سنگ مرمر بسیار مطلوب است، زیرا سطح نسبتاً خنک زیر پای خود احساس می شود.سطح دیوارپوش های مرمری طراح صاف و صیقلی بوده و به راحتی در ابعاد دقیق برش داده می شود.
  • این نوع دیوارپوش ها در مقایسه با گرانیت ظاهر صیقلی تری دارند.
  • سازگار با محیط زیست است زیرا هیچ فرآیند شیمیایی در تولید آن استفاده نمی شود. همچنین می توان آن را پس از دفع بازیافت کرد.
  • هر زمان که سطح پوشش دیوار صیقلی شود، شفاف به نظر می رسد.
  • اگر رگه های مرمری کاملاً با یکدیگر مطابقت داشته باشند، ظاهری دلپذیر و جذاب در دکوراسیون منزل ایجاد می کنند.
  • کفپوش طرح مرمر بسیار بادوام بوده و فشار خارجی اجسام را تحمل می کند و هرگونه تغییر وزن ناگهانی را می توان به راحتی توسط این نوع دیوارپوش کنترل کرد. بنابراین برای مناطق پرتردد مانند رستوران ها، هتل ها و ... بسیار مناسب است.
  • اگر از ورق مرمر به عنوان پوشش کف استفاده شود در مقایسه با کف چوبی مقاومت بالایی در برابر حریق دارد.
  • تمیز کردن کف‌پوش‌های مرمر بسیار راحت‌تر از سایر انواع کف‌پوش است.

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

ماربل شیت

بیشتر بخوانید:

تعداد بازدید از این مطلب: 830
موضوعات مرتبط: ماربل شیت , دیوارپوش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 7 آبان 1401
نظرات

درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید