دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 22

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 129
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 606
:: بازدید ماه : 6345
:: بازدید سال : 37785
:: بازدید کلی : 1663685
کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
کلید های اتوماتیک و غیر اتوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟ انواع و دسته بندی های مختلف برای هر کدام چیست؟ لوازم جانبی و کنترل پذیری هر آیتم شامل چه مواردی می شود؟

قطع کننده مدار اتوماتیک یا فشرده که MCCB نامیده می شود که مخفف Molded Case Circuit Breaker است در واقع وسیله ای برای قطع و وصل ایمن جریان و ولتاژ الکتریکی است.

به طور کلی موضوع وصل و قطع برق سالم بسیار مهمتر از برقراری آن است. به همین دلیل همواره راهکارهای به روز شرکت های مختلف ارائه می شود. در نهایت محصولات مختلف اتصال و قطع برق به بازار عرضه می شود.

تجهیزات قطع و وصل یا فقط قابلیت قطع ولتاژ را دارند و یا قابلیت قطع جریان را نیز دارند. البته این مورد بیشتر در ولتاژ پرفشار مطرح می شود که بسیاری از کلیدها فقط عملکرد عایق را دارند و تحت بار نمی توانند مدار را قطع کنند.

مشکل دیگر خودکار بودن یا فشرده بودن کلیدی است که در صورت بروز خطا بریده می شود. بسته به مکانیزم طراحی، این کلید می تواند به صورت خودکار مدار را خاموش کند و در صورت بروز خطاهایی مانند بارگذاری اضافه یا اتصال کوتاه بارهای مختلف، از آسیب جلوگیری کند.نکته دیگر این است که سوئیچ را می توان از راه دور و بر اساس سیگنال های ارسالی کنترل کرد. در برخی از محصولات، این عملکرد در کلید تعبیه شده است.

کلیدهای مختلف بر اساس مشخصات فوق و یک سری پارامترهای الکتریکی مانند سطح مجاز جریان نامی، توان شکست مجاز، سطح ولتاژ عایق و غیره. بسته به شرایط پروژه طبقه بندی و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کلید اتوماتیک و کلید غیر اتوماتیک:
در زیر انواع مختلف کلیدها را بررسی خواهیم کرد:

کلید فیوز:
این نوع کلید یکی از انواع غیر اتوماتیک بوده و در واقع پایه فیوز با قابلیت شکستن مدار با دست می باشد.

به طور معمول، این نوع فیوزها در شدت جریان 160، 250، 400، 630، 800، 1000 و 1250 آمپر موجود هستند. فیوز مناسب بسته به اندازه و آمپر پروژه در جعبه فیوز قرار می گیرد.

سوئیچ مینیاتوری MCB:
ساده ترین نوع کلید اتوماتیک که عموماً در بازار در انواع تک پل و سه پل در پروژه های مختلف به ویژه مسکونی با آمپراژ عریض و قدرت شکست 6 کیلو آمپر یا 10 کیلو آمپر موجود است و در برابر اضافه جریان و اتصال کوتاه محافظت می کند.

سوئیچ فشرده MCCB:
رایج ترین کلید اتوماتیک در صنعت برق با محدوده جریان 16 آمپر تا 1600 آمپر. در ساده ترین نوع آن، حفاظت از اضافه جریان و اتصال کوتاه با مکانیزم های حرارتی و مغناطیسی دیده می شود. در تولیدات شرکت های مختلف، با توجه به نیاز مشتری، برای هر کلید فشرده با محدوده جریان معین، می توان میزان جریان حفاظت حرارتی یا مغناطیسی را ثابت یا قابل تنظیم کرد. انعطاف سوئیچ بسته به تغییرات مصرف پروژه در نظر گرفته می شود.

کلیدهای فشرده ممکن است مکانیزم حرارتی و مغناطیسی نداشته باشند و حفاظت های اضافه جریان و اتصال کوتاه مبتنی بر رله های الکترونیکی است که منجر به دقت بالای کلید و در نتیجه افزایش هزینه کلید می شود.

کلید ACB Air:
با تغییر ساختار مکانیزم خاموش کننده قوس در لحظه خاموش شدن کلید در کلیدهای فشرده الکترونیکی وارد مبحث کلیدهای هوا می شویم. این سوئیچ ها از 1600 آمپر تا بیش از 5000 آمپر را پشتیبانی می کنند. طیف گسترده ای از لوازم جانبی سیگنالینگ و کنترل از راه دور برای این سوئیچ ها موجود است.

تعداد بازدید از این مطلب: 135
برچسب‌ها: کلید اتوماتیک ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
نظرات
رله بی متال

رله بی متال حرارتی (غیر فلزی) برای محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار استفاده می شود. اساس کار این رله ها بر اساس اختلاف ضریب انبساط طولی دو فلز است.
در اثر عبور جریان از دو فلز، دو فلز گرم شده و طول آنها افزایش می یابد. از آنجایی که ضریب انبساط طولی یکی از فلزات بیشتر از دیگری است. دو فلز با هم به سمت فلزی که ضریب انبساط طولی کمتری دارد خم می شوند. در نتیجه مسیر جریان کنتاکت باز شده و مدار قطع می شود.


انواع رله چیست؟
می توان تشخیص داد که رله ها وسایلی هستند که برای محافظت از ماشین ها و مدارهای الکتریکی در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار استفاده می شوند. رله ها انواع مختلفی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رله حرارتی (غیر فلزی)
رله مغناطیسی
رله کنترل فاز
رله کنترل بار
رله های حفاظت از نشت زمین (رله خطای زمین)
رله های زمان (تایمر) و انواع آنها
در بخش های بعدی به رله غیر فلزی خواهیم پرداخت. با برنامه برق همراه باشید.

رله اضافه بار حرارتی:
قبل از بررسی رله بدون فلز، بهتر است ابتدا رله اضافه بار حرارتی را توضیح دهیم.لازم به ذکر است که رله اضافه بار حرارتی یک وسیله یا تجهیزات حفاظتی بسیار مهم در نظر گرفته می شود که معمولاً برای قطع جریان برق در هنگام عبور جریان بیش از حد از موتور استفاده می شود. برای رسیدن به این هدف، این رله ها "به طور معمول بسته" یا NC هستند. هنگامی که جریان زیادی تشخیص داده می شود یا از مدار موتور عبور می کند، این رله ها به دلیل افزایش دمای موتور باز می شوند.

یک نکته بسیار مهم و ضروری که باید بدانید این است که رله های اضافه بار حرارتی در ساخت و استفاده از آنها مربوط به قطع کننده های مدار می باشد. با این حال، اگر اضافه بار حتی به صورت لحظه ای رخ دهد، بیشتر کلیدهای مدار مدار مورد نظر را قطع می کنند. می توان تشخیص داد که کلیدهای مدار مطابق با ویژگی های گرمایشی موتور طراحی و ساخته می شوند تا در صورت نیاز بتوانند به درستی کار کنند. رله های اضافه بار حرارتی به دو نوع اصلی تقسیم می شوند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

رله حرارتی غیر فلزی (دو فلزی)
رله ذوب لحیم کاری
در واقع رله حرارتی یا رله غیرفلزی وظیفه خود را بر اساس ویژگی های الکتروترمال در یک نوار دو فلزی انجام می دهد.این رله در مدار به گونه ای استفاده می شود که جریان موتور از قطب های آن عبور می کند. علاوه بر این، نوار دو فلزی تحت تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم جریان گرم می شود و هنگامی که جریان از مقدار تنظیم شده بیشتر یا بالاتر می رود، این نوارها خم می شوند. در زیر به تعریف بسیار جامعی از رله بدون فلز پرداخته ایم. با ما بمان.

کار بدون فلز
رله های حرارتی دارای سه تیغه نصب شده اند که سیم حامل جریان در چندین حلقه پیچیده شده است. در نتیجه عبور جریان شارژ اضافی، سیم ها گرم می شوند، گرما به غیر فلز منتقل می شود و تیغه خم می شود. حرکت هر یک از فلزات یک اهرم فشار است. و با حرکت دادن اهرم یک میکروسوئیچ که کنتاکت تبدیل باز و بسته دارد حالت خود را تغییر داده و مدار کنترل را قطع می کند. برای افزایش سرعت کار بی متال و جلوگیری از جرقه و سوختگی مفصل از آهن ربا در قسمت های بالایی و پایینی تیغه دو فلزی استفاده می شود که نیروی مغناطیسی آنها به بستن سریع مفصل کمک می کند.

رله های اضافه بار (دو فلزی) قابل تنظیم هستند و می توان آنها را طوری تنظیم کرد که جریان هایی بین 1.05 تا 10 برابر جریان نامی موتور قطع کند.یک رله دو فلزی سه فاز به طور معمول دارای سه پل برق و دو کنتاکت کنترل است (یک کنتاکت باز برای اتصال به سیستم هشدار و یک کنتاکت بسته برای قرار گرفتن در مسیر برق کنتاکتور).
کنتاکت های NC معمولی بسته با اعداد 95-96 و معمولاً کنتاکت های NO باز با اعداد 97-98 مشخص می شوند.
برخی از رله های دو فلزی دارای دو حالت دستی و اتوماتیک هستند که در حالت دستی در صورت کارکرد رله باید به حالت اول برگردد اما در حالت اتوماتیک بازگشت به حالت اول پس از RESET دستی و فشار دادن دکمه به صورت خودکار انجام می شود.

اتصال بار تک فاز به بی متال سه فاز

هنگام استفاده از بی متال سه فاز برای مصرف کننده تک فاز، بریکر یکی از فازها باید به صورت سری به قطع کننده فاز دیگر متصل شود و از کنتاکت باقی مانده برای اتصال نول به مصرف کننده استفاده شود.


قسمت های مختلف رله حرارتی عبارتند از:

چاقو برای اتصال کنتاکتور
پایانه های اتصال به کابل موتور، ترمینال مشترک مدار فرمان
پیچ تنظیم جریان
باز و بسته شدن پایانه های مدار فرمان
پیچ تغییر حالت
دکمه وضعیت بازگشت

تست غیر فلزی

حالت سرد: در این روش دو برابر جریان نامی بی متال تزریق شده و زمان کار رله بی متال ثبت می شود.2- حالت HOT: از آنجایی که این تست بعد از تست حالت سرد و پس از فعال شدن رله انجام می شود به آن تست گرم می گویند. در این روش جریانی معادل شش برابر جریان نامی تزریق می شود و زمان کار رله بدون فلز است

اشاره شده است.
3- حالت دو فاز: در این روش یکی از فازهای مدار فوق قطع می شود و مدار با دو فاز بسته می شود. و زمان کارکرد رله را ثبت می کنند.
مقادیر به دست آمده با نمودار دو فلزی مقایسه می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 132
برچسب‌ها: رله بی متال ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
نظرات
ترمینال برق

روش های مختلف اتصال سیم های برق
در طول سیم کشی برق خانگی (از جمله سیم کشی انواع منازل مسکونی، اداری، کارگاهی و ...) برای اتصال سیم ها به یکدیگر در محل ترمینال ها، تقسیم بندی ها و اتصال معمولی سیم ها استفاده می شود. برای اینکه بدانید ترمینال برق چیست؟ ما باید با انواع روش های اتصال آشنا شویم:
روش های اتصال سیم های برق به یکدیگر
1. اتصال همپوشانی یا اتصال طولی: به این معنا که سیم ها را مطابق شکل روی هم قرار می دهیم و اصولاً آنها را به هم می پیچیم. سپس باید آنها را با چسب برق عایق بندی کنیم.

2. اتصال سیم ها به روش انتها به انتها: گاهی اوقات لازم است سیم ها را در جعبه اتصال به هم وصل کنید، یکی از روش های رایج، روش اتصال سر به سر است. که در روش عملکرد قابل مشاهده است.

3. اتصال سیم نازک به ضخیم: از این نوع اتصال می توان برای انشعاب سیم ضخیم استفاده کرد. در این نوع اتصال ابتدا سیم ها کنده شده و سپس سیم نازک روی سیم ضخیم پیچیده می شود.

4. اتصال به روش انشعاب میانی: در این روش از یک سیم اصلی یک انشعاب ثانویه گرفته می شود، در این روش ابتدا حدود سه سانتی متر از سیم اصلی را نوار می کنیم و سپس سیم ثانویه را که عایق آن 1.5 سانتی متر برداشته شده است، محکم روی آن می پیچیم.جداسازی اتصال

روش های فوق الذکر برای اتصال سیم ها در صورت عدم عایق بندی مناسب استاندارد نبوده و باعث گرما، سوختن و آتش سوزی می شود. از جمله روش هایی که اتصالات فوق را محکم تر و ایمن تر می کند، لحیم کاری اتصالات قبل از عایق کاری می باشد، زمانی که اتصالات شرح داده شده در بالا شل باشد، به معنای اتصال محکم است که نمی تواند شدت جریان را مانند سیم معمولی عبور دهد. مفصل گرم شده و باعث از بین رفتن عایق و سپس اتصال و آتش سوزی می شود. بهترین نوع اتصال استفاده از ترمینال الکتریکی است. اما ترمینال برق چیست و چرا بهتر است از آن در تاسیسات برقی استفاده کنیم؟

 

اما چرا استفاده از پایانه های برق در تاسیسات برقی بهتر است؟

استفاده از پایانه های الکتریکی در تجهیزات الکتریکی مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هنگام استفاده از پایانه های الکتریکی، درجه اطمینان و ایمنی در حین کار افزایش می یابد. از آنجایی که اتصال دو سیم به یکدیگر با استفاده از این نوع ترمینال برق، خطر داغ شدن سیم ها در محل اتصال را از بین می برد و مشکلات دیگری مانند برق گرفتگی و آتش سوزی به وجود نمی آید، در نتیجه می توانید تابلوهای برق را به راحتی و بدون کوچکترین نگرانی در مورد ایمنی کار انشعاب دهید.با استفاده از ترمینال برق مطمئناً اتصال سیم ها به صورت استاندارد، محکم و بادامی انجام می شود. هنگامی که از چسب برق برای اتصال سیم ها به یکدیگر استفاده می کنید، سیم ها به مرور زمان پوسیده می شوند و نیاز به تعویض دارند، اما اگر سیم ها را با استفاده از ترمینال های برق وصل کنید، محکم تر وصل می شوند و پوسیده نمی شوند. توصیه می شود آموزش ساخت کابل های برق را مطالعه کنید.

 

ترمینال برق چیست؟
امروزه در استانداردهای سیم کشی برق، پیچیدن سیم ها برای ایجاد اتصال برق و پوشاندن آنها با چسب برق ممنوع است. استفاده از انواع پایانه های برقی برای این منظور، اگرچه کاملاً ایمن و مطمئن است، اما قابلیت باز و بسته شدن مکرر را دارد. برای دانستن انواع ترمینال های برق و نحوه استفاده از آنها با ما همراه باشید.

 

انواع پایانه های برق چیست؟
1. ترمینال کلونال

ترمینال انشعاب یکی از رایج ترین و البته قدیمی ترین نوع پایانه های برق است، بنابراین وقتی از پایانه برق می پرسند، ترمینال انشعاب بلافاصله به ذهن خطور می کند.ترمینال انشعاب به دو نوع نرم و خشک تقسیم می شود که این ترمینال نیز قابل تقسیم است. تعداد شعبات شعب پایانه معمولاً 12 عدد می باشد. توصیه می شود نحوه هدایت برق در ساختمان را مطالعه کنید.

2. ترمینال سرامیکی

این نوع ترمینال از سرامیک ساخته شده و با اینکه بادوام است، مقاومت حرارتی بالایی نیز از خود نشان می دهد.

3. پایانه راه آهن

ترمینال ریلی که به آن ترمینال تابلویی نیز می گویند برای تابلوهای برق مناسب است و ساختار آن به گونه ای است که روی ریل تابلوهای برق نصب می شود (مشابه ریل در انواع جعبه فیوزهای خانگی) و قابلیت کشویی دارد.

کاربرد پایانه راه آهن چیست؟

ترمینال های ریلی در انواع اتصالات مانند پایانه های ارت، پایانه های برق فشار قوی، ترمینال های دو و سه طبقه، ترمینال های بلوک و پایانه های فیوز در جعبه فیوز استفاده می شوند.

نحوه کار با ترمینال ریلی

وقتی ترمینال روی ریل در تابلو برق نصب شد، سیم ورودی را که قبلا سیم کشی کرده بودیم در یک طرف ترمینال (سلول ورودی) قرار می دهیم و در حالی که سیم را با انبردست نگه می داریم، پیچ سلول را با پیچ گوشتی محکم می کنیم.از طرف دیگر سیم مربوطه را به همین ترتیب نصب کرده و سفت می کنیم. ترمینال ریلی پیشرفته: نوعی ترمینال ریلی که به تازگی وارد بازار شده است که قابلیت اتصال سیم هایی با سطح مقطع 25 میلی متر مربع تا 185 میلی متر مربع را دارد.

ویژگی های مفید و مهم این نوع پایانه های برق چیست؟
بدون نیاز به ابزار اتصال (فقط اتصال)
سرعت نصب بسیار بالا
انواع مختلفی از پایانه ها از جمله جریان، تقسیم کننده، دیود، جریان و مقاومت وجود دارد
داشتن پایانه هایی که به طور خودکار تا 1000 ولت قطع می شوند، این برای برنامه های فتوولتائیک ضروری است.
امکان استفاده از تعداد زیادی از این نوع ترمینال ها در یک پنل به دلیل نازک بودن و فشرده بودن.
امکان علامت گذاری یا شماره گذاری پایانه ها، با پرینترهای حرارتی.
بازدید دوره ای لازم نیست.
به دلیل وجود فشار وایر - گیره قفس برای سفت شدن نیازی به گشتاور سنج ندارد.
امکان پرش تا 4 ردیف در پایانه های کنترلی بدون تداخل وجود دارد.
قابلیت کار در دمای 40 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای صفر
مقاومت در برابر لرزش و ضربه دارد.تمامی استانداردهای ضد لرزه ای را پوشش می دهد
انواع پایانه های راه آهن کدامند؟
ترمینال ریلی که یکی از پرکاربردترین قطعات مورد استفاده در تابلوهای برق می باشد دارای طراحی کشویی می باشد و دلیل این طراحی به دلیل استفاده از سبک و روش مدولار در این نوع ترمینال ها می باشد. بر اساس این روش می توان تعداد پایانه ها را بر روی ریل در این مدل کاهش یا افزایش داد.
.

تعداد بازدید از این مطلب: 153
برچسب‌ها: ترمینال برق ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
نظرات
مقره

عایق های فشار باید دارای ویژگی هایی مانند دوام الکتریکی و مکانیکی بالا، عدم وجود ناخالصی ها و حفره های داخلی، مقاومت در برابر تغییرات دما و عدم تغییر شکل، ضریب اطمینان بالا، ضریب تلفات عایق پایین و مقاومت در برابر نفوذ و آلودگی آب باشند.
خرابی الکتریکی یک مقره می تواند ناشی از تخلیه الکتریکی در هوای اطراف مقره، تخلیه الکتریکی سطحی از طریق گرد و غبار یا تخلیه الکتریکی از داخل مقره باشد. عجیب نیست که بگوییم ضریب اطمینان سیستم های قدرت به ضریب اطمینان عایق ها و کیفیت آنها بستگی دارد. علت اصلی خرابی عایق های هوا، تخلیه الکتریکی است که در شرایط ولتاژ غیرعادی سیستم بین خط و زمین ایجاد می شود. در هنگام تخلیه الکتریکی، گرمای زیاد ناشی از قوس الکتریکی باعث سوراخ شدن بدنه عایق می شود. به دلیل این پدیده، مواد مورد استفاده در مقره ها باید دارای ویژگی های خاصی باشند.

موادی که برای مقاصد عایق استفاده می شوند، مواد عایق نامیده می شوند.

برای استفاده بهینه از این مواد باید دارای ویژگی های خاصی باشند که عبارتند از:

از نظر مکانیکی به اندازه کافی قوی است که بتواند در برابر فشار و وزن سیم مقاومت کند.آنها باید استحکام دی الکتریک بسیار بالایی داشته باشند تا در برابر ولتاژ در سیستم ولتاژ بالا مقاومت کنند.
برای جلوگیری از نشت جریان به زمین، باید مقاومت عایق بالایی داشته باشد.
خواص فیزیکی و الکتریکی آنها باید کمترین تأثیر را تحت تأثیر تغییرات دما قرار دهد.
هر واحد یا صفحه عایق برای ولتاژ پایین (معمولاً 11 کیلو ولت) طراحی شده است. بسته به ولتاژ کار می توان تعداد صفحات مورد نظر را به صورت سری وصل کرد. آسیب به یکی از صفحات باعث آسیب به کل رشته نمی شود، زیرا صفحه آسیب دیده قابل تعویض است. برخی از اصطلاحات مربوط به مقره ها به شرح زیر است:

خزش (فاصله خزش) یا مسیر خزشی: کوتاه ترین مسیر در امتداد سطح مقره که هادی را به بدنه متصل می کند.
خرابی الکتریکی در عایق ها: تخلیه بین هادی و بدنه از طریق رسانش سطحی (به دلیل کثیفی، آلودگی و رطوبت) خرابی الکتریکی نامیده می شود.
ولتاژ شکست مقره: این مقدار ولتاژی است که باعث خرابی عایق می شود.
برخی از آزمایشات انجام شده بر روی مقره ها به شرح زیر است:

بررسی سیستم قفل
کنترل وزن مقره ها و ابعاد قطعات مختلف آنها
تست ترمال سیکلینگ
تست حداکثر بار الکترومکانیکی (فقط عایق های شیشه ای)
تست حداکثر مقاومت بار مکانیکی
تست شوک حرارتی (فقط برای عایق های شیشه ای)
تست مقاومت در برابر سوراخ شدن
تست تخلخل یا حفره (فقط برای عایق های چینی)
تست درجه گالوانیزه شدن قطعات فلزی عایق
انواع عایق ها بر اساس جنسیت
عایق های مورد استفاده در فضای باز عبارتند از پرسلن، شیشه و اخیراً مواد کامپوزیت.در ادامه به معرفی این عایق ها می پردازیم.

مقره چینی
امروزه پرسلن پرکاربردترین ماده برای عایق هوا است. پرسلن از سیلیکات آلومینیوم ساخته شده است. سیلیکات آلومینیوم با کازولین پلاستیکی، فلدسپات و کوارتز مخلوط می شود تا مواد عایق چینی سخت و پرسلن لعابدار تولید شود. سطح چینی باید به اندازه کافی لعاب و جلا داده شود تا از احتباس و نفوذ آب جلوگیری شود. پرسلن همچنین باید غیر متخلخل باشد، زیرا تخلخل عامل اصلی کاهش خواص دی الکتریک آن است. علاوه بر این، پرسلن نباید حاوی هیچ گونه ناخالصی و حباب هوا باشد که بر خواص عایق تأثیر بگذارد.
از معایب عایق های چینی می توان به ایجاد ترک های ریز در آنها و در نتیجه کاهش مقاومت در برابر تنش های ضربه ای اشاره کرد.

مقره شیشه ای
عایق های شیشه ای از مخلوط آهک مذاب و پودر کوارتز ساخته می شوند که به طور ناگهانی سرد و قالب گیری می شوند. امروزه مقره های شیشه ای نیز مورد استقبال قرار گرفته و در خطوط انتقال و توزیع مورد استفاده قرار می گیرند. برای عایق کاری در این عایق ها از شیشه سخت سکوریت استفاده شده است.عایق شیشه نسبت به عایق چینی معمولی مزایایی دارد که عبارتند از:

در مقایسه با چینی از استحکام دی الکتریک بالایی برخوردار است.


ماندگاری آن بسیار بالاست.
ضریب انبساط حرارتی پایینی دارد.
استحکام کششی بالاتری نسبت به عایق چینی دارد.
به دلیل ماهیت شفاف آن، به اندازه پرسلن در نور خورشید گرم نمی شود.
به لطف شفافیت شیشه، ناخالصی ها و حباب های هوای داخل آن به راحتی در بدنه قابل تشخیص است.
شیشه عمر بسیار طولانی دارد زیرا خواص مکانیکی و الکتریکی آن تحت تأثیر زمان قرار نمی گیرد.
شیشه ارزان تر از چینی است.
در مورد عایق های شیشه ای، مقاومت الکتریکی بین 140 تا 500 کیلوولت بر سانتی متر است. علاوه بر این، مقاومت فشاری و کششی مکانیکی آنها به ترتیب 1.5 و 2 برابر عایق های چینی است. از طرف دیگر، مقاومت خمشی مکانیکی عایق های شیشه ای تقریباً برابر با عایق های چینی است (کمی کمتر).

یکی از مزایای عایق های شیشه ای ضریب انبساط حرارتی بسیار پایین است که در نتیجه تغییرات شکل آنها در اثر افزایش دما بسیار کم است. عایق های شیشه ای قبل از ترک خوردن کاملا خرد می شوند و بنابراین عایق های معیوب به راحتی پیدا می شوند.برخلاف عایق های چینی، در ساخت عایق های شیشه ای سوراخی وجود ندارد و یا در صورت وجود سوراخ قابل مشاهده است.

معایب عایق های شیشه ای به شرح زیر است:

رطوبت می تواند به راحتی روی سطح شیشه متراکم شود و به همین دلیل گرد و غبار موجود در هوا روی سطح شیشه می نشیند که خود یک مسیر جریان قابل نفوذ ایجاد می کند.
برای شیشه‌های کرنش بالاتر، اشکال نامنظم را نمی‌توان قالب‌گیری کرد زیرا تنش‌های خنک‌کننده داخلی به دلیل خنک‌سازی ناهموار ایجاد می‌شود.
عایق های شیشه ای گرد و غبار بیشتری را جذب می کنند.
مقره کامپوزیت
عایق های کامپوزیتی ترکیبی از مواد پلیمری هستند و در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم هستند. این عایق ها به دلیل خواص الکتریکی و مکانیکی بسیار خوب، جایگزین عایق های چینی و شیشه ای می شوند. عایق های کامپوزیت بسیار سبک هستند و بر خلاف چینی و شیشه، شکسته نمی شوند و به همین دلیل استحکام مکانیکی بسیار خوبی دارند. همچنین به دلیل جریان نشتی بیشتر در مناطق آلوده، برای استفاده در این مناطق بسیار مفید است و نیازی به شستشو و تمیز کردن آنها نیست.

عایق های رزینی عمدتاً از ترکیبات بیسفنول و اپی کلروهیدرین ساخته می شوند.برای سخت تر کردن ترکیب، معمولاً مواد اضافی مانند کوارتز اضافه می شود. این نوع عایق ها به دلیل عدم مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید در فضای باز قابل استفاده نیستند و فقط در داخل خانه مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق پلیمری نیز دو قسمت دارد: یکی هسته که از رزین اپوکسی تقویت شده با الیاف شیشه ساخته شده است و دیگری لاستیک سیلیکونی یا مونومر اتیلن پروپیلن دی ان (EPDM) که پوسته را می سازد. از آنجایی که عایق پلیمری از دو قسمت هسته و هوا تشکیل شده است، به آن عایق مرکب می گویند.

از مزایای این نوع عایق ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن کمتری نسبت به عایق های چینی و شیشه ای دارند.
از آنجایی که عایق کامپوزیت انعطاف پذیر است، احتمال شکستگی آن کاهش می یابد.
به دلیل وزن کمتر و ابعاد کوچکتر، این نوع عایق هزینه نصب کمتری دارد.
استحکام کششی این نوع عایق بیشتر از عایق چینی است.
در مناطق آلوده بهتر عمل می کند.
عایق پلیمری به دلیل وزن کمتر، بار کمتری را به دکل و تیر وارد می کند.
به دلیل مقاومت در برابر آب این نوع عایق، نیاز به تمیزکاری کمتری دارد.
یکی از معایب عایق های پلیمری این است که رطوبت می تواند به آنها نفوذ کند و منجر به خرابی الکتریکی عایق شود.انواع عایق ها از نظر کاربرد
انواع مقره ها از نظر کاربرد عبارتند از: عایق های قابل اطمینان برای جداسازی بارهای اتوبوس در تیرها و تابلوهای برق، از طریق مقره یا بوشینگ برای عبور بارهای اتوبوس، از دیوارها یا بدنه تجهیزات الکتریکی مانند ترانسفورماتور، کلید، خازن، مقره های محدود کننده و مقره های کرنش.
یک عایق قابل اعتماد
عایق های بلبرینگ به شکل استوانه های بلندی هستند که دارای فرورفتگی ها و برآمدگی هایی بر روی سطح سیلندر هستند و می توانند به صورت توپر یا توخالی باشند. نوع جامد این مقره مقاومت مکانیکی و الکتریکی بیشتری در برابر سوراخ شدن دارد.

امروزه مقره های قطب بیشتر به صورت جامد ساخته می شوند. از نوع توخالی در مواردی استفاده می شود که مقره باید نیروی مکانیکی بیشتری را تحمل کند. البته برای افزایش دوام الکتریکی عایق مطمئن، آن را با گاز نیتروژن خشک پر می کنند.

در پست های فشار قوی، از این عایق ها برای حمایت از شینه های فشار قوی روی پایه های بتنی استفاده می شود و شینه های فشار قوی در شیار بالایی مقره محصور می شوند. از این عایق ها در پانل های فشار قوی نیز استفاده می شود. بلوک های فشار قوی داخل پانل از جلوی این مقره ها عبور می کنند و به مقره بسته می شوند و یا بلوک ها در بالای مقره قرار می گیرند.از طریق عایق
عایق های تغذیه برای هدرهای خروجی و ورودی دستگاه های پرفشار و جلوگیری از جرقه بین خط تغذیه و بدنه دستگاه استفاده می شود. از این نوع عایق ها به صورت لایه های استوانه ای استفاده می شود. بسته به محیط کار، شکل مقره های عبوری متفاوت است. به طور معمول، فضای داخل این سیلندرهای عایق با گازها یا مایعات عایق پر می شود.
عایق کرنش
مقره های کششی در برج های کششی به صورت زنجیر عایق وظیفه اتصال سیم به برج را بر عهده دارند. این زنجیره عایق را می توان به صورت جفت، سه تایی یا بیشتر مورد استفاده قرار داد که انتخاب آنها به تعداد هادی هر فاز و همچنین شرایط بار و نوع مقره بستگی دارد.

مقره های کششی در پایه های اولیه و نهایی خطوط انتقال و توزیع و در پی هایی که خارج از خط مستقیم یا با زاویه نسبت به افق هستند استفاده می شود.
مقره مهار
در خطوط فشار ضعیف، مقره ها باید در ارتفاعی از سطح زمین عایق بندی شوند. عایق مورد استفاده در دسته سیم عایق هارنس نامیده می شود و معمولاً از چینی ساخته می شود. این عایق به گونه ای طراحی شده است که در صورت پاره شدن عایق سیم با زمین تماس پیدا نکند.

تعداد بازدید از این مطلب: 132
برچسب‌ها: مقره ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 31 تير 1402
نظرات
آموزش ترید ارز دیجیتال

با آموزش ترید ارز دیجیتال همراه شما هستیم. این مقاله یکی از مقالات آموزش رایگان ارز دیجیتال است که بسیار به آن علاقه مندیم و لحظه شماری می کنیم تا به قسمت آموزشی مقاله برسیم. در دوره آموزشی معاملات ارز دیجیتال با ارائه نکات و راهکارهای معاملاتی این ارزها، در این بازار حرفه ای خواهید شد.

برای کسانی که در این دوره شرکت نکرده اند، این مقاله آموزشی ممکن است جذابیت های زیادی داشته باشد. شرکت کنندگان در این دوره برخی از بهترین تکنیک های تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال را بررسی خواهند کرد. هر چیزی که دارید را رها کنید، ارز دیجیتال بلعیده می شود.

اهمیت آموزش ترید ارز دیجیتال
چه بخواهید چه نخواهید، سرمایه گذاری در بازارهای ارزهای دیجیتال به اصلی ترین و مهم ترین شکل سرمایه گذاری برای اکثر کاربران در سراسر جهان تبدیل شده است. در سال 2009، زمانی که قیمت بیت کوین در بازار کمتر از 0.001 سنت بود، معامله با این ارز مانند بازی کودکانه بود که والدین آن را از کودکان گرفتند. همین امر در حال حاضر برای ارزهای دیجیتال جدید اتفاق می افتد.اگرچه هیچکس از آینده این ارزها اطلاعی ندارد، اما آموزش تجارت ارزهای دیجیتال راه حل خوبی برای پیش بینی وضعیت آینده آنها است. بنابراین نیاز به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای همه افراد جامعه احساس می شود.

ما شخصاً ترجیح می‌دهیم مستقیماً به آموزش تجارت پرطرفدار ارزهای دیجیتال برویم و زیاد وارد اصول مقاله نشویم، اما با توجه به اینکه بسیاری از کاربران تجربه کافی در بازار ارزهای دیجیتال ندارند و در تلاش هستند تا با آن آشنا شوند. بازار از صفر تا صد، ابتدا اصول این آموزش را توضیح می دهیم و سپس نحوه معامله بهترین ارز دنیا را به شما آموزش می دهیم.

 

آموزش رایگان ترید ارز دیجیتال
آموزش رایگان تجارت ارز دیجیتال با استفاده از مقالات و آموزش آنلاین در حال رایج شدن است و شما می توانید این آموزش ها را بدون نیاز به شرکت در دوره های مختلف تکمیل کنید. اما ذکر چند نکته برای دریافت این آموزش ها ضروری است. باید بدانید که:

همه آموزش ها اعتبار کافی ندارند.
انتخاب منابع آموزشی در این امر بسیار مهم است.
همه آموزش ها برای شما ضروری نیست.
برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، هر هزینه ای می تواند به یک سرمایه گذاری عالی تبدیل شود.کلاس تجارت ارز دیجیتال رایگان
امکان شرکت در آموزش رایگان تجارت ارز دیجیتال نیز در مرکز مبادلات موجود است. برای این منظور دو راه حل پیش رو دارید. در مرحله اول می توانید با عضویت در بستر آموزش ارز دیجیتال بدون حضور در وب سایت و شرکت در مسابقه از فرصت خود برای استفاده از خدمات آموزشی رایگان استفاده کنید و به روش دوم باید روش های زیر را دنبال کنید:

ابتدا به صفحه اصلی سایت کانون بورس بروید.
سپس کافی است آموزش حضوری ارز دیجیتال را انتخاب کرده و در آنجا ثبت نام کنید.
دو برابر شهریه سرمایه دارد.
1 بار که برای هزینه شرکت در دوره استفاده می شود.
با 1 برابر دیگر از این مقدار، در این دوره با معلمان در بازار ارزهای دیجیتال شرکت و سرمایه گذاری خواهید کرد.
ما به شما اطمینان می دهیم که برای مدت مشابه حداقل 100% سود خواهید داشت.
با این روش علاوه بر شرکت در آموزش رایگان تجارت ارز دیجیتال می توانید بیش از سرمایه اولیه خود درآمد کسب کنید. بهتر است نظرات کاربران خود را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.آموزش تجارت ارز دیجیتال
دوره های دیجیتال مارکتینگ یکی از جذاب ترین انواع آموزش هایی است که در حال حاضر در دانشکده های مالی در ایران وجود دارد. این دوره به دلیل جذابیت بالایی که برای ارزهای دیجیتال در بازار ایجاد کرده ایم بسیار محبوب شده است. اما باید بدانید که همه دوره ها برای این دسته از آموزش ها مناسب نیستند. زیرا:

بسیاری از بسته های آموزشی ارزهای دیجیتال به هیچ وجه کیفیت لازم را ندارند.
اکثر اوقات پشتیبان این دوره ها نبود و تمامی مطالب موجود در آن ها از وب سایت های مختلف جمع آوری و گردآوری می شد.
در نهایت نمی توانید در این دوره ها موفقیت کسب کنید.
توصیه من به شما این است که از یک سرویس آموزشی استفاده کنید که به شما آموزش رمزگذاری زنده را نیز می دهد.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

 

آموزش ترید ارز دیجیتال
برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال، لازم است ابتدا نکات لازم برای سرمایه گذاری در این ارزها را یاد بگیرید. برای این منظور در این بخش با شما برخی از نکات اصلی لازم برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی می کنیم که در نظر گرفتن آنها شروع بهتر و قوی تری را برای شما در این بازار رقم خواهد زد:

آموزش معاملات ارز دیجیتال را از صفر تا صد دنبال کنید و به دنبال آموزش پراکنده نباشید.آموزش معاملات ارز دیجیتال برای مبتدیان اولین قدم برای کسانی است که تجربه ای در این بازار ندارند. بدون این آموزش روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری نکنید.
یک برنامه تمرینی معاملات ارز دیجیتال داشته باشید و این طرح را دنبال کنید تا کنترل کافی بر معاملات در این بازار به دست آورید.
شیوه های معاملات ارز دیجیتال را جدی بگیرید و سکه های گرانبها را بدون تمرین وارد بازار نکنید.
بهترین وب سایت برای تجارت ارزهای دیجیتال وب سایت Trading View است که در آن می توانید تمامی ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنید.
بهترین وب سایت برای یادگیری معاملات ارزهای دیجیتال، وب سایت Coin Market Cap است که به شما امکان مشاهده تمامی اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال را می دهد.
فیلم های آموزش تجارت ارز دیجیتال برای این آموزش ها نیز گامی عالی است.
می‌توانید برنامه نمایشی ارز دیجیتال Trading View را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید. این نرم افزار به شما در تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال کمک می کند.
آموزش معاملات ارز دیجیتال از صفر تا صد
به قسمت هیجان انگیز این مقاله می رسیم که آموزش معاملات ارز دیجیتال از صفر تا صد است. در این قسمت از مقاله سعی داریم تعدادی از مهمترین و بهترین ارزهای دیجیتال از 0 تا 100 را بررسی و تحلیل کنیم و روند معاملات را به شما آموزش دهیم.البته باید گفت که روش معامله بیت کوین و دوستان به شرح زیر است:

آنها کاملا حرفه ای هستند و توسط بسیاری از فروشندگان استفاده شده است.
آنها بسیار ایمن و آزمایش شده هستند و موفقیت با تسلط کامل بر این روش ها تضمین می شود.
همچنین می توان از این روش ها برای معامله سایر ارزهای دیجیتال استفاده کرد.(سامان کریمی شاد)
با این حال، توانایی یادگیری و تسلط بر این روش ها باید ارزشمند باشد. همچنین در طول تجزیه و تحلیل و معاملات این ارزها سعی کردیم همه چیز را به تفصیل توضیح دهیم تا با استفاده از همین فرآیند بتوانید آنها را مبادله کنید.

 

 بیشتر بخوانید:کتاب آموزش ارز دیجیتال

 

آموزش ترید ارز دیجیتال بیت کوین
در مرحله اول، زمان یادگیری معاملات بیت کوین فرا رسیده است. بیت کوین این ارز دیجیتال محبوب است که یک بازار ارزهای دیجیتال بزرگ است که می تواند تجارت را به خود جلب کند. برای فروش بیت کوین می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: اطلاعات اولیه در مورد بیت کوین را بررسی کنید
اولین قدم در یادگیری نحوه معامله بیت کوین، مرور اصول اولیه است. آیا بیت کوین ارزش خرید و سرمایه گذاری دارد؟ حتی اگر کورکورانه به این سوال پاسخ مثبت بدهید، ترجیح می‌دهیم این موضوع را کاملاً دقیق ارزیابی کنیم و در نهایت پاسخی معقول در مورد آن دریافت کنیم.برای این منظور لازم است به اطلاعات اولیه در مورد بیت کوین نگاهی بیاندازیم. بنابراین ورود به وب سایت کوین مارکت کپ بیت کوین ضروری است. با ورود به این قسمت از وبسایت سکه بازار، تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

1: این بخش نشان می دهد که بیت کوین شماره یک ارز دیجیتال در جهان است. شما خوش شانس هستید که بهترین ارز دیجیتال جهان را معامله می کنید.

2: در این قسمت مشاهده می کنید که بیش از 2800000 نفر این ارز دیجیتال را در لیست تماشای وب سایت Coin Market Cap دارند که نشان از جذابیت بالای آن دارد.

3: در این بخش مشاهده می کنید که کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 57604.35 دلار است.

4: این بخش نشان می دهد که بالاترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 59,040.61 دلار است.

5: در بخش 5 می توانید قیمت فعلی بیت کوین را مشاهده کنید.

6: در بخش 6 مشخص است که قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 1.21 درصد افزایش یافته است.

مهمترین ارز برای معامله گران چیست؟
در پایان این مقاله ارزهای دیجیتال معتبری را به شما معرفی می کنیم که می توانند نقش مهمی در سرمایه گذاری داشته باشند.با توجه به اینکه شناخت ارزهای دیجیتال معتبر برای سرمایه گذاران بسیار مهم است، اطلاعات موجود در این قسمت از مقاله می تواند به عنوان یک راهنما و در تجزیه و تحلیل فرآیند به عنوان یک فرآیند قبل از اینکه بتوانید به ماهیت واقعی آن پی ببرید. این مبالغ به شرح زیر است:

بایننس توضیحات زیر را می‌توان راهنما دانست و با تحلیل روند، با دانستن ارز دیجیتال معتبر برای سرمایه، کاران کوین یکی از امیدوارکننده‌ترین ارزهای مجازی در بازار است که به دلیل حمایت از آن‌ها می‌توان به آینده امیدوار بود. . تبادل..
برای کسانی که به دنبال یک ارز دیجیتال عالی هستند، سولانا با نام تجاری Sol می تواند انتخاب خوبی باشد.
ارز دیجیتال Cosmas یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال است که بسیاری از تحلیلگران را به خود جذب کرده است.
اگر با پروژه ارز دیجیتال کاردانو آشنایی داشته باشید، ماهیت و جذابیت این پروژه را نیز خواهید دانست.
پولکدات نیز یکی از ارزهای رمزنگاری شده آینده در بازار است و بهتر است اطلاعات آن را در بازار بررسی کنید.
مونرو یکی دیگر از پروژه های ارز دیجیتال بزرگ در بازار است. این پروژه همچنین به بررسی مبانی و نقد نمودار قیمت مونرو می پردازد.همه این ارزهای رمزپایه از جمله ارزهای دیجیتالی هستند که سرمایه گذاری روی آنها می تواند برای شما خوشحال باشد. البته به شرطی که قبلاً مراحل آموزش تجارت ارزهای دیجیتال را به پایان رسانده باشید و دیگر چالشی برای تایید این ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد.

 

بهترین پلتفرم دیجیتال مارکتینگ چیست؟
یکی از سوالاتی که در آموزش معاملات ارز دیجیتال باید به آن پاسخ داده شود این است که بهترین بستر برای معامله و نوسان در بازار ارز دیجیتال چیست؟ البته این سوال از دو جهت قابل بررسی است. در ابتدا می توان بهترین پلتفرم های معاملات ارز دیجیتال را برای کاربران جهانی در نظر گرفت و همچنین پاسخ به این سوال به صورت اختصاصی برای کاربران ایرانی امکان پذیر است.

اگر بخواهیم بهترین پلتفرم دیجیتال مارکتینگ را به همه کاربران در سراسر جهان معرفی کنیم، به موارد زیر دست خواهیم یافت:

پلتفرم صرافی بایننس مطمئنا بهترین پلتفرم برای معاملات ارزهای دیجیتال در حال حاضر است که می توانید به صرافی های زیادی بپیوندید و با معاملات زیادی روبرو خواهید شد.
صرافی هایی مانند Baybit، OKX و Coinbase از دیگر بسترهای مناسب برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال هستند.همچنین پلتفرم صرافی کوکوین برای انجام تراکنش های ارز دیجیتال در مدت زمان کوتاه به خوبی مجهز است.
اما نکته اصلی اینجاست که بسیاری از این صرافی ها و پلتفرم ها امکان استفاده از خدمات خود را برای کاربران ایرانی محدود می کنند و در صورت یافتن IP ایران، امکان مسدودسازی حساب های کاربران ایرانی وجود دارد. به همین دلیل کاربران ایرانی باید تمامی نکات امنیتی لازم را در نظر بگیرند و از بستر مناسب تری برای این منظور استفاده کنند.

اگر می توانید از یک IP خارجی ثابت برای معامله در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید، استفاده از خدمات صرافی بایننس یا بای بیت و حتی صرافی کوکوین می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. در حال حاضر اکثر معامله گران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال از خدمات صرافی کوکوین استفاده می کنند. البته لازم به توضیح است که سرویس این صرافی نیز محدود به کاربران ایرانی است و برای این استفاده باید از فیلترشکن یا آی پی ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

کاربران ایرانی نیز می توانند از خدمات صرافی کوینکس برای انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند.این صرافی نیز از این نظر شرایط بسیار خوبی دارد و امکان تراکنش های سریع و آسان مبالغ بالا را بدون نیاز به استفاده از آی پی ثابت در خارج از ایران برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. سایر صرافی ها مانند One Inch Exchange خدمات بسیار خوبی برای کاربران ارائه کرده اند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

آینده ارز دیجیتال یا تجارت در بورس؟
اگر به دنبال آموزش تجارت ارز دیجیتال هستید، شاید در مورد آینده ارز دیجیتال شنیده باشید. آینده ارز دیجیتال، بازاری پر از مزایای برای کاربران در بازار است. شما می توانید کنترل کافی بر نوسانات ارز دیجیتال داشته باشید، به راحتی می توانید از این بازار برای کسب سودهای کلان استفاده کنید. البته شایان ذکر است که این بازار با تمام مزیت ها و بیشترین پتانسیل سودآوری با چالش های زیادی نیز مواجه است که بی توجهی به این چالش ها می تواند مشکلات زیادی را در تجارت شما به همراه داشته باشد.

بازار آتی ارزهای دیجیتال به عنوان یک بازار بالقوه برای کسب درآمد بالا، امکان از دست دادن سرمایه را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد و به همین دلیل در صورت عدم دقت در انجام تجارت در این روش سرمایه گذاری، با شما روبرو خواهید شد. تلفات زیاداما اگر بخواهیم مقایسه ای مختصر بین آینده ارز دیجیتال و تراکنش اثبات داشته باشیم، به نتایج زیر دست خواهیم یافت:

معاملات آتی ارز دیجیتال می تواند بازدهی بالاتری نسبت به بازار نقدی برای شما داشته باشد.
حضور در بازار محلی برای سرمایه گذاری بلند مدت گزینه بهتری است.
در کوتاه مدت، بازار آتی ارزهای دیجیتال ممکن است به شرایط بهتری برای معامله گران در بازار منجر شود.
برای کسانی که به دنبال تنوع ارزهای دیجیتال هستند، بازار آتی ارزهای دیجیتال به شرایط بهتری منجر خواهد شد.
با توجه به سطح ریسک و چالش‌های سرمایه‌گذاری در بازار آتی ارزهای دیجیتال، شرایط بسیار سختی دارد و انجام معاملات در این بازار می‌تواند منجر به از دست دادن تمام پول کاربران غیر ماهر شود.
اگر در ابتدای فرآیند سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال هستید، ورود به بازار نقدی گزینه بهتری برای شماست.
بازار آتی ارزهای دیجیتال نیز پتانسیل یک سرمایه گذاری کوچک سودآور را دارد.
در بازار آتی ارزهای دیجیتال، می توانید از اهرم معاملاتی برای افزایش حجم معاملات خود استفاده کنید.با توجه به این شرایط باید بررسی کنید که کدام روش در موقعیت سرمایه گذاری و تحمل ریسک به احساسات شما نزدیکتر است و سپس در آنجا به دنبال معاملات بگردید. البته اگر تجربه زیادی در تجارت در بازار ارزهای دیجیتال کسب کنید، می توانید همزمان در هر دو بازار کار و سرمایه گذاری کنید.

بیشتر بخوانید:آموزش ارز دیجیتال

 

تجارت یا ارز دیجیتال بی ثبات؟
نکته بعدی که باید در آموزش دیجیتال مارکتینگ به آن توجه کنیم، مقایسه بازاریابی متمرکز و متغیر است. در مقاله آموزش نوسانات ارز دیجیتال سعی کردیم تمامی جزئیات مربوط به این روش سرمایه گذاری را با شما در میان بگذاریم. واقعیت این است که سرمایه‌گذاری نوسانی شباهت‌های زیادی با تجارت دارد. نوسان به معاملات در دوره های کوتاه کمتر از 10 روز اشاره دارد و معاملات عمدتاً به معاملاتی اطلاق می شود که کل فرآیند در چند ساعت تکمیل می شود. در واقع در فرآیند معاملات ارز دیجیتال، نتیجه تراکنش خود را در چند ساعت خواهید دید، اما به دلیل نوسانات آب و هوا ممکن است چندین روز طول بکشد.

به این ترتیب نوسان در بازار ارز دیجیتال آسان است، در واقع یک روش سرمایه گذاری میانی بین معاملات نقطه ای و معاملات است.اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده اید، بهتر است فرآیند معاملات را با ورود به بازار اثبات آغاز کرده و سپس در مرحله بعد معادلات را با استفاده از روش تغییرات آغاز کنید. اگر تجربه کافی در هر دو روش معاملاتی دارید، می توانید وارد بازار آتی ارز دیجیتال برای معامله شوید. در نظر داشته باشید که اگر این روند را طی نکنید، ممکن است در حین معامله با پول خود با چالش های زیادی مواجه شوید و با ضررهای زیادی روبرو شوید.

 

 آموزش ترید ارز دیجیتال را جدی بگیرید
برای درک بهتر اهمیت آموزش تجارت در ارز دیجیتال، لازم است سود بالقوه بازارهای مالی مختلف را از نظر زمانی با یکدیگر مقایسه کنید. بهترین بازار سرمایه گذاری در ایران، بورس ایران است که کاربران می توانند در مدت 10 سال دارایی خود را تا 1000 درصد افزایش دهند. اگر فقط 100 میلیون تومان در بورس داشته باشید و 10 سال در این بازار سرمایه گذاری کنید، ارزش دارایی شما به یک میلیارد تومان افزایش می یابد و در حالت ایده آل می توانید در این مدت دارایی خود را به 10 میلیارد تومان برسانید.دومین بازار مالی مناسب برای سرمایه گذاری پر سود در ایران، بازار سکه است که طی 10 سال توانسته است ارزش دارایی کاربران را به اندکی بیش از 600 درصد برساند. این میزان رشد سرمایه برای یک دوره 10 ساله مناسب نیست.

جالب ترین نکته در مورد بازار ارزهای دیجیتال این است که این بازار امکان چنین سودهایی را حتی در بازه زمانی روزانه به شما ارائه می دهد و اگر روند معامله ارزهای دیجیتال را به خوبی پیش ببرید می توانید ارزش ملک خود را یک برابر افزایش دهید. روز به بیش از 100 برابر افزایش می یابد.

البته تجارت در بازار ارز دیجیتال آماده نیست و شما می توانید بدون هیچ مشکلی معامله خود را در این بازار آغاز کنید و به موفقیت دست پیدا کنید، اما باید قدم به قدم شرایط و روش های معامله در این بازار را یاد بگیرید و به تدریج به آن تبدیل شوید. یک تاجر حرفه ای اگر به دنبال سود 10000 درصدی در 10 سال و با همین زمان در بازار ارزهای دیجیتال هستید، می توانید صدها میلیون سود کسب کنید. به همین دلیل است که به شما توصیه می کنیم آموزش تجارت ارز دیجیتال را ببینید و سعی کنید بخشی از دارایی های اضافی خود را در این بازار سرمایه گذاری کنید.بازار ارزهای دیجیتال به فرصتی برابر برای همه کاربران جهانی برای ثروتمند شدن در آینده تبدیل شده است و شما نباید از آن استفاده کنید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 27 تير 1402
نظرات
فرو سیلیکو منگنز

با پیشرفت علم و فناوری، مواد و تجهیزات مورد استفاده در فرآیند تولید نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. یکی از این مواد که اخیراً بسیار مورد استفاده قرار گرفته است فروآلیاژها هستند. از این فروآلیاژها برای تولید انواع آلیاژها استفاده می شود و همین امر باعث افزایش محبوبیت آنها شده است. یکی از پرکاربردترین فروآلیاژها در صنعت فولاد فرو سیلیس و منگنز است. در این مقاله قصد داریم در مورد این فروآلیاژ بیشتر صحبت کنیم.



فروسیلیکو منگنز چیست؟
فروسیلیکو منگنز (FeSiMn) فروآلیاژی است که در ترکیبات خود حاوی سیلیکون و منگنز است. این فروآلیاژ دارای مقدار زیادی منگنز در ترکیب خود می باشد که با حرارت دادن و اختلاط سنگ منگنز با سیلیسیم در کوره ها به دست می آید. این آلیاژ معمولاً 12-16٪ سیلیکون و 50-70٪ منگنز است. از آنجایی که هر دو عنصر، سیلیکون و منگنز، در فروسیلیکو منگنز وجود دارند، به این فروآلیاژ خواص خاص خود را داده اند.
بنابراین، فرو سیلیس و منگنز می تواند به عنوان کمک بارگیری برای تولید فولادهای کم کربن استفاده شود.سیلیس منگنز می تواند سیلیسیم اضافی مورد نیاز را به فرآیند تولید اضافه کند و از اکسیداسیون بیشتر جلوگیری کند. علاوه بر این، استفاده از این ماده باعث بهبود برخی از خواص مکانیکی فولاد رومیزی می شود. از دیگر مواد موجود در فروسیلیکو منگنز می توان به آهن، فسفر و کربن اشاره کرد.
نوع دیگری از این ماده به نام منگنز فروسیلیکون کم کربن شناخته می شود که حاوی منگنز، سیلیکون، آهن، فسفر، کربن و گوگرد است. شکل ظاهری این ماده به صورت توده های فلزی است که اکسید خاکستری مایل به نقره ای را نشان می دهد. این ماده جامد است و بو ندارد. معمولاً در فرو سیلیس منگنز آلودگی وجود ندارد و می توان آن را به صورت خرد شده تهیه کرد.
آشنایی با مفهوم فروآلیاژها
از فروآلیاژها برای تولید آلیاژهای مختلف در صنایع استفاده می شود. نام دیگر این مواد هاردر یا آمیجان است و به دلیل مزایا و عملکرد فوق العاده ای که دارند در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. به طور کلی می توان گفت فروآلیاژ ماده ای است که درصد وزنی بالایی دارد و آهن یکی از اجزای اصلی آن است.از آنجایی که افزودن عناصر در حالی که خالص هستند باعث افزایش اکسیداسیون و ایجاد وقفه در فرآیند تولید می شود، بهتر است از آلیاژهای مخصوص استفاده شود. از طرفی افزودن آلیاژ و استفاده از فروآلیاژهای چند عنصری نقطه ذوب را پایین آورده است که باعث تسریع روند تولید می شود.
همچنین باید در نظر داشت که ترکیب عناصر خالص با یکدیگر می تواند منجر به از بین رفتن تعادل حرارتی مورد نیاز در کوره های آلیاژی شود و انرژی زیادی برای راه اندازی کوره ها مصرف کند. با در نظر گرفتن تمام موارد گفته شده در این بخش، به راحتی می توانید متوجه شوید که چرا استفاده از فروآلیاژهایی مانند فروسیلیس منگنز در صنعت بسیار محبوب شده است و چگونه می توانند روند تولید را تسریع کنند.


کاربردهای فروسیلیکو منگنز
فرو سیلیس و منگنز به دلیل ترکیبات خاص خود در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. امروزه این عنصر به طور گسترده در صنعت فولاد تولید می شود که در زیر مشاهده می شود.کاهش حلالیت کربن در فولادها و سایر آلیاژهای منگنز
اکسیژن زدایی و آلیاژسازی در فولاد
کاهش ناخالصی های فولاد مانند گوگرد، فسفر و نیتروژن
سختی بیشتر در فولاد
در صورت افزودن مواد مختلف به فولاد، فروسیلیس- منگنز می تواند به عنوان جایگزین فروسیلیس و فرومنگنز معرفی شود. هم سیلیسیم و هم منگنز بسته به مقدار اضافه شده و ترکیب با سایر عناصر آلیاژی می توانند نقش بسیار مهمی در خواص نهایی فولاد تولیدی داشته باشند.منگنز و سیلیسیم نیز به عنوان عناصر کاهنده اکسیداسیون در فولاد استفاده می شود.فولاد حذف گوگرد و وجود چنین عواملی آن را به یکی از آلیاژهای مهم در فولادسازی تبدیل کرده است. سیلیکون را می توان به عنوان یک ماده اولیه در نظر گرفت که باعث از بین رفتن اکسیداسیون می شود.
منگنز همچنین اکسید کننده ملایم تری نسبت به سیلیکون است، اما به دلیل وجود سیلیکات ها و آلومینات های منگنز پایدار، موثرتر خواهد بود. از طرفی می توان از آن به عنوان یکی از عوامل تشکیل دهنده گوگرد نیز استفاده کرد. استفاده از منگنز به عنوان یکی از آلیاژهای اصلی فولاد هنوز هم بسیار رایج است. اهمیت اصلی این ماده در این است که می تواند اثر اصلاحی بر روی سیستم آهن-کربن داشته باشد و در نتیجه مقاومت فولاد و سختی آن را افزایش دهد.فرآیند

 

تولید فروسیلیکو منگنز
فروآلیاژها معمولاً از احیای یک کانی فلزی، معمولاً یک اکسید، تولید می شوند. از مهم ترین روش های تولید فروآلیاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تولید توسط زغال سنگ با افزودن انرژی الکتریکی در کوره های قوس الکتریکی
تولید توسط فلزات با احیای فلزات حرارتی، عموماً آلومینیوم و سیلیکون
فرومنگنز با کربن بالا از احیای سنگ معدن منگنز با کربن در کوره های قوس الکتریکی یا کوره بلند تولید می شود. فرومنگنز متوسط ​​یا کم کربن نیز با پالایش فرومنگنز با کربن بالا یا استفاده از سیلیسیم منگنز به عنوان ماده اولیه تولید می شود. از آنجایی که در فرآیند تولید فروسیلیس و منگنز از فرو منگنز و فرو سیلیسیم استفاده می شود، فرآیند تولید آنها در کوره های فرومنگنز با کربن بالا انجام خواهد شد. همچنین باید بدانید که به دلیل وجود عنصر سیلیکون در ترکیب فروسیلیکو منگنز، فرآیند تولید آن در مقایسه با فرومنگنز دشوارتر خواهد بود. زیرا به دمای بالاتری نیاز خواهد داشت.
در فرآیند تولید فرو سیلیس و منگنز استفاده از سرباره ای که از فرآیند تولید فرومنگنز پرکربن تولید می شود ضروری است.از آنجایی که این سرباره حاوی تقریباً 40 درصد اکسید منگنز است، می توان آن را یک ماده بر پایه منگنز در نظر گرفت. متخصصان از ماسه یا کوارتز برای تولید سیلیکون مورد نیاز برای فرآیند تولید فروسیلیس و منگنز استفاده می کنند. به علاوه برای احیای این مواد باید از کربن استفاده کرد. به همین دلیل به همه مواد کک نیز اضافه خواهد شد، اکنون کافی است در دمای بالا آهن را به ترکیبات اضافه کنیم تا فروسیلیکومنگنز بدست آید.

خواص فروسیلیکو منگنز
برای آشنایی بیشتر با این ماده باید در مورد خواص آن صحبت کنیم. یکی از عواملی که استفاده از این ماده را در صنعت بسیار محبوب کرده است، خواص متعدد آن است. از مهمترین خواص فروسیلیکو منگنز می توان به موارد زیر اشاره کرد:
این ماده در آب، روغن یا الکل حل نمی شود.
فروسیلیکو منگنز به صورت سنگ های متالیک خاکستری نقره ای و بی بو است.
استفاده از آن به دلیل وجود سیلیکون و منگنز مقرون به صرفه بوده و در حال حاضر دومین فروآلیاژ پرمصرف در جهان است.چگالی این ماده 1/6 گرم بر سانتی متر مکعب است و دمای ذوب آن در محدوده 1060 تا 1350 است که دلیل این تغییر در محدوده دمایی ذوب آن وجود ترکیبات مختلف است.
فروسیلیک منگنز به عنوان غیر خطرناک و همچنین غیر قابل اشتعال طبقه بندی می شود. نقطه اشتعال این ماده بالای 93 درجه سانتیگراد است.
استفاده از این ماده باعث تولید فولاد با خواص بهبود یافته و کاهش بسیار ناخالصی فولاد می شود.
این ماده در سه گرید مختلف قابل تولید است و عمدتاً در کربن کم و کربن بالا وجود دارد.
فروسیلیکو منگنز مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.
استفاده از آنها می تواند منجر به کاهش دمای مورد نیاز و همچنین افزایش ظرفیت در دماهای پایین تر شود.
این فروآلیاژ در شرایط عادی از نظر شیمیایی پایدار است.
از تماس آن با رطوبت، اسیدها یا بازهای قلیایی باید اجتناب شود. زیرا باعث تشکیل گازهای بسیار قابل اشتعال مانند هیدروژن و گازهای سمی مانند آرسنیک و فسفین خواهد شد.



اندازه های استاندارد صنعت فروسیلیکون منگنز
فروسیلیکو منگنز در توده های نقره ای متالیک خاکستری موجود است.این ماده جامد و بی بو فاقد هرگونه آلودگی خارجی مانند سرباره و اجزای غیرفلزی می باشد. ندارد و معمولا به صورت له شده و الک شده عرضه می شود. اندازه های استاندارد فروسیلیکو منگنز به شرح زیر است:
20 میلی متر تا 80 میلی متر با اندازه کمتر از 10٪
10 تا 50 میلی متر با اندازه کمتر از 10 درصد
3 تا 25 میلی متر با اندازه کمتر از 5 درصد
به همین ترتیب حداکثر اندازه در سه مورد حداکثر 10 درصد خواهد بود. این مواد به صورت فله و به طور کلی در کیسه های بزرگ بسته بندی خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 175
برچسب‌ها: فرو سیلیکو منگنز ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
نظرات
تیوب مسی

لوله به عنوان قلب ریخته گری پیوسته شناخته می شود، زیرا در آنجا شروع و ادامه انجماد مهمترین قسمت شمش رخ می دهد. بسیاری از خواص و کیفیت شمش نهایی به تیوب مسی بستگی دارد.
لوله های مسی انواع مختلفی دارند. مشخصات کلی یکی از انواع لوله های مسی که در صنعت فولاد استفاده می شود به شرح زیر است:

ترکیب شیمیایی:
SF-Cu = TP2 = DHP
درجه: DIN 1787
مس > 99.96%
Q: 0.015٪~0.040٪

برای تولید قالب های مسی ریخته گری پیوسته با دوام، ابتدا مواد قالب به دقت در نظر گرفته می شود. برخی از انواع متداول فلزات عبارتند از: CuAg، CuCrZr، و Cu-DHP (مس بدون اکسیژن با فسفر). عناصر افزودنی مس به گونه ای انتخاب می شوند که رسانایی حرارتی مس کاهش نیافته و استحکام قالب و تحمل دمای آن افزایش یابد.
ماتریس مس CuDHP
مس DHP (مس فسفر بدون اکسیژن) هنوز برای تولید لوله های مسی ریخته گری پیوسته استفاده می شود که در آن شار حرارتی معمولاً متوسط ​​است و ضخامت لوله بیش از حد نیست.

ماتریس مس CuAg
خواص این مواد به طور گسترده ای شناخته شده است. مس DHP همچنان برای تولید قالب برای ریخته‌گری پیوسته استفاده می‌شود، جایی که شار حرارتی معمولاً متوسط ​​است و ضخامت قالب‌ها بیش از حد نیست.قالب مسی ساخته شده از مواد CuCrZr
برای بهبود خواص مکانیکی آلیاژهای مس در دماهای بالا، متالوژیست ها به آلیاژهای سخت شده ساختاری روی آورده اند. آلیاژهای مختلفی وجود دارد که می‌توان آنها را در محلول چند عنصری اشباع به دست آورد، اما نتایج همیشه با واقعیت‌های صنعتی مانند مشکلات آلودگی، هزینه‌های بالا و از دست دادن بیش از حد هدایت حرارتی سازگار نیست. آلیاژ فوق یک راه حل عالی است زیرا تمام الزامات مورد نیاز را برآورده می کند. این آلیاژ به طرز قابل توجهی سخت است و در دمای بالای 500 درجه سانتی گراد پایداری خود را حفظ می کند.

ماتریس مس CuNiP
هدایت حرارتی کنترل شده آلیاژ CuNiP به طور قابل توجهی شرایط بحرانی خاموش شدن را کاهش می دهد، که به سه متغیر مربوط می شود (ضخامت لایه روان کننده، شار گرما، و انقباض مقیاس انجماد). در نتیجه از تنش حرارتی زیاد جلوگیری شده و مشکلات ترک خوردگی کاهش می یابد.

انواع شمش های تولید شده با ریخته گری مداوم
همانطور که در بالا ذکر شد، قالب مسی خطوط CCM وظیفه تعیین شکل شمش خروجی را بر عهده دارد. محصول جامد فولادی که از قالب مسی خارج می شود معمولاً شمش نامیده می شود.اما بر اساس شکل و ابعاد قسمت خروجی، نام های مختلفی را به شمش خروجی اختصاص می دهیم. مقاطع متداول در ریخته گری پیوسته عبارتند از: بیلت، بیلت و دال.
مواد لوله همیشه مس انتخاب می شود، زیرا بهترین خواص انتقال حرارت را در بین فلزات صنعتی دارد.
ریخته گری پیوسته فولاد در دهه های اخیر دستخوش پیشرفت های تکنولوژیکی قابل توجهی شده است. این امر موجب افزایش چشمگیر بهره وری و کیفیت محصول مورد نیاز برای تولید آن شده است، واحد مهندسی شرکت پرتو گستر همواره در دستیابی به بالاترین بهره وری و کیفیت همراه مشتریان بوده است.
امروزه پیشرفت روزافزون در فناوری ریخته گری با توسعه قالب های آلیاژ مس پیشرفته امکان پذیر است، شرکت پرتو گستر طیف وسیعی از لوله های مسی مورد نیاز صنعت فولاد را تامین می کند.
شرکت پرتو گستر دارای بزرگترین انبار لوله های مسی در ایران است.


عملکردهای مناسب و مورد نیازی که قالب ها و مواد ریخته گری پیوسته باید انجام دهند به میزان فشار موجود بستگی دارد. میزان این فشار عمدتاً توسط دستگاه ریخته گری و پارامترها از پیش تعیین می شود، به این معنی که بسته به نوع، شکل و ساختار محصول نهایی، قالب های مختلفی مورد نیاز است.هنگام طراحی یک قالب جدید، برای دستیابی به عناصر مهمی مانند کیفیت بالای محصول، سرعت بهینه ریخته گری، عملیات ریخته گری بدون مشکل و طول عمر قالب، باید لوله مسی صحیح انتخاب شود.

یک مثال خوب در این زمینه، ویژگی‌های فنی مواد قالب مدرن برای فرآیندهای ریخته‌گری نزدیک به شبکه است که در سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند. در این روش، سرعت ریخته گری بسیار بالایی حاصل می شود و نسبت بسیار بیشتری از مواد مذاب باید جامد شود تا یک پوسته به اندازه کافی پایدار تشکیل شود. دمای بالا به دست آمده نیاز به قالب هایی با سطح مقاومت بالاتر دارد. در عین حال، تنش حرارتی با فرکانس بالا می تواند به عنوان مثال در سیلندرهای ریخته گری رخ دهد.این الزامات مختلف باید با مواد لوله مسی بسیار پیشرفته و تخصصی برآورده شود.
اهمیت تولید لوله های مسی در داخل کشور:

با توجه به اینکه لوله ریخته گری پیوسته محصول مهمی در واحد آهن و فولاد کارخانجات به شمار می رود و همچنین با ذکر این نکته که کشور ما به دلیل داشتن معادن متعدد و گسترده ظرفیت تولید یک نوع مس مرغوب را دارد، می توانیم این محصول را به فروش برسانیم. در داخل کشور و با هزینه کمتری نسبت به نمونه خارجی آن تولید می کند.ویژگی های لوله مسی با کیفیت بالا:

عمر بین 800 تا 1000 بار ذوب

سختی بین 800 تا 1000 ویکرز

انتقال حرارت تقریباً مشابه فلز مس است: w/(m.k) 0.399

اصطکاک کم بین سطح داخلی لوله و مواد مذاب که هیچ اثری روی شمش باقی نمی گذارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 175
برچسب‌ها: تیوب مسی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
نظرات
کوانتومتر

طیف سنج نوری که برخی آن را کوانتومتر می نامند یکی از سیستم های آنالیز دقیق برای اندازه گیری فلزات است که توانایی آنالیز آلیاژها را با دقت بالا و تعیین تمامی عناصر آلیاژی موجود در نمونه دارد. (تحلیل کیفی) و غلظت عناصر را می توان با اندازه گیری شدت خطوط بدست آورد (تحلیل کمی)

همیشه در ساخت قطعات، تعیین متریال یکی از عوامل مهم کارایی قطعه است. جنس هر قطعه باید برای شرایط کاری مانند محیط کار قطعه، دمای کار قطعه، جو کار قطعه، مواد سایر قطعات مرتبط با قطعه و کار مورد انتظار مناسب باشد. . از قطعه به همین دلیل انتخاب ماده مناسب برای قطعه بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید از کوانتومترهای دقیق با دقت 100 درصد استفاده کرد.


کوانتومتر وسیله ای است که با استفاده از آن می توان حضور عناصر مختلف در یک قطعه را محاسبه کرد.
با قرار دادن قسمتی که سطح آن از قبل آماده و آسیاب شده و سطح آن کاملاً صاف و یکنواخت و عاری از هرگونه آلودگی و چربی (مانند روغن، گریس و ...) که باعث تغییر در نتایج آزمایش می شود، می توان آن را جدا کرد و نمونه مستقیماً از همان قسمت صیقلی در محل سوزاندن قرار می گیرد.اصول این آزمایش بر اساس انتشار نور است. نمونه با تخلیه الکتریکی تبخیر می‌شود، اتم‌ها و یون‌های حاصل از تبخیر اتمی برانگیخته می‌شوند و تابش ساطع می‌کنند، زیرا نور ساطع شده از یک فیبر نوری به یک طیف‌سنج نوری می‌گذرد. با توجه به محدوده طول موج انتشار نور هر عنصر، مناسب ترین خط انتشار برای اندازه گیری غلظت آن عنصر در نمونه انتخاب می شود.
همیشه در ساخت قطعات، تعیین متریال یکی از عوامل مهم کارایی قطعه است. جنس هر قطعه باید برای شرایط کاری مانند محیط کار قطعه، دمای کار قطعه، جو کار قطعه، مواد سایر قطعات مرتبط با قطعه و کار مورد انتظار مناسب باشد. . از قطعه به همین دلیل انتخاب ماده مناسب برای قطعه بسیار مهم است و برای رسیدن به این هدف باید از کوانتومترهای دقیق با دقت 100 درصد استفاده کرد.

شدت انتشار هر عنصر متناسب با غلظت آن عنصر در نمونه است و درصد عنصر موجود در نمونه را می توان مستقیماً با استفاده از نمونه های استاندارد و منحنی های کالیبراسیون محاسبه کرد.
لازم به ذکر است که در برخی از دستگاه ها محدودیت فضا برای کار با نمونه های مختلف وجود ندارد و حتی امکان بررسی نمونه هایی که از بین نمی روند نیز وجود دارد، اما در برخی دستگاه ها به دلیل بسته بودن محل قرارگیری نمونه، وجود دارد. یک حد است، بنابراین با توجه به چنین شرایطی، نمونه هایی با هر اندازه ای دیگر قابل آزمایش نیستند و باید در ابعاد مورد نظر آماده و آزمایش شوند.البته لازم به ذکر است که نتایج بدست آمده از دستگاه ها نسبت به دستگاه هایی که در فضای باز قطعه را مشتعل می کنند از دقت بالاتری برخوردار است.

تعداد بازدید از این مطلب: 153
برچسب‌ها: کوانتومتر ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 26 تير 1402
نظرات
آموزش فارکس

آموزش فارکس فرآیند آسانی نیست و پر از چالش است. اما زمانی که درآمد دلاری به همراه داشته باشد. متوجه خواهید شد که تمام وقت و تلاش ارزشش را دارد.

بهترین دوره های آموزش فارکس، کتاب ها و هر آنچه که برای ورود و تجارت فارکس نیاز دارید، در این صفحه از وب سایت قدیمی فارکس به صورت کاملا رایگان آموزش داده می شود.

 

ارز چیست؟
فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است که حجم معاملات روزانه آن بیش از تریلیون ها دلار است. فارکس، بازار ارز، معرفی شده است.

بازار جهانی ارز از سال 1971 فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1998 با پیشرفت های تکنولوژیک به توسعه خود ادامه داد.

بازار جهانی معاملات ارز یا فارکس مکان فیزیکی خاصی ندارد و معامله گران و کاربران آن از طریق کارگزاران به تجارت و خرید و فروش می پردازند. بزرگترین شرکت های کارگزاری در این زمینه در لندن، توکیو و نیویورک قرار دارند.

دارایی های مورد معامله در این بازار عبارتند از: سهام آمریکا، تمامی جفت ارزها، ارزهای دیجیتال، طلا، نفت و ....همه این دارایی ها را می توان در کارگزاران فارکس معامله کرد.

در این بازار هر ارزی را می توان با همان نرخ ارز دیگر معامله کرد که به آن نرخ مبادله ای می گویند.

حساب دمو فارکس چیست؟
حساب دمو حسابی است که می توانید از آن برای تمرین در بازار فارکس استفاده کنید و پس از حرفه ای شدن یک حساب واقعی باز کنید. محیط اکانت دمو کاملا شبیه اکانت واقعی است.

در واقع، این حساب می تواند به معامله گران کمک کند تا عملکرد خود را از طریق آزمون و خطا بدون از دست دادن سرمایه خود بهبود بخشند. زیرا از نام این حساب مشخص می شود که هیچ وجهی برای معامله به حساب مجازی وارد نمی شود و سودی به معامله گر عایدش نمی شود.

 

برخی ارزها در فارکس

USD: دلار آمریکا
یورو: یورو، واحد پول رسمی اتحادیه اروپا
پوند: پوند استرلینگ
JPY: ین ژاپن
CHF: فرانک سوئیس
AUD: دلار استرالیا
CAD: دلار کانادا
CNY: رنمینبی
NZD: دلار نیوزلند
INR: روپیه هند
BZR: رئال برزیل
SEK: کرون سوئد
ZAR: راند آفریقای جنوبی
HKD: دلار هنگ کنگ
جفت ارزهای اصلی در فارکس
ارزها در بازار ارز در برابر یکدیگر به صورت جفت ارز معامله می شوند.به عنوان مثال، EUR/USD یک جفت ارز است که در آن یورو در برابر دلار آمریکا معامله می شود. معاملات فارکس خرید همزمان یک ارز و فروش ارز دیگر است.

ارزهایی که بیشترین معامله را در برابر دلار آمریکا دارند، ارزهای اصلی نامیده می شوند و عبارتند از:

EUR/USD: EURUSD نام مستعار: فیبر
USD/CAD: دلار آمریکا به دلار کانادا نام مستعار: Loonie
GBP/USD: GBP/USD نام مستعار: GBP
AUD/USD: دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نام مستعار: استرالیا
NZD/USD: دلار نیوزلند به دلار آمریکا نام مستعار: کیوی
USD/JPY: USD/JPY نام مستعار: Gopher
USD/CHF: USD/CHF، همچنین به عنوان: USD/JPY سوئیس شناخته می شود

آموزش اصطلاحات فارکس
اصطلاحات فنی زیادی در بازار بزرگ ارز بین المللی وجود دارد. اگر قصد کار و تحصیل در فارکس را دارید، اما با مفاهیم اولیه فارکس آشنایی کامل ندارید، اولین قدم یادگیری اصطلاحات بازار فارکس است.

با ما همراه باشید و اصطلاحات فارکس را به زبان ساده یاد بگیرید. قطعا به کار خواهد آمد.

جفت ارز یکی از مهمترین اصطلاحات در بازار ارز است.این اصطلاح به اصول بازار فارکس اشاره دارد. در واقع بازار فارکس به گونه ای طراحی شده است که هر ارز در برابر دیگری معامله می شود. جفت ارز یکی از مفاهیم اساسی بازار ارز است.

بیشتر بخوانید:آموزش ترید ارز دیجیتال

 

1. اسپرد ارز چیست؟
اسپرد در واقع تفاوت بین قیمت درخواستی و قیمت درخواستی است.

به این ترتیب ارز را بیشتر از آنچه خریده اند به شما می فروشند و کمتر از آنچه که فروخته اند از شما می خرند و پول در می آورند. درست مثل یک تبادل فیزیکی.

2. پیپ در فارکس چیست؟
پیپ یا پیپ واحد اندازه گیری تغییرات قیمت و نوسانات در بازار ارز است. به عنوان مثال، اگر جفت ارز EUR/USD از 1/14121 به 1/14807 تغییر کند، 68.6 پیپ جابجا شده است.

3. اندازه لات در ارز خارجی چقدر است؟
واحد اندازه گیری مبلغ معامله، لات نامیده می شود که می توان از آن برای اندازه گیری سود باز استفاده کرد. به طور کلی در بازار ارز یک لات برابر با 100000 تومان است.

کارگزار فارکس چیست؟
اگر می خواهید در بازار ارز تجارت کنید، به یک کارگزار فارکس نیاز دارید.کارگزار فارکس در واقع یک ارائه دهنده خدمات مالی است که به عنوان یک واسطه برای کمک به معامله گران برای دسترسی به خرید و فروش ارزهای خارجی عمل می کند.

کارگزاران فارکس پلتفرم هایی هستند که در سطح خرده فروشی معامله می کنند و به عنوان کوچکترین اپراتورها در بازار مالی فارکس شناخته می شوند. در واقع اگر بانک‌های بزرگ را در سطح کلان، شرکت‌های تجاری را در دسته دوم، دولت و بانک مرکزی را در دسته سوم قرار دهیم و در انتهای این بازار کارگزاران یا بنگاه‌های اوراق بهادار قرار دارند.

در حال حاضر کشور ما در تحریم است که به دلالان ارشد اجازه ارائه خدمات به ایرانی ها را نمی دهد. و شما نمی توانید از آن کارگزاران سطح بالا استفاده کنید، به عنوان مثال: OANDA. OANDA یک کارگزار ایالات متحده است و ما به آن دسترسی نداریم. دلال هایی که ما می توانیم استفاده کنیم آنهایی هستند که با دور زدن تحریم ها به ایرانیان خدمت می کنند. در مقاله بهترین کارگزاران فارکس برای ایرانیان می توانید لیستی از کارگزاران معتبر در خدمت ایرانیان را مشاهده کنید.آموزش متاتریدر معاملات فارکس
همه دلال های دنیا به منظور ایجاد کانالی برای ورود مشتریان به بازار برای معاملات، از محیطی به نام پلتفرم (ترمینال معاملاتی) استفاده می کنند.

یکی از معروف ترین و مفیدترین نرم افزارهای معاملاتی که توسط بسیاری از کارگزاران ارائه می شود. نرم افزار متاتریدر توسط کاربران آن استفاده می شود. MetaQuotes شرکتی است که این نرم افزار را به دنیا معرفی کرد.

برای آموزش متا تریدر به صفحه آموزش متاتریدر که به صورت ویدئویی و pdf موجود است مراجعه کنید.

 

دانلود برنامه های فارکس برای کامپیوتر و اندروید
در فارکس برای معامله جفت ارز، کالا یا سهام و غیره به برنامه ای نیاز دارید که امکانات معاملاتی مانند نمودار قیمت، نمادهای معاملاتی و ابزارهای لازم را در اختیار شما قرار دهد. محبوب ترین پلتفرم های معاملاتی فارکس متاتریدر 4 و متاتریدر 5 هستند. پلتفرم های دیگری مانند cTrader و...

متاتریدر 4 و متاتریدر 5 از محبوب ترین پلتفرم های فارکس هستند که در سه نسخه وب، ویندوز و موبایل (اندروید، iOS) قابل دانلود هستند.برای دانلود و یادگیری متا تریدر به صفحه آموزش متاتریدر مراجعه کنید.

 

Trading View تجزیه و تحلیل فارکس و آموزش تجارت
علاوه بر متاتریدر، از TradingView نیز می توان برای معاملات و تجزیه و تحلیل استفاده کرد.

Tradingview یک پلت فرم حرفه ای برای تحلیل تکنیکال بازارهای مختلف مالی و جهانی مانند بازارهای سهام، آتی، همه شاخص های اصلی، فارکس، قراردادهای تفاوت (CFD) و ارزهای دیجیتال به معامله گران ارائه می دهد.

TradingView یک پلت فرم معاملاتی و نمایش نمودار است. آموزش Tradingview را از این صفحه دنبال کنید.

 بیشتر بخوانید:آموزش ترید ارز دیجیتال

مزایا و معایب بازار ارز
بازار ارز جذابیت های زیادی دارد که ما را به سمت ورود به این بازار و کسب درآمد دلاری سوق می دهد. 4 مزیتی که ثابت می کند ما باید فارکس را یاد بگیریم:

24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز است، بنابراین می توانید در هر زمانی از شبانه روز درآمد کسب کنید!
حداقل سرمایه ای که باید وارد کنید 1 دلار است.
هیچ محدودیت سنی یا تحصیلی برای کار در فارکس وجود ندارد!
هزینه های کم تراکنش و معامله
معاملات فارکس می‌تواند پیچیده و پرخطر باشد، بنابراین کسانی که وارد معاملات فارکس می‌شوند باید نکات و نکات این بازار را درک کنند.ریسک این بازار یکی از بزرگترین معایب آن است.

 

کتاب های آموزشی فارکس
کتاب های آموزش مقدماتی تا پیشرفته فارکس برای افراد مبتدی برای افزایش آگاهی علاقمندان به بازار مالی بین المللی (فارکس) و در راستای اصلاح فرهنگ رایج تهیه شده است.

وی با مطالعه و درک محتوای این کتاب ها و به کارگیری آگاهانه و بنیادی آنها، قدم هایی را در بازارهای مالی برداشت. با تمرین و انباشت تجربه، فعالیت در این بازار را به عنوان یک شغل پایدار انتخاب کنید.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 166
برچسب‌ها: آموزش فارکس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
شین مسی

شین مسی چیست؟
شین مسی یک مکعب مستطیل است که از مس یا آلومینیوم ساخته شده است و طول آن برابر است.

از این قطعه در تابلو برق برای هدایت جریان الکتریکی به قسمت های مختلف داخل تابلو برق استفاده می شود.

(در مجالس هرگاه شین را ذکر می کند منظور قاب مسی است). در ادامه به انواع شینه های مسی مورد استفاده در ساخت تابلو برق اشاره می کنیم.

تمام ژنراتورها، ترانسفورماتورها، نیروگاه ها و سیم ها و کابل های پست ترانسفورماتور که دارای ولتاژ یکسان هستند در هر فاز به نوار یا هادی به نام شینه متصل می شوند.

در یک باس تمام توان ژنراتورها یا ترانسفورماتورها یا هر دو و از آنجا مستقیماً با یک ولتاژ یا با کمک یک ترانسفورماتور پله بالا یا پایین آمدن با ولتاژهای مختلف به سایر مصرف کنندگان یا اتوبوس ها متصل می شود.

با هدایت این امر می توان گفت که قاب وسیله ای برای جمع آوری و توزیع انرژی در یک واحد است. لاستیک ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

اتوبوس برنجی ساده
چند اتوبوس مسی

انواع لاستیک از نظر ظاهر

سیم آنتن
جنس این نوع قاب معمولاً فولاد آلومینیومی (ACSR) تقویت شده است که انعطاف پذیری خوبی دارد.لوله
این نوع شینه برای جریان های نامی بیش از 3000 آمپر مقرون به صرفه ترین است.

 

شمش با مقطع مستطیل شکل
این نوع میله عموماً از مس ساخته می شود و بیشتر در تاسیسات داخلی استفاده می شود زیرا جدا شدن از یک آلیاژ صاف آسان تر از لوله است.

لاستیک ها را خم کنید
همانطور که می دانید در ساخت تابلوهای برق با جریان بالا از شینه استفاده می شود. فرض کنید یک کلید فشرده با جریان نامی 250 آمپر داریم و می خواهیم آن را به پست وصل کنیم یا به ترانسفورماتور دیگری وصل کنیم. برای این منظور باید کابل سایز 70-95 میلی متر مربع را برای سیم کشی انتخاب کنیم.

اما مشکل این است که کابل 95 میلی‌متری بسیار ضخیم است و تشکیل کابل در داخل تابلو برق غیرممکن است، زیرا سیم‌ها اغلب کوتاه هستند.

بنابراین برای اتصال و ارتباط فیدرها باید از شاتون های مسی استفاده شود زیرا پس از نصب کاملاً در محل نصب ثابت می مانند و شکل آنها مانند کابل ها در اثر حرارت و لرزش تغییر نمی کند و به سمت داخل حرکت نمی کند. . جایی که نصب شود، آنها را نمی کنند.

شاید در جریان های بالا، مثلاً 2000 یا 4000 آمپر، کار با کابل غیرممکن باشد. بنابراین شینه ها نقش بسیار مهمی در صنعت تابلو برق، پروژه های برق و برق صنعتی ایفا می کنند و جریان های بیشتر از 160 آمپر معمولاً به شینه نیاز دارند.در اینجا نحوه اتصال تابلو برق و قطعات آن را به شما آموزش می دهیم.

برای اینکه بتوانیم از باس مسی در برد استفاده کنیم باید شکل آن را تغییر دهیم (خم). این کار با دست یا با دستگاه قاب انجام می شود. انواع خمیدگی تایرها عبارتند از:

 

انواع شینه های مسی در خم ها

در عرض خم شدن
این خم برای تغییر جهت مسیر تایر استفاده می شود. زاویه این خم معمولاً 90 درجه است، اما می توانید زاویه دلخواه را ایجاد کنید.

 

خم شدن در ضخامت
این خم برای اتصال قطعات مجاور به یکدیگر استفاده می شود. اندازه شعاع این پیچ به فاصله بین دو پایانه ای که قرار است به یکدیگر متصل شوند بستگی دارد. این خمش بیضوی یا دایره ای است و بدون گرم کردن لاستیک به درستی انجام نمی شود.

این خم تنها حالتی است که به صورت کاملا دایره ای انجام می شود و نمی توان آن را در یک خط انجام داد، زیرا در این صورت تایر در امتداد خط عرضی پاره می شود.

 

مرحله خم شدن
در صورتی که دو قسمت در یک راستا قرار نگیرند، از این خمش برای ایجاد اتصال الکتریکی بین این دو قسمت استفاده می شود. به عنوان مثال دو قطعه را در نظر بگیرید که در زیر یکدیگر قرار دارند اما عمق قرارگیری آنها در تخته متفاوت است.شاتون این دو قسمت دارای دو خم معکوس است تا جهت میله ها در ابتدا و انتها تغییر نکند و در عین حال محل قرارگیری میله ها عمیق تر شود یا برعکس.

 

منحنی چرخشی
این خم به عنوان پیچ تایر نیز شناخته می شود و در مواقعی استفاده می شود که نیاز به تغییر جهت آج لاستیک در طول مسیر حرکت لاستیک باشد.

نکته: در تمامی خم های ذکر شده حداکثر زاویه خمش مجاز 90 درجه است و در صورت نیاز به زاویه بزرگتر باید از دو خم متوالی استفاده کنیم.

 

هنگام انتخاب نوع شینه و تزئین کلیدها و مقاطع پست باید چند فاکتور را در نظر گرفت که عبارتند از:

اعتبار

اقتصادی بودن
رعایت محدودیت ها و شرایط مادی
سادگی، سهولت بهره برداری و نگهداری، و ایمنی پرسنل
وضعیت ایستگاه از نظر توسعه و تعمیر در شرایط عادی کاری شبکه می باشد.
عوامل موثر بر لاستیک
قابلیت اطمینان و تداوم خدمات
سایت کار در شبکه
ولتاژ و ظرفیت پست
اهمیت مصرف کننده
اقتصادی بودن
هزینه یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب لاستیک مناسب برای کار می باشد و در هنگام مقایسه انواع لاستیک، هزینه های زیر مورد بررسی و مقایسه قرار می گیرد.

هزینه های ناشی از نیاز به استفاده از تجهیزات مختلف مانند تقسیم کننده ها، کلیدها، ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ، اتوبوس، اسکلت فلزی، کابل ها و هزینه های ناشی از نیاز به استفاده از سیستم های حفاظتی و کنترلی.

هزینه های ناشی از نیاز به فضا، فونداسیون و ساخت

سادگی، سهولت بهره برداری و نگهداری، و ایمنی پرسنل

با توجه به اینکه نوع لاستیک از نظر کمی و کیفی در تجهیزات و سیستم حفاظتی مورد نیاز نقش تعیین کننده ای دارد و عملکرد صحیح و مطمئن طرح مستلزم پرسنل توانمند برای انجام عملیات و

تعمیرات و نگهداری در این سیستم ها، بنابراین نمی توان نوع قاب را بدون در نظر گرفتن سطح مهارت های فنی پرسنل موجود در منطقه انتخاب کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 175
برچسب‌ها: شین مسی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
چطور وارد بازار ارز دیجیتال شویم

ارز دیجیتال بازاری است که بیشتر افراد با قصد سرمایه گذاری وارد آن می شوند. اما باید در نظر داشته باشید که دیر یا زود برای بسیاری از تراکنش های روزانه به ارزهای الکترونیکی نیاز خواهیم داشت. ورود به بازار ارزهای دیجیتال می تواند دیدگاه شما را نسبت به پول و سرمایه تغییر دهد. برای شروع، تعاریف اولیه و البته لازم را برای افراد مبتدی در بازار ارزهای دیجیتال جمع آوری کرده ایم که مطالعه آن ها می تواند فوق العاده موثر باشد.
راهنمای مبتدیان برای ورود به بازار ارز دیجیتال
در سال های اخیر رشد قیمت برخی سکه ها و توکن ها باعث شده تا افراد زیادی به این بازار هجوم بیاورند. مشکل اکثر آنها این است که دقیقاً نمی دانند از کجا شروع کنند و چگونه بدون از دست دادن پول وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند. نکته مهم این است که این بازار به خصوص در ایران فضای نسبتا جدیدی است که کمتر کسی با سازوکار آن آشنایی دارد. مهمترین ویژگی بازار کریپتو پویایی آن است. بنابراین، حتی معامله گران موفق نیز ممکن است از بسیاری از محتویات بازار ارزهای دیجیتال بی اطلاع باشند و یا اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشند.

سوالات متداول در مورد سپرده گذاری ارزهای دیجیتال
تنوع محتوا در بازار ارزهای دیجیتال و وسعت این فضا به قدری زیاد است که مطمئناً تمام دانش مربوط به آن در یک مقاله گنجانده نخواهد شد.اما در این مقاله سعی شده است شما را با مهمترین و اساسی ترین مفاهیم مورد نیاز برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال به ساده ترین شکل ممکن آشنا کنیم.
در این مقاله چگونه ارزهای دیجیتال بخریم؟ چگونه و چگونه می توان آنها را نگهداری کرد؟ انواع کیف پول دیجیتال چیست و چه کاربردهایی دارد؟ و اطلاعات مهم دیگری را می توانید در این مقاله بیابید. اگر دنیای ارزهای دیجیتال را به صورت آکادمیک و صبورانه دنبال کنید، مطمئناً می توانید با وجود برخی پیچیدگی های آن، مهارت های مفیدی را در سرمایه گذاری در این بازار به دست آورید.

چطور وارد بازار ارز دیجیتال شویم برای مبتدیان
ارزهای دیجیتال و کسب درآمد با آنها مدت زیادی است که به طور جدی در بین جوامع مطرح نشده است. بنابراین اکثر ما به دنبال کسب دانش و تجربه از این راه هستیم. بنابراین کلمه مبتدی بار منفی ندارد و بسیار صحیح است. سوالاتی که در زیر مطرح می شود اغلب سوالاتی است که در ابتدای ورود به بازار ارزهای دیجیتال ذهن بسیاری از ما را به خود مشغول کرده است.
چقدر ارز دیجیتال بخریم؟
یکی از اولین سوالاتی که اکثر تازه واردان این بازار از ما می پرسند این است که چه میزان از سرمایه خود را باید در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ پاسخ به این سوال بسته به شرایط هر فرد ممکن است متفاوت باشد.پاسخی که افراد با تجربه به این سوال می دهند این است که به طور کلی، اگر پولی دارید که می دانید ماه ها یا حتی سال ها به آن نیاز ندارید، برای شروع آن را وارد بازار کنید.

 

حداقل سرمایه برای ورود و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال قبل از خرید باید آموزش ارز دیجیتال را سپری کنید
در ابتدا لازم است بدانید که هیچ حداقلی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود ندارد. برای ورود به این فضا، باید مقداری از پول خود را سرمایه گذاری کنید که می دانید برای مدت طولانی به آن نیاز نخواهید داشت. این مبلغ می تواند برای یک نفر 20 دلار و برای فرد دیگر 1000 دلار باشد. اهمیت سرمایه گذاری اندک در ابتدا به این دلیل است که هرچقدر هم اطلاعات و دانش داشته باشید، در نهایت اگر به صورت عملی معامله نکنید، راه های معامله را یاد نخواهید گرفت. مقدار کمی که نگران از دست دادن آن نباشید قرار دهید. در ادامه نحوه ورود به بازار را توضیح خواهیم داد.

تصدی
هلدینگ اصطلاحی برای سرمایه گذاری بلند مدت است. توصیه باتجربه ترین افراد در این زمینه این است: وقتی پس از تحقیق روی یک توکن یا یک سکه، مقداری سرمایه را به قصد حفظ آن وارد بازار می کنید، فرض کنید آن پول را از دست داده اید و انتظار دارید ماه ها طول بکشد. یا سالها . . سرمایه گذاری کوچک شما نتیجه بزرگی خواهد داشت.این فرآیند تا حدودی شبیه به بیمه است. اگر شانس با شماست و مهمتر از آن، اگر روی ارز به اصطلاح معامله‌گران سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً سرمایه‌گذاری شما نتیجه خواهد داد. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر حدود 6000 ارز دیجیتال وجود دارد و در عرض 5 سال (ببخشید یا بگیرید)، بسیاری از آنها از بین خواهند رفت. پس همانطور که نگه دارید، از این داستان آگاه باشید.

چه ارزهایی بخریم؟
اگر دقت کرده باشید اکثر معامله گران فعال در بازار به طور جدی هیچ سکه ای را به شخص دیگری عرضه نمی کنند. دلیل این امر غیرقابل پیش بینی بودن بازار است. برخی ممکن است پیش بینی خوبی از آینده یک ارز در کوتاه مدت داشته باشند، اما هیچ کس آینده را به طور قطع نمی داند.

حال سوال این است که کدام ارز را برای شروع انتخاب کنیم؟ برای رسیدن به این سوال ابتدا باید تکلیف خود را با خودتان مشخص کنید. چه بخواهید در بلند مدت، میان مدت یا کوتاه مدت سرمایه گذاری کنید. طبق درخواست شما شرایط هر ارز متفاوت است. یک ارز ممکن است برای سرمایه گذاری های بلند مدت و دیگری برای سرمایه گذاری های میان مدت یا کوتاه مدت مناسب باشد.چگونه در مورد ارز دیجیتال تحقیق کنیم؟
دو روش برای تحقیق در مورد ارزهای دیجیتال توصیه می شود که هر دو روش مکمل یکدیگر هستند. راه اول؛ تحقیق و جستجوی خود را در میان آشنایان که تجربه بیشتری از شما در این زمینه دارند انجام دهید. مشاوره با این افراد می تواند برای شما موثر باشد.
راه دوم تحقیق و مطالعه مطالب، کتاب های تخصصی بازار ارزهای دیجیتال و سایت های اطلاعاتی معتبر است. یکی از مهم ترین ویژگی های یک معامله گر موفق در بازار ارزهای دیجیتال، تحقیقات فعال، جستجوی اطلاعات، خواندن اخبار و تفکر در مورد تحلیل های جاری دنیا بر روی ارزهای مورد علاقه او است. در این میان تسلط بر زبان انگلیسی نیز می تواند به شما کمک کند. در ادامه، دو سایت از بهترین منابع بازار کریپتو را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:آموزش ترید ارز دیجیتال

 

سایت سرمایه بازار سکه (CoinMarketCap)
یکی از مهمترین منابع برای دسترسی به اطلاعات دقیق است. شما می توانید قیمت، ارزش کل بازار، حجم معاملات و بسیاری از اطلاعات دیگر در مورد سکه ها و توکن ها را در این سایت پیدا کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های CoinMarketCap سهولت استفاده از آن است. طراحی به گونه ای است که یک تازه کار می تواند به راحتی با آن کار کند.

 
تعداد بازدید از این مطلب: 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
نازل تاندیش

نازل تاندیش یک نسوز است که در پایین تاندیش قرار دارد و برای هدایت جریان مذاب از توندیش به قالب عمل می کند. همچنین نقش مهمی در کنترل دبی خروجی فلز مذاب و جلوگیری از افت دمای فلز مذاب دارد. ترکیب فولاد را حفظ کنید. انواع مختلفی از نازل ها در کارخانه های ذوب فولاد بسته به مدت زمان فرآیند ریخته گری استفاده می شود. اشکال مختلف نازل تابعی از طرح های ریخته گری مختلف است که در صنعت ذوب فولاد استفاده می شود.
صفت
مقاومت بالا در برابر شوک حرارتی
در تماس با مواد مذاب هیچ واکنش شیمیایی رخ نمی دهد
مقاومت فشاری بالا
سختی بالا و مقاومت در برابر سایش
نازل تندیش قطعه ای نسوز است که در پایین تاندیش قرار می گیرد و وظیفه آن هدایت مذاب از تاندیش به داخل قالب ماشین ریخته گری پیوسته (CCM) است.

انواع مختلفی از نازل های تاندیش بسته به زمان ریخته گری وجود دارد. به طور کلی می توان گفت که دو نوع نازل تندیش وجود دارد: نازل های تندیش که در حین ریخته گری نیاز به تعویض دارند (نوع قابل تعویض) و نازل های تندیش که در حین و بعد از ریخته گری تعویض نمی شوند (نوع ثابت یا ثابت) افزایش می یابند. عملکرد و تبادل تندیش تغییر خواهد کرد.در مواقعی که نیاز به کنترل جریان فلز مذاب در حین ریخته‌گری باشد، معمولاً از دو نوع مکانیسم استفاده می‌شود: کنترل جریان فلز مذاب توسط یک دریچه در فلز مذاب و کنترل جریان فلز مذاب از طریق نازل جریان به وسیله یک دروازه کشویی سیستم نازل های مذاب در برخی از کارخانه های فولاد کنترل جریان مذاب در نازل مذاب انجام نمی شود، بنابراین این قسمت از مکانیزم در نظر گرفته نمی شود و از یک نازل مذاب ساده استفاده می شود. در این حالت، کنترل جریان مذاب از طریق نازل معمولاً با تنظیم ارتفاع مذاب در نازل با استفاده از سیستم دروازه کشویی Patil به دست می‌آید.

در کارخانه‌های فولادی بزرگ با توالی‌های ریخته‌گری متعدد یا ریخته‌گری پیوسته، معمولاً از کوره‌های الکتریکی یا القایی استفاده می‌شود، ممکن است عمر نازل در حین ریخته‌گری کافی نباشد و در حین کار نیاز به تعویض داشته باشد. نازل تندیش در هنگام ریخته‌گری با دروازه‌های کشویی برای صفحات بالایی، میانی و پایینی و نازل چنجر یا نازل تندیش استفاده می‌شود. مثلاً اگر زمان ریخته‌گری 20 ساعت باشد، نازل تندیش باید تعویض شود، با توجه به اینکه معمولاً 20 ساعت نمی‌تواند به طور مداوم ریخته‌گری کند، تندیش با فلز مذاب پر شده و سایر خطوط ریخته‌گری در حال اجرا هستند، با توجه به اینکه از نازل چنجر استفاده می‌شود. .همچنین در برخی از کارخانه‌های فولادی که ریخته‌گری در سیستم بسته انجام می‌شود، از نازل‌های میانی، یعنی نازل‌های پوششی، نازل‌های SEN یا نازل‌های ورودی فرعی بین نازل و قالب استفاده می‌شود تا از تماس جریان مذاب با دهانه جلوگیری شود. هوا.

نازل‌های چنچر معمولاً در کارخانه‌های فولادی کوچک‌تر یا در جاهایی که زمان ریخته‌گری کمتر از 12 ساعت است استفاده نمی‌شوند، زیرا عمر نازل تاندیش می‌تواند تا 12 ساعت برسد. بنابراین در این نوع کارخانه ها از نازل های ساده یا نازل های ثابت استفاده می شود.


برای گیاهان کوچک یا گیاهانی که از نازل های اسپری ثابت استفاده می کنند، طیف وسیعی از نازل ها را ارائه می دهیم. برخی از نازل های تاندیش دارای یک نازل زیرکونیایی با بدنه کربن آلومینا هستند که در یک بلوک چاه یا صندلی قرار می گیرد. برخی از نازل های تاندیش از زیرکونیا ساخته شده و در یک صندلی قرار می گیرند. برخی از نازل های تاندیش به طور کامل از آلومینا کربن با مواد افزودنی و زیرکونیا ساخته شده اند. نسبت زیرکونیا در نازل تندیش به نسبت بین زمان ریخته گری و انبساط نازل بستگی دارد. درصد زیرکونیا در نازل زیرکونیا به طور معمول 60-96٪ است.برخی از نازل‌های تاندیش از مواد ریخته‌گری استفاده می‌کنند، بنابراین توضیحی لازم است، اما عموماً نازل‌های تندیش با پرس تولید می‌شوند. هر دو بسته به نوع عملکرد و نیاز شما مناسب هستند.

علاوه بر نوع و جنس نازل، قطر مجرای نازل نیز هنگام انتخاب مهم است. قطر نازل تاندیش به ابعاد شمش (بیلت)، شمشال (برم) یا دال (دال) تولیدی، سرعت ریخته گری و ارتفاع مذاب در تندیش بستگی دارد. قطر نازل از 10 میلی متر تا 20 میلی متر متغیر است، اما در کارخانه های فولادی قطر نازل معمولاً 12 میلی متر تا 17 میلی متر است. حتی در کارخانه هایی که یک نوع محصول با ابعاد ثابت در طول سال تولید می کنند، قطر نازل ممکن است به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی یا دماهای پایین تر تغییر کند.

جنس و مشخصات نشیمنگاه یا بلوک کامل نازل تندیش نیز به شکل و نوع نازل تندیش، زمان ریخته گری و شرایط کار آن بستگی دارد. به عنوان مثال، بلوک چاه نازل ثابت تندیش مکعبی یا استوانه ای است. برخی از کارخانه ها نیز از نازل های کربن آلومینا تاندیش بدون مسدود شدن کامل استفاده می کنند، بنابراین ایمنی باید در نظر گرفته شود.جنس بلوک نازل تندیش آلومینا، شاموت، کربن آلومینا فشرده یا ریخته‌گری است، انتخاب بستگی به شرایط عملکرد نازل تندیش دارد.

نازل تندیش و بلوک کامل را می توان با فشار مونتاژ کرد. اگر این دو به طور جداگانه تولید شوند، باید مونتاژ شوند، معمولاً با استفاده از ملات کرومیت که بسیار مقاوم در برابر آتش است. برخی از کارخانه ها ترجیح می دهند نازل ها و بلوک های کامل را به صورت مونتاژ شده خریداری کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند آنها را جداگانه بخرند و در هنگام استفاده در کارخانه مونتاژ کنند. روش دوم در صورت رعایت دستورالعمل های مونتاژ مقرون به صرفه تر است، زیرا مونتاژ و انتقال نازل تندیش به کارخانه فولاد مستلزم استحکام بالا و پخت کل نازل و بلوک است. ما همچنین از شمش های تولیدی استفاده کردیم. یا ملات ارزان قیمت. در هر صورت رعایت اصول ایمنی مونتاژ بسیار مهم است، زیرا نشت مذاب بین نازل و بلوک خطرات جانی و اقتصادی زیادی را به همراه دارد.

نازل های تاندیش در ایران با نام های مختلفی شناخته می شوند.انواعی مانند نازل شیشه ای تاندیش، نازل تندیش، نازل قند و گلدان، یا تمام طول یا نیم قد نام های بدیع هستند و نام های غیر استاندارد ممکن است منجر به اشتباه شوند، اما می توانند مفید باشند.

گروه Patron دارای بیشترین سهم در تامین نازل های تاندیش برای تولیدکنندگان فولاد، به ویژه آنهایی که کوره های القایی دارند، می باشد.

انواع نازل تاندیش گروه پاترون در دو نوع بلوک کامل یا مونتاژ جداگانه ارائه می شود.

نازل 96% زیرکونیا تاندیش: برای ریخته گری مداوم تا 12 ساعت
نازل کربن آلومینا تاندیش با هسته زیرکونیایی 96 درصد: برای ریخته‌گری مداوم تا 4 ساعت
نازل زیرکونیا آلومینا آلومینای کربنی تاندیش: برای ریخته گری مداوم تا 4 ساعت
نازل تندیش زیرکونیا 75% با بلوک کاملاً مونتاژ شده: برای ریخته گری مداوم تا 2 ساعت
نازل 65% زیرکونیا: برای ریخته گری مداوم تا 1.5 ساعت
بلوک های رایج مورد استفاده در نازل های تاندیش عبارتند از:

بلوک مکعب چاه
بلوک دایره ای به خوبی
.

تعداد بازدید از این مطلب: 147
برچسب‌ها: نازل تاندیش ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
زنجیر های صنعتی سه ردیفه

زنجیر صنعتی سه ردیفه
زنجیر صنعتی سه ردیفه از اتصال قطعات کوچک زنجیر به یکدیگر ساخته می شود و این قطعات توسط پین به هم متصل می شوند. هنگامی که زنجیر با چرخ همگام خود درگیر می شود، نیرو را به چرخ دنده دیگر منتقل می کند. زنجیر صنعتی می تواند به تنهایی عامل حرکت یا در مواردی عامل حرکت ابزار دیگری باشد. زنجیرهای صنعتی بسته به اندازه و شیب، استحکام کششی بالایی دارند و کنترل شده و رها نمی شوند.
زنجیرهای صنعتی از مهمترین ابزارهای انتقال قدرت هستند. زنجیر سه ردیفه به دلیل سه ردیف زنجیر و مشخصات فنی خاص دارای قدرت انتقال بالایی بوده و در صنعت کاربرد فراوانی دارد. زنجیرهای صنعتی دارای سایز و انواع مختلفی می باشند و در مدل های تک ردیفه، دو ردیفه، چند ردیفه تولید می شوند.

رایج ترین مواد مورد استفاده در زنجیره های صنعتی فولاد ضد زنگ و فولاد کم یا پر کربن است. در زنجیره های صنعتی از پوشش هایی مانند پوشش های گالوانیزه برای محافظت از زنجیر استفاده می شود. پوشش گالوانیزه باعث افزایش طول عمر زنجیر می شود و زنجیر تفلون گاهی تولید می شود.انواع زنجیره های صنعتی
از زنجیر صنعتی فولادی استفاده نکنید


زنجیره های صنعتی تفلون
زنجیر صنعتی ضد آب
زنجیره صنعتی منشعب
زنجیره صنعتی پایه بلند
نوار نقاله زنجیری صنعتی
زنجیرها دارای دو مدل تک ردیفه و دو ردیفه بوده و گاهی سه ردیفه نیز تولید می شود.

تمام رشته ها برای اتصال به یکدیگر به یک پین نیاز دارند.

زنجیرهای صنعتی می توانند به صورت جداگانه حرکت کنند یا باعث حرکت ابزار دیگری شوند.


مشخصات فنی زنجیر صنعتی 3 ردیفه سایز 100
این زنجیر صنعتی سه ردیفه 3-100 (3-20A) بر اساس بهترین استانداردهای بین المللی ISO 606، DIN 8188 و AISI B29.1 طراحی و ساخته شده است. این استانداردها مشخصات فنی و کیفیت رشته ها را مشخص می کند. استفاده از استاندارد به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان زنجیره های صنعتی کمک می کند تا به راحتی قطعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. برای این منظور تصویر جدول استاندارد زنجیر و کاتالوگ زنجیر سه ردیفه صنعتی سایز 100 را در مطلب زیر برای شما قرار داده ایم تا به راحتی به مشخصات فنی سایز 100 صنعتی سه ردیفه دسترسی داشته باشید. زنجیر.

تعداد بازدید از این مطلب: 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
سافت استارتر ABB

سافت استارتر ABB برای فروش
موتورهای الکتریکی نزدیک به یک سوم برق تولید شده در جهان را مصرف می کنند، بنابراین عملکرد ایمن موتورهای الکتریکی در دنیای مدرن ما بسیار مهم است. راه اندازی و مراحل موتور الکتریکی عمر موتور را کوتاه می کند. استفاده از سافت استارتر ABB با راه اندازی و توقف آسان موتور و همچنین حفاظت الکتریکی که از موتور ایجاد می کند، عملکرد و طول عمر بهینه موتورهای الکتریکی را تضمین می کند و همچنین از آسیب به شبکه برق متصل به آن جلوگیری می کند. .

سافت استارتر ABB PSR (سری داخلی، جریان 30 تا 105 آمپر)
سافت استارتر ABB PSE (سری معمولی، جریان از 30 تا 370 A)
سافت استارتر ABB PSRC (سری کمپرسور اسکرو، جریان از 3 تا 105 آمپر)
ABB PSTX Soft Starter (سری پیشرفته، فعلی 30 تا 1250A)


مشخصات فنی سافت استارتر ABB
سافت استارتر ABB مزایای زیادی دارد و ایمنی و قابلیت اطمینان موتور را افزایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که به جای استفاده از روش های معمول راه اندازی موتور که استرس زیادی به موتور وارد می کند از سافت استارتر استفاده کنید. ABB تنظیمات را بهبود بخشیده است.با بسیاری از ویژگی های محافظ موتور داخلی، موتور شما ایمن است. همچنین تمام عملکردهایی را که در هر برنامه ای نیاز دارید، از بای پس کنتاکتور گرفته تا محافظت در برابر اضافه بار، با استارت نرم ABB به تنهایی برای راه اندازی موتور، فراهم می کند. علاوه بر این، با بسیاری از کاربردهای ویژه، استارترهای ABB می توانند به شما در افزایش بهره وری کمک کنند. کنترل گشتاور، عملکرد تمیز کردن پمپ و بسیاری دیگر از ویژگی‌های راه‌انداز نرم ABB به شما این امکان را می‌دهد که کارهایی بیش از راه‌اندازی نرم انجام دهید. در زیر مشخصات فنی انواع سافت استارتر ABB از جمله مدل های زیر را ارائه می دهیم:

سافت استارتر آنالوگ ABB PSR
PSR فشرده‌ترین استارت‌کننده نرم ABB با مزایا و ارزش‌های اصلی است که می‌تواند تا 100 استارت در ساعت را تحمل کند و برای موتورهای کوچک مناسب است. این سیستم از یک موتور استارت و یک استارت نرم ABB PSR با کوچکترین ابعاد ممکن در مقایسه با یک استارتر مثلث برای راه اندازی دستگاه تشکیل شده است. بای پس موجود در این دستگاه های نرم باعث کاهش قدرت و همچنین راحتی اتصالات می شود. همچنین، داشتن تنها سه پوشه، راه اندازی آن را آسان می کند.تنظیم Ramping Start و Soft Stop برای هر برنامه ای اعمال می شود.

سافت استارتر ABB PSR یک راه حل ساده و قابل اعتماد است که شامل ضروری ترین ویژگی های شروع نرم از جمله شروع و توقف نرم است. این سافت استارتر ABB در برنامه هایی که نیاز به استارترهای سری ساعتی دارند به خوبی کار می کند و برای برنامه هایی که نیاز به صرفه جویی در فضای نصب دارند بسیار مناسب است.


مزیت اصلی سافت استارتر ABB PSR

جریان کاری اسمی 3 تا 105 A
ولتاژ از 208 تا 600 VAC کار می کند
کنترل ولتاژ تغذیه 24 VAC / DC، 100 تا 240 VAC
کنترل دو مرحله ای
شروع نرم و گام با رمپ تلاش
دارای مدار بای پس داخلی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و نصب آسان
تنظیم آسان با سه پتانسیومتر
حفاظت موتور با استارت دستی موتور MMS
یک شبکه باس دامنه دارد
دارای رله های سیگنال خروجی عملیاتی و سطح شیب دار برای نظارت است
همراه با کیت های اتصال برای اتصال محرک های دستی به موتور ABB


مزایای اصلی سافت استارتر ABB PSR

ابعاد کوچک و جمع و جور دارد
توانایی شروع هر ساعت دویدن
تلفات کم توان در سرعت کامل با بای پس داخلی
سافت استارتر دیجیتال ABB PSE
سافت استارتر ABB PSE اولین مینی نرم استارت با محافظ الکترونیکی داخلی برای اضافه بار برای موتور و کنترل گشتاور برای کنترل دقیق پمپ است.طراحی فشرده این سافت استارتر ABB و عملکرد جامع این سافت استارتر ABB امکان شروع عالی را فراهم می کند. صفحه نمایش واضح و خوانا و چهار دکمه آن مزیت بزرگ این گوشی های نرم است. این صفحه نمایش تمام اطلاعات لازم را در حین چرخش یا حین کار در اختیار اپراتور قرار می دهد و دارای حافظه داخلی و یک برنامه واقعا همه کاره است. نسل جدید سافت استارتر PSE از ABB یک استارتر عمومی واقعی است. این محصول ظرفیت آزادسازی بالا را با مقرون به صرفه بودن متعادل می کند. دارای شبکه فیلد باس داخلی است.


ویژگی های کلیدی سافت استارتر eBay PSE

جریان کاری اسمی: 18 تا 370 آمپر
ولتاژ کاری: 208 تا 600 VAC
کنترل ولتاژ تغذیه: 100 تا 250 VAC
کنترل رمپ گشتاور و ولتاژ برای راه اندازی و پله
کنترل دو مرحله ای
گروه جریان
او یک ضربه استارت دارد
دارای مدار بای پس داخلی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و نصب آسان
خروجی آنالوگ برای نمایش جریان موتور
دارای صفحه کلید خارجی با استاندارد IP66
دارای حفاظت در برابر ولتاژ الکتریکی، حفاظت در برابر ولتاژ، محافظت از قفل روتور
دارای RTU داخلی است
دارای شبکه فیلد باس داخلی است


ویژگی های سافت استارتر ABB PSE

موتور خود را با محافظ داخلی موتور ایمن نگه دارید
راه اندازی سریع و آسان با صفحه نمایش واضح و بدون زبان پیش فرض
با کنترل گشتاور از اثر ram اجتناب کنید
اتلاف انرژی را با بای پس داخلی به حداقل برسانید
مدباس داخلی جدید
سافت استارتر ABB PSRC
سافت استارتر PSRC با تنظیمات ثابت سریع و آسان نصب می شود و برای کمپرسورهای اسکرو طراحی شده است و استرس کمپرسور را کاهش می دهد و هزینه تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد.برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل می توانید به کاتالوگ Soft Starter ABB PSRC مراجعه کنید. سافت استارتر PSRC با زمان راه اندازی کوتاه طراحی شده است و جریان راه اندازی را پایین نگه می دارد که باعث افزایش طول عمر کمپرسور می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 150
برچسب‌ها: سافت استارتر ABB ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 25 تير 1402
نظرات
کائوچو طبیعی RSS1

لاستیک طبیعی RSS1
لاستیک طبیعی (NR) از لاتکس درختان لاستیک در مزارع تولید می شود. مهمترین اشکالی که NR در آنها پردازش می شود عبارتند از ورق، کرپ، بلوک لاستیکی و کنسانتره لاتکس.

لاستیک طبیعی فرآوری شده (NR) پیشرفت قابل توجهی در تهیه لاستیک طبیعی خشک است.

دو نوع ورق لاستیکی در بازارهای بین المللی تولید می شود که عبارتند از ورق دودی موجدار (RSS) و ورق خشک شده با هوا (ADS). در بین این دو نوع، برگ دودی راه راه محبوب ترین و در دسترس ترین برای مصرف است. درجات مختلفی از لاستیک دودی موجدار وجود دارد که عبارتند از RSS IX، RSS 1، RSS 2، RSS 3، RSS 4 و RSS 5.

اگرچه انواع لاستیک مصنوعی (SR) در دسترس است، تقاضا برای لاستیک طبیعی (NR) همیشه بالا است. برخی از محصولات نهایی ساخته شده از لاستیک طبیعی به شرح زیر است:

لاستیک
تسمه انتقال
تشک لاستیکی
قطعات خودرو
اسپیسرهای لاستیکی
چسب
مواد پوشش
دستکش جراحی
یک کاندوم
دستکش های صنعتی
بالون
نخ الاستیک
لاستیک متخلخل
فوم فیبری
پشت فرش
نوار لاستیکی

RSS1
RSS 1 به ورق های دودی راه راه تولید شده از لاتکس لاستیک طبیعی به عنوان ورقه های آجدار توسط انعقاد اسیدی و ورق های خشک شده و دودی در هوا اشاره دارد.

ویژگی های اشتعال (روش شناسایی آسان) لاستیک طبیعی:
در شعله می سوزد و پس از برداشتن شعله به سوختن ادامه می دهد.
شعله زرد مایل به نارنجی دارد و صدای کمی ایجاد می کند.
دود سیاه حاوی ذرات کربن است.
داخل شعله نمی چکد.
بوی لاستیک سوخته می دهد.
نکته مهم: از آنجایی که خواص و خصوصیات لاستیک ایزوپرن شباهت زیادی به لاستیک طبیعی دارد، در بسیاری از موارد می تواند جایگزین لاستیک طبیعی شود و به آن لاستیک طبیعی مصنوعی نیز می گویند. به دلیل این نزدیکی در خواص و ویژگی ها و فرمولاسیون، ما آنها را نیز در یک گروه در بررسی لاستیک قرار دادیم.

منابع تولید: برای این لاستیک بهتر است ابتدا منابع طبیعی آن را معرفی کنید. لاستیک طبیعی در بیش از 200 گونه گیاهی مختلف یافت می شود، اما فقط برخی از آنها مانند درخت Hevea Brasiliensis (Hevea Brasiliensis) که در برزیل، هند، مالزی و مالایا، آسیای جنوبی و جنوب شرقی و غرب آفریقا یافت می شود. همچنین گوتاپرکای درختی که در تایلند، تایوان و شمال استرالیا رشد می‌کند به صورت تجاری استفاده می‌شود و بیش از 99 درصد لاستیک طبیعی جهان از این منابع تامین می‌شود.از دیگر منابع گیاهی این لاستیک می توان به درخت لاستیک پاناما (Castilla Elastica)، لاستیک انجیر (Ficus Elastica) اشاره کرد. وزن مولکولی لاستیک طبیعی 100000 تا 1000000 است و دارای 5% ماده خشک حاوی پروتئین ها، اسیدهای چرب، رزین ها و مواد معدنی مانند نمک است.

روش تهیه لاستیک طبیعی
برای به دست آوردن لاتکس، پوست درخت را جدا می کنند تا مایع در فنجان های کوچک جمع شود، فنجان ها باید به طور مرتب جمع آوری شوند تا از پوسیدگی یا آلودگی شیره جلوگیری شود. سپس شیرابه به محل جمع آوری برده می شود و پس از فیلتراسیون با افزودن آمونیاک از آن محافظت می شود. لاستیک توسط فرآیندی به نام انعقاد جدا می شود. این کار با افزودن اسیدها یا نمک های مختلف انجام می شود. در طی این فرآیند، لاستیک به شکل یک توده سفید از مایع جدا می شود، سپس با استفاده از غلتک به صورت ورقه در می آید و در نهایت خشک می شود.
روش جدیدتر تبدیل آب منعقد شده به دانه با استفاده از تیغه های چرخان یا برش بین دو غلتک است که با سرعت های مختلف می چرخند. سپس دانه ها در خشک کن های مکانیکی برای چند ساعت خشک می شوند، فرآیندی که در روش قدیمی که از هوا یا دود چوب برای خشک شدن استفاده می شود چندین روز طول می کشد.در هر صورت برگ یا دانه خشک شده متراکم است و مدل هایی به وزن 33 کیلوگرم از آن ساخته می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 127
برچسب‌ها: کائوچو طبیعی RSS1 ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
نظرات
آنتی‌ اکسیدان TMQ

آنتی اکسیدان TMQ یک پلیمر با وزن مولکولی کم است که به طور گسترده در صنایع تولید لاستیک و پلاستیک استفاده می شود.
TMQ در گروه آنتی اکسیدان هایی است که از اکسیداسیون جلوگیری می کند.

این محصول به رنگ کهربایی یا قهوه ای روشن و به صورت گرانول می باشد.

این ماده در بنزن، دی سولفید کربن و استون، کلروفرم محلول است و تا حدی در هیدروکربن های نفتی به مقدار کمی محلول است، اما در آب نامحلول است.

این آنتی اکسیدان بسیار پایدار است و تاثیر کمی در فرآیند پخت دارد. به عنوان افزودنی برای لاستیک کاربرد فراوانی دارد و دلیل آن این است که تغییر رنگ کمی دارد و در تماس لکه ای به جا نمی گذارد.

استفاده از TMQ همراه با 6PPD در محصولات لاستیکی باعث افزایش مقاومت در برابر پیری در دمای بالا می شود.

همچنین این ماده به نام Ayupak 2,2,4-trimethyl-1,2-dihydroquinoline پلیمری با وزن مولکولی کم است که پایداری بالایی دارد.

این ماده باید در ظرف دربسته، دور از مواد اکسید کننده قوی، در مکانی خشک، خنک و دارای تهویه نگهداری شود.

این ترکیب به صورت پیش فرض با ضمانت کیفیت بر اساس آنالیز ارائه شده در چین وارد و به فروش می رسد.خواص فیزیکی و شیمیایی
این ترکیب به رنگ قهوه ای و به صورت گرانول تولید می شود که در آب و در برخی از حلال های آلی مانند بنزن، استون و ... نامحلول است و در هیدروکربن های نفتی حلالیت کمی دارد.

برنامه های کاربردی
از این ماده در تولید بسیاری از مواد مانند لاستیک و لاستیک استفاده می شود. آنتی اکسیدان مورد استفاده در فرآیند تولید لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی، به ویژه برای جلوگیری از زوال حرارتی لاستیک نیتریل، و همچنین به عنوان یک عامل ضد پیری.

رویکرد سنتز
در این قسمت روش ساخت بر اساس پتنت به اختصار ارائه می شود

این روش به شرح زیر طبقه بندی می شود:

· بر اساس نسبت مولی آنیلین و استون به کاتالیزور

استون در دمای 90-150 درجه سانتی گراد و سرعت 500 دور در دقیقه به ظرف واکنش اضافه شد.

پس از اتمام افزایش استون، پس از 5-15 ساعت به پایان می رسد

واکنش 2 ساعت طول می کشد

هیدروکسید سدیم به ظرف نمونه اضافه می شود

دمای واکنش باید 70-80 درجه باقی بماند

مخلوط واکنش را به مدت 30 دقیقه با همزن هم بزنید

· در یک ساعت

آنیلین را در فشار معمولی و دمای 28 تا 60 درجه سانتیگراد تقطیر کنید
.

تعداد بازدید از این مطلب: 140
برچسب‌ها: آنتی‌ اکسیدان TMQ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
نظرات
شتاب‌ دهنده TMTD

TMTD
TMTD که با نام TT نیز شناخته می شود، می تواند به عنوان شتاب دهنده یگانه و انحصاری برای لاستیک های طبیعی، مصنوعی و لاتکس یا به عنوان یک شتاب دهنده ثانویه استفاده شود (شتاب دهنده ای ارزشمند برای EPDM). و یا می توان از آن به عنوان دهنده گوگرد در مواد الاستومری تحت تیمار گوگرد استفاده کرد، همچنین از این محصول می توان به عنوان بازدارنده در هنگام جوشکاری لاستیک پلی کلروپرن با ETU استفاده کرد.

از TMTD به همراه سایر شتاب دهنده ها برای جوش مداوم لاستیک استفاده می شود و این محصول به صورت پودر، پودر روغن، دانه بندی و از نظر ظاهر پودر سفید یا خاکستری روشن می باشد. بی بو است ولی مجاری تنفسی و پوست را تحریک می کند و چگالی آن 29/1 است و در بنزن و کلروفرم و استان حل می شود و تا حدی در دی اتیل الکل و اتر و نامحلول در آب و بنزین و همچنین در تماس با آب داغ به دی متیل آمونیوم تبدیل می شود و CS2 تبدیل می شود. این محصول به عنوان یک باکتری کش و آفت کش نیز استفاده می شود. TMTD در بسته بندی های 25 کیلوگرمی به بازار عرضه می شود. محصول باید در جای خشک، خنک و دارای تهویه و دوری از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شود و ماندگاری این محصول 2 سال می باشد.

مشخصات فنی
نام شیمیایی: تترا متیل تیورام دی سولفید

فرمول مولکولی: C6H12N2S4

وزن مولکولی: 240.41

نقطه جوش اولیه: 142 درجه سانتیگراد

حداکثر باقیمانده در الک 150 میکرومتری: 0.10%

حداکثر باقیمانده در الک 63 میکرومتر: 0.50%

محتوای روغن: 1-2٪


با استفاده از TMTD
این محصول عمدتاً برای تولید لاستیک، تیوب، کفش، تجهیزات پزشکی، کابل و محصولات صنعتی استفاده می شود.


خواص TMTD

TMTD معمولاً بی بو است، بنابراین با استنشاق قابل تشخیص نیست. بنزن کاملاً در آب نامحلول است زیرا یک ترکیب دوقطبی نیست و توانایی شکستن پیوندهای هیدروژنی را ندارد. گاهی اوقات می تواند مشکل ساز باشد. به عنوان یک محصول غیر قطبی، در کلروفرم و استون محلول است. قرار گرفتن بیش از حد در معرض TMTD می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. اقدامات احتیاطی لازم را برای استفاده جدی از آن برای جلوگیری از آسیب های انسانی انجام دهید.

ظاهر این ترکیب بی رنگ است، علاوه بر روش های مختلف برای سنتز آن، جالب است بدانید که جلبک دریایی در تولید آن نقش دارد.شتاب دهنده دی سولفید تترمتیل تیورام به عنوان گرانول سفید در نظر گرفته می شود. به طور معمول حاوی 80٪ دی سولفید تترا آمیلتیوم در محلول الاستومر 20٪ (EPDM) به عنوان یک شتاب دهنده پروتئین اسید آمینه است. این نوع تقویت کننده ها را می توان به تنهایی یا در ترکیب با سایر بوسترها استفاده کرد. ترکیب آن با سایر محصولات می تواند مقاومت آن را در برابر افتادن بسیار افزایش دهد. به همین دلیل از ترکیبات حاوی TMTD اغلب به عنوان شتاب دهنده استفاده می شود.

کاربرد TMTD

مزایای مختلف TMTD نیز استفاده از آن را افزایش داده است. امروزه صنایع مختلف از اثربخشی این ترکیب شیمیایی به عنوان یک شتاب دهنده بهره می برند. به لطف کارایی و کیفیتی که دارد در موارد مختلف کاربرد پیدا می کند. به عنوان یک شتاب دهنده، می توان با اطمینان در موارد زیر از آن استفاده کرد:

* تقویت کننده لاستیک

* شتاب دهنده طبیعی

* شتاب دهنده لاستیکی لاتکس

*شتاب دهنده لاستیک مصنوعی

* شتاب دهنده تیازول

* شتاب دهنده لاستیک و رینگ

* تولید لوله

* تولید کفش

* تولید تایر

* تولید تجهیزات پزشکی

* تولید انواع محصولات صنعتی

همانطور که مشاهده می کنید کاربرد اصلی TMTD می تواند مربوط به صنایعی باشد که محصولات اولیه مورد نیاز را تولید می کنند.عملکرد آن در تولید هر یک از این محصولات متفاوت است، بنابراین می توان مکانیسم های مختلفی را برای تولید آن در نظر گرفت. در الاستومرهای گوگردی محلول می توانیم از این ترکیب به عنوان یک شتاب دهنده ثانویه استفاده کنیم. امروزه به عنوان کندگیر در برخی صنایع استفاده می شود. اگر بتوانید از اثربخشی این محصول بهره مند شوید، مطمئن باشید که آنالیز TMTD به دقت انجام شده و محصول با کیفیتی خریداری شده است.

هرگونه بی احتیاطی در خرید تترا متیل تیورام دی سولفید زیان هنگفتی را به دنبال خواهد داشت زیرا نمونه های غیر اصل و بی کیفیت به مقدار زیاد در بازار توسط کلاهبرداران به فروش می رسد. قیمت ارائه شده برای این محصول به دلیل فرآیند سنتز آن از بسیاری از محصولات بالاتر بوده و این امر شرایط خوبی را برای سودجویان ایجاد کرده است تا با ارائه قیمت کمتر، خریدار را فریب دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 141
برچسب‌ها: شتاب‌ دهنده TMTD ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
نظرات
شتاب‌ دهنده MBTS

شتاب و یکنواختی متوسطی را در فرآیند پخت NR و SR فراهم می کند و همچنین با طیف گسترده ای از لاستیک های عمومی استفاده می شود. این ماده به رنگ سفید است و به عنوان نرم کننده در لاستیک های پلی کلروپرن به عنوان کند کننده فرآیند بدون ایجاد لکه یا لکه استفاده می شود.
یک شتاب دهنده ثانویه معمولاً برای پلیمرهای مصنوعی مورد نیاز است. مقاومت حرارتی بالاتری نسبت به شتاب دهنده MBT دارد.


کاربرد MBTS
تولید چرخ موتور
لاستیک اسکوتر
لوله های بوتیل
کمربندها
یک کفش


شرح
شتاب دهنده لاستیکی MBT S نام شیمیایی: 2,2'-Dibenzothiazyl Disulfide فرمول مولکولی:: C14H8N2S4 وزن مولکولی: 332.46 ویژگی ها خواص معمولی شتاب دهنده لاستیکی MBTS پودر خاکستری، چگالی نسبی 1.5 ~ 1.5 است. در دمای اتاق کمی در بنزن، تولوئن و ... حل می شود.

خواص نمونه
شتاب دهنده لاستیکی MBTS پودر خاکستری است، چگالی نسبی 1.45 ~ 1.50 است. در دمای اتاق کمی در بنزن، تولوئن، تتراکلرید کربن، کلروبنزن اسیدی، استون، اتانول، اتیل اتر و در آب، اتیل استات، بنزین و چربی ها محلول است. از حلال شتاب دهنده لاستیکی MBTS ساخته شده است

صرفه جویی
شارژر لاستیکی MBTS را در مکانی خنک، خشک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید تا محصول در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد.معمولاً ماندگاری 24 ماه و ماندگاری توصیه شده 12 ماه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 134
برچسب‌ها: شتاب‌ دهنده MBTS ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 24 تير 1402
نظرات
جک هیدرولیک یک طرفه

اجزای جک هیدرولیک یک طرفه
هر جک هیدرولیک یک طرفه از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

بدنه: بدنه جک هیدرولیک یک طرفه معمولاً از فلزات سختی مانند فولاد برای تحمل فشار و نیروی زیاد ساخته می شود.
سیال: سیال هیدرولیک به عنوان وسیله ای برای انتقال فشار و قدرت در جک هیدرولیک یک طرفه استفاده می شود. سیال معمولاً شامل روغن هیدرولیک است.
پیستون: یکی از اجزای اصلی جک هیدرولیک، پیستون است. پیستون دارای یک سطح صاف برای قرار گرفتن در بدنه جک خواهد بود. پس از اعمال فشار سیال هیدرولیک، پیستون حرکت می کند و نیروی لازم را برای بلند کردن جسم یا بار اعمال می کند.
سیلندر: سیلندر از یک لوله بسته تشکیل شده است که یک پیستون در آن حرکت می کند. عمل سیلندر معمولاً با یک شیر هیدرولیک برای انتقال فشار سیال هیدرولیک به پیستون انجام می شود.
شفت: یکی از مهمترین اجزای هر جک هیدرولیک شفت است. شفت های کروم اندود، کروم سخت اندود و صیقلی صاف شفت های هیدرولیک یک طرفه در نظر گرفته می شوند. این محصول از قطر 5 تا 200 میلی متر قابل سفارش است.


کیفیت قطعات و نوع قطعات در قیمت جک هیدرولیک موثر است.کاربرد جک هیدرولیک یک طرفه در صنایع مختلف
یکی از دلایلی که منجر به استفاده از جک های هیدرولیک یک طرفه در کنار جک های هیدرولیک دستی در صنایع مختلف شد، قدرت بالای این جک است. با توجه به عملکرد قابل قبول جک یک طرفه برای بلند کردن بارهای سنگین و نگهداری آنها در ارتفاع، از این قطعه کارآمد در صنایع مختلف از جمله ساختمان، معدن، کشاورزی، حمل و نقل و خودروسازی استفاده می شود. در صنایع فلزی از جک های هیدرولیک یک طرفه برای بالا بردن و پشتیبانی تجهیزات و قطعات استفاده می شود.

جک یک طرفه صنعتی چگونه کار می کند.

با فشار هیدرولیک رانندگی کنید
همانطور که از نام این جک مشخص است، حرکت در جک هیدرولیک یک طرفه با استفاده از فشار هیدرولیک و سیال (معمولاً روغن) انجام می شود. به طوری که بار یا جسم مورد نظر بر روی صفحه نگهدارنده قرار می گیرد. سپس ورودی جک باز شده و سیال هیدرولیک وارد آن می شود. ورود سیال باعث ایجاد فشار و حرکت پیستون در داخل جک می شود. در این مرحله به صفحه ای که بار روی آن قرار می گیرد فشار وارد کرده و باعث بالا آمدن آن می شود.

با بستن ورودی جک، سیال هیدرولیک در داخل جک نگه داشته می شود تا بار یا اجسام سنگین را در ارتفاع مورد نظر نگه دارد.برای استفاده بهینه از جک های هیدرولیک دو طرفه و یک طرفه باید فشار و حجم سیال هیدرولیک در نظر گرفته شود.

مزیت استفاده از جک هیدرولیک یک طرفه در صنایع مختلف
جک هیدرولیک صنعتی یک طرفه برای انجام عملکرد خود نیاز به فضای زیادی ندارد. طراحی ساده ای دارد و استفاده از آن آسان است. یکی از مهمترین مزایای جک های هیدرولیک صنعتی یک طرفه، قابلیت بلند کردن بارهای سنگین با ظرفیت و دقت بالا می باشد. در نتیجه این جک ها بهترین گزینه برای جابجایی و بلند کردن اجسام سنگین محسوب می شوند.

سبک بودن جک هیدرولیک نسبت به سایر جک ها از دیگر مزایای جک هیدرولیک یک طرفه می باشد. همچنین به دلیل استفاده از هیدرولیک، این جک ها عموماً بسیار مستحکم و پایدار بوده و کمتر در معرض سایش و خوردگی هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1402
نظرات
جک هیدرولیک دو طرفه

یکی از عوامل تعیین کننده نوع جک هیدرولیک نحوه حرکت آن است. دارای جک هیدرولیک دو طرفه با دو ورودی و خروجی روغن. این باعث می شود جک به جلو و عقب حرکت کند.

کاربرد جک هیدرولیک دو طرفه در صنایع مختلف
نیروی محرکه و حرکت پاندول بسیاری از وسایل تفریحی شهربازی توسط سیستم هیدرولیک و جک هیدرولیک دو طرفه تامین می شود. به طور کلی جک هیدرولیک دو طرفه در صنایع مختلف مانند خودروسازی، ساختمانی و نفت و گاز برای انتقال انرژی و ایجاد نیروی لازم در برخی از فرآیندهای صنعتی کاربرد دارد. در واقع از جک هیدرولیک صنعتی برای جابجایی ماشین آلات سنگین استفاده می شود.

جک های هیدرولیک دو طرفه در ساخت و ساز برای بلند کردن و حمل بارهای سنگین استفاده می شود. از این جک ها در فرآیند نگهداری ساختمان نیز استفاده می شود. در صنعت نفت و گاز از این جک ها برای بلندکردن و حمل لوله های سنگین استفاده می شود.

ویژگی های جک هیدرولیک دو طرفه;

قدرت و دقت بالا
مهمترین ویژگی جک هیدرولیک دو طرفه حرکت رفت و برگشتی و دو طرفه آن است. حرکت این جک به کمک روغن هیدرولیک انجام می شود که آن را برای جابجایی بارهای سنگین قدرتمند می کند.همچنین یکی از ویژگی های سیستم کنترل هیدرولیک دقت و ایمنی بالا می باشد. جک هیدرولیک دو طرفه با دریچه های ایمنی و سیستم های ضد فشار ایمنی بالایی را برای کاربران فراهم می کند. با توجه به اینکه این جک ها از قطعات بادوام و مرغوب ساخته شده اند، از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند. این ویژگی ها خرید جک های هیدرولیک یک طرفه و دو طرفه را برای دستفروشان در اولویت قرار می دهد تا نیازهای خود را برطرف کنند.

قطعات و اجزای جک هیدرولیک دو طرفه صنعتی
یک جک هیدرولیک دو طرفه از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است. بدنه جک از فولاد ساخته شده و دارای استحکام و مقاومت لازم برای تحمل فشار و بارهای سنگین می باشد. یکی دیگر از قسمت های مهم جک شامل یک سیلندر فولادی با قطر مشخص است که پیستون در داخل آن قرار دارد. یکی دیگر از بخش های اصلی جک هیدرولیک دو طرفه، پیستون است. پیستون در داخل سیلندر قرار دارد و با فشار دادن روغن هیدرولیک به بالا و پایین حرکت می کند.

پایه و دسته قسمت های باقی مانده جک هیدرولیک دو طرفه را تشکیل می دهند. این دو قسمت از فولاد ساخته شده و برای نگهداری و حمل جک استفاده می شود. با استفاده از شیلنگ و شیر عملیاتی مانند جابجایی روغن داخل جک و ایجاد فشار هیدرولیک، کنترل جریان روغن و تنظیم فشار هیدرولیک نیز انجام می شود.همه این اجزا با هم کار می کنند تا جک هیدرولیک دو طرفه را هدایت کنند.

تعیین قیمت جک هیدرولیک دو طرفه بر اساس فاکتورهای طراحی و ساخت
از جمله عوامل تعیین کننده قیمت نهایی انواع جک ها از جمله جک های هیدرولیک فلنج گردنی، یک طرفه و دو طرفه، طراحی مناسب، استفاده از مواد مرغوب، ضربه، قطر یا سطح مقطع و چگونگی برای اتصال جک به سیستم هیدرولیک. همچنین قابلیت تعمیر و سرویس جک در هنگام خرابی نیز بر قیمت تمام شده جک تاثیر خواهد داشت. .

تعداد بازدید از این مطلب: 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1402
نظرات
جک هیدرولیک تلسکوپی

جک هیدرولیک تلسکوپی
طیف گسترده ای از جک های هیدرولیک در صنعت استفاده می شود. ابعاد و ساخت جک ها با توجه به ساخت مدار هیدرولیک متفاوت است. کیفیت عملکرد به کیفیت طراحی، محاسبات و رعایت استانداردها بستگی دارد. برای مشاوره در مورد نوع جک، درخواست قیمت و رزرو سفارش با ما تماس بگیرید. کارایی در فضاهای محدود، سفر زیاد و توانایی تحمل نیروهای زیاد از قابلیت های جک تلسکوپی است. جک های تلسکوپی عموما در مکان هایی که امکان استفاده از جک های شناور و پیستونی وجود ندارد استفاده می شود.
ساختار جک تلسکوپی:
جک تلسکوپی ترکیبی از جک شناور و جک پیستونی است. این جک به جک چند مرحله ای نیز معروف است. یک جک تلسکوپی دارای چندین پیستون لوله ای است که به آنها آستین می گویند. این پیستون ها به ترتیب قطر کمتر و در داخل سیلندر بزرگتر قرار دارند. تعداد و قطر آستین ها بسته به استحکام مورد نیاز در پروژه تعیین می شود.
هنگامی که سیال (معمولاً روغن هیدرولیک) وارد جک می شود، آستین ها بسته به نوع عملکرد جک شروع به حرکت می کنند تا زمانی که جک به پایان حرکت خود برسد.سیلندر تلسکوپی یک طرفه
این سیلندرها بیشترین کاربرد را در صنعت دارند، حرکت رو به جلو آنها با کمک فشار سیال و حرکت معکوس آنها با کمک گرانش در استوانه های عمودی یا با کمک نیروی خارجی انجام می شود.

سیلندر تلسکوپی دو طرفه
این سیلندرها در جاهایی که نیروی خارجی برای به عقب بردن آنها وجود ندارد استفاده می شود و همانطور که از نامشان پیداست حرکت خود را از دو طرف سیال ارسال شده توسط واحد هیدرولیک دریافت می کنند.

سیلندرهای تلسکوپی هیدرولیک به دلیل استحکام زیاد بر سیلندرهای تلسکوپی پنوماتیک ارجحیت دارند و عموماً در مکان هایی که نیاز به ضربه زیاد است اما فضای کافی وجود ندارد استفاده می شود. طول کاملا بسته این سیلندرها 20-40 درصد طول نهایی آنها است.
کاربرد در صنعت
ایجاد ضربه بسیار بزرگ در فضاهای محدود و توانایی تحمل نیروهای بسیار زیاد باعث شد که این سیلندرها در کمپرسی ها، بالابرها، جرثقیل ها، آسانسورها و غیره مورد استفاده قرار گیرند. استفاده شده
نوع دیگری از سیلندرهای تلسکوپی که سیلندرهای تلسکوپی سنکرون نام دارند نسبت به سیلندرهای معمولی دارای حرکت متعادل تری هستند، به طوری که به دلیل طراحی سطوح داخلی در تماس با سیال تحت فشار، تمامی آستین ها به طور همزمان باز و بسته می شوند.یک جک تلسکوپی ساده:
در جک تلسکوپی معمولی، هنگامی که مایع از دستگاه وارد جک می شود. پیستون ها به ترتیب از ضخیم ترین تا دهانه آخرین آستین که به پیستون معروف است حرکت می کنند. به عبارت دیگر، هنگامی که پیستون اول حرکت می کند، پیستون های باقی مانده حرکت نمی کنند. تا زمانی که پیستون متحرک کاملا باز شود و سپس نوبت پیستون بعدی می رسد.

جک تلسکوپی سنکرون:
در این جک با ورود سیال به داخل سیلندر، پیستون ها با هم شروع به حرکت می کنند. جک های تلسکوپی سنکرون نرم تر از جک های تلسکوپی معمولی حرکت می کنند. جک سنکرون معمولا برای آسانسور استفاده می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : چهار شنبه 21 تير 1402
نظرات
جک هیدرولیک پیستونی

طیف گسترده ای از جک های هیدرولیک در صنعت استفاده می شود. ابعاد و ساخت جک ها با توجه به ساخت مدار هیدرولیک متفاوت است. کیفیت عملکرد به کیفیت طراحی، محاسبات و رعایت استانداردها بستگی دارد.


ساختار جک هیدرولیک پیستونی:
جک پیستون شامل بدنه جک (پوسته)، پیستون، شفت و مجموعه ای از آب بند است. در این جک برخلاف جک های شناور، مجموعه بسته بندی و بسته بندی روی پیستون محصور شده است. پیستون به انتهای شفت متصل می شود. با نصب آب بند، پیستون با سطح داخلی بدنه جک مماس می شود. هنگامی که روغن وارد جک می شود; زیر پیستون قفل می شود و پیستون به سمت بالا حرکت می کند.
سطح مقطع پیستون منطقه اصلی در فرمول فشار است. آب بندی از نشت روغن از طرف دیگر پیستون جلوگیری می کند. از آنجایی که سطح داخلی جک با پیستون و مجموعه آب بند در تماس است، سطح داخلی باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا آسیبی به آب بند نرسد. در جک پیستونی، شفت و پوسته جک عملاً هیچ تماسی با یکدیگر ندارند. جک پیستون دارای پیچ خونریزی نیست.


انواع جک پیستونی:
جک های پیستونی در صنعت کاربرد فراوانی دارند، این جک ها را می توان در اندازه ها و مدل های مختلف ساخت.جک های پیستونی یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. بنابراین می توان از آنها در هر موقعیتی (افقی یا عمودی) استفاده کرد. جک های پیستونی یک طرفه با یک ورودی روغن در پایین ترین نقطه جک و جک های پیستونی دو طرفه با دو ورودی روغن یکی در بالاترین نقطه و یکی در پایین ترین نقطه جک ساخته می شوند.


آیا به جک هیدرولیک نیاز دارید؟
ما طیف گسترده ای از جک های هیدرولیک قابل اعتماد و سنگین را می فروشیم که می توانند بارهای سنگین را با خیال راحت و قابل اطمینان بالا ببرند.

برخی از جک های هیدرولیک ما می توانند بارهای سنگین تا 200 تن را بلند کنند.

تاسیسات ساخت و تعمیر خودرو از جک های هیدرولیک برای بالا و پایین بردن وسایل نقلیه با درجه دقت و کنترل بالایی استفاده می کنند. این دستگاه ها به اپراتورها اجازه می دهد تا از زیرانداز استفاده کنند.

در صنعت ساختمان، کارگران برای جابجایی بارهای سنگین مانند قطعات مصالح ساختمانی، تجهیزات یا کل سازه ها به جک های هیدرولیک متکی هستند. اشکال دیگری از این وسایل در تجهیزاتی مانند لیفتراک و بولدوزر وجود دارد.

طراحی و ساخت جک هیدرولیک
پارس جک طراحی و ساخت جک های هیدرولیک را با رقابتی ترین قیمت ارائه می دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند طراحی یک قطعه، گروه 10 یک جک ماشین قرمز بزرگ را جدا کرد.

این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که از سیال هیدرولیک و دریچه های یک طرفه برای بلند کردن میله خودروهای 4 تنی استفاده می کند تا کاربر بتواند لاستیک ها را تعویض کند.

جک به وسیله یک دسته متحرک کار می کند که با پمپاژ بالا و پایین، جک را بالا می برد و در نتیجه ماشین را بلند می کند.

پس از آزمایش و تشریح، متوجه شدیم که جک سبک و فشرده است. جک برای رسیدن به نتیجه دلخواه طولی نکشید و برای استفاده به حداقل انرژی نیاز داشت.

برای درک بهتر جک، ما یک تحلیل حالت‌ها و اثرات شکست (FMEA)، طراحی برای ساخت و مونتاژ (DFMA) و طراحی برای محیط زیست (DFE) انجام دادیم.

FMEA به گروه اجازه داد تا حالت‌های خرابی و تأثیر حالت‌های خرابی بر کاربر را بهتر درک کند.

یکی از حالت‌های خرابی احتمالی این است که جک می‌تواند زیر ماشین بلغزد و باعث سقوط ماشین بلند شده روی کاربر شود.

DFMA دانش ساخت و نصب را به ما داد. ما به این نتیجه رسیدیم که محصول و تولید نسبتاً بهینه شده است زیرا این محصول قطعات خارجی زیادی ندارد و محصول نسبتاً ارزان است.DFE تأثیر جک را بر محیط زیست نشان داد. EIO LCA (تحلیل چرخه عمر خروجی اقتصادی) برای بررسی انتشار گازهای گلخانه ای در طول عمر محصول در بخش های مختلف اقتصاد ایالات متحده استفاده شد. نتیجه گیری شد که تولید سیال هیدرولیک دارای بیشترین درصد کربن است.

 


اجزای جک هیدرولیک
برای نشان دادن و درک اجزای جک های هیدرولیک، یک جک هیدرولیک دستی معمولی در نظر گرفته می شود که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر اجزای اصلی جک های هیدرولیک آورده شده است.

مخزن یا مخزن بافر
پمپ پیستونی یا پیستونی
اهرم یا دسته پمپ
جلوگیری از جریان برگشتی
سیلندر یا قیف اصلی
دریچه آزاد
در حال پردازش
مخزن یا مخزن بافر - مخزنی است که حاوی مایع هیدرولیک یا روغن پمپ است که برای انتقال فشار اعمال شده توسط پمپ به سیلندر استفاده می شود.

پمپ رفت و برگشتی - بخشی که به صورت مکانیکی با حرکت دادن اهرم یا دسته پمپ به بالا و پایین فعال می شود.

اهرم یا دستگیره پمپ – حرکت اهرم پمپ باعث ایجاد فشار در سیال هیدرولیک می شود که سیال تحت فشار را از طریق یک شیر برگشتی به سیلندر اصلی منتقل می کند.

دسته داخلی
دسته خارجی
پین ها
میله پمپ
پیچ اتصال
محفظه دسته پمپ
میله پمپ
O-ring پمپ
حلقه پمپ پلاستیکی
شلنگ پمپ
مهر و موم محفظه پمپ
پیچ سوپاپ
حلقه سوپاپ O-screw
بلبرینگ سوپاپ
پایه
سپر پلاستیکی
فیلتر پلاستیکی برای مایعات
واشر پلاستیکی اصلی
اورینگ لاستیکی Champol
O-Ring برای نگهدارنده پلاستیکی Ramrod
رام راد پایه
یک پوسته رامرود
پیچ انبساط
اتاق داخلی
سیلندر بیرونی
پلاگین لاستیکی
حلقه پلاستیکی بزرگ
سیلندر بیرونی با درپوش پیچ.

تعداد بازدید از این مطلب: 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1402
نظرات
جک هیدرولیک دیفرانسیل

انواع جک های هیدرولیک
قبل از بررسی رایج ترین جک هیدرولیک باید بدانیم که این دستگاه به سه نوع یک طرفه، یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود. امروزه از جک های یک طرفه کمتر استفاده می شود. این جک ها دارای توان خروجی کمی برای افزایش توان تولیدی هستند. در جک های یک طرفه و یک طرفه از نیروی وزن و گرانش برای بازگرداندن جک به حالت عادی استفاده می شود. 2 سوراخ ورودی و خروجی روغن در جک های هیدرولیک دو طرفه وجود دارد. به این ترتیب جک دائما حرکت می کند و سرعت بیشتری نسبت به جک های یک طرفه دارد.
جک هیدرولیک یکی از چهار جزء اصلی یک سیستم هیدرولیک است، در حالی که یک سیستم هیدرولیک فناوری است که از روغن هیدرولیک مایع برای انتقال نیرو از موتور به محرک استفاده می کند.
پرکاربردترین جک هیدرولیک دیفرانسیل کدام است؟
برای ارائه بهترین جک هیدرولیک یا پرکاربردترین آن باید به نکات زیادی توجه کرد. امروزه از این جک ها در صنایع مختلف استفاده می شود. انواع مختلفی از این دستگاه تولید شده است که هر کدام دارای قابلیت ها، مزایا و معایب خاصی هستند.

جک های تلسکوپی
جک های تلسکوپی از نظر بسیاری پرمصرف ترین جک های هیدرولیک دیفرانسیل هستند.این جک ها در انواع یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. آسانسور، جارو و غیره از جک های تلسکوپی برای افزایش استحکام قطعات آنها استفاده کنید. اگرچه این مدل از جک ها مزایای زیادی دارد، اما از معایب جک های تلسکوپی می توان به هزینه بالا، عمر کوتاه و اشغال فضای زیاد اشاره کرد.

به طور معمول طول سیلندر جک هیدرولیک در حالت جمع شده حدود 25 تا 50 درصد کمتر از طول اولیه خواهد بود. این جک ها در انواع دو، سه، چهار یا پنج مرحله ای طراحی شده اند تا کاربردهای مختلفی را در خود جای دهند. قطر پیستون جک های هیدرولیک پیستونی حدود 18 سانتی متر است و دمای آنها در حین کار تا 90 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. همچنین این قطعات می توانند در دمای 30- درجه به کار خود ادامه دهند. حداکثر سرعت جک های تلسکوپی حدود 2.5 متر بر ثانیه است که 5 برابر بیشتر از جک های قدیمی و پیستونی است.

جک های دیفرانسیل
نوع دیگری از جک های هیدرولیک که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد جک دیفرانسیل نام دارد. این جک ها سیلندرهای هیدرولیک دو کاره هستند که با فشار دادن و کشیدن عمل می کنند. این جک ها در زمینه مهندسی مکانیک، هیدرولیک فولادی و ساخت ماشین آلات متحرک کاربرد دارند.جک های دیفرانسیل از نظر اندازه کوچکتر از نوع تلسکوپی هستند اما قطر پیستون این جک ها حدود 18 سانتی متر است و می توانند در محدوده دمایی 25- تا 80 درجه سانتیگراد کار کنند. حداکثر فشار کاری این قطعات حدود 600 بار می باشد. جک های دیفرانسیل از نظر سرعت دست کمی از جک های تلسکوپی ندارند و با سرعت 2.5 متر بر ثانیه به جلو و عقب حرکت می کنند.

جک های همگام
بهترین جک هیدرولیک برای کمپرسی ها و نیروگاه ها جک سنکرون است. این نوع که یکی از جک های دو طرفه می باشد در هر دو جهت سرعت حرکت یکسانی نسبت به جک های دیفرانسیل دارد اما نیروی متراکم تری تولید می کند و در نتیجه آپشن های بیشتری دارد. از نظر مشخصات فنی جک های سنکرون شباهت زیادی به نوع دیفرانسیل دارند.

جک های پیستونی
جک های هیدرولیک پیستونی را می توان ساده ترین نوع جک هیدرولیک نامید. این جک ها تک اثر هستند و فقط نیروی فشرده را افزایش و گسترش می دهند. آسانسور آکاردئونی، دستگاه پرس هیدرولیک، آسانسور معمولی و غیره. از این جک ها برای ایجاد نیرو در برابر گرانش زمین استفاده کنید. سرعت این جک ها حدود 0.5 متر بر ثانیه است و فقط تا 250 بار فشار را تحمل می کنند.قطر جک های پیستونی معمولاً از 10 سانتی متر تجاوز نمی کند.

نتیجه
انواع مختلفی از جک های هیدرولیک وجود دارد. در حال حاضر می توان نوع تلسکوپی را به عنوان پرکاربردترین جک هیدرولیک معرفی کرد. با این حال، صنعت جک های هیدرولیک به طور مداوم در حال پیشرفت است و ممکن است در سال های آینده شاهد تولید جک های پرکاربرد و قدرتمندتر باشیم.

به جز نوع تلسکوپی، جک های دیفرانسیل، سنکرون و پیستونی را می توان از دیگر جک های پرکاربرد هیدرولیک نام برد که در صنایع و مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نرخ بازگشت، مقدار نیروی تولید شده، اندازه، هزینه و دوام از مهم ترین عوامل در تعیین بهترین جک هیدرولیک هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1402
نظرات
فروسیلیس

فروسیلیس چه کاربردی دارد؟
می توان گفت بیشترین متقاضیان این ماده را کارخانه های فولادسازی تشکیل می دهند زیرا در تولید فولاد فروسیلیکون و همچنین در ریخته گری آن به عنوان یک جاذب اکسیژن عمل می کند و باعث استحکام و سختی فولاد می شود و خاصیت ارتجاعی و مغناطیسی آن را افزایش می دهد. فروسیلیس به دلیل خاصیت گرافیت کنندگی بالا به عنوان هسته در فرآیند تولید چدن نیز استفاده می شود. از این ماده برای جداسازی و کاهش مواد سنگین استفاده می شود. فروسیلیس کاربرد ویژه خود را برای فرآیند پداگون در تولید منیزیم خواهد داشت. سیلیکون در تولید نیمه هادی سیلیکونی خالص در صنعت برق و مس سیلیکون در صنایع شیمیایی استفاده می شود. در تولید منگنز فروسیلیس آمیقان و منیزیم فروسیلیلو.
عملیات فروسیلیس و ذوب
عملیات ذوب در کارخانه (صنایع آلیاژی اشتهارد) به طور متوسط ​​هر دو ساعت یکبار انجام می شود و دی اکسید فروسیلیس تولیدی پس از تخلیه در بسترهای مخصوص و پس از سرد شدن توسط دستگاه سنگ شکن کوچک و با دانه بندی های مختلف به صورت عمده منجمد می شود و یا به صورت عمده به فروش می رسد. کیسه ها

کاربران Ferosilis چه کسانی هستند؟
بزرگترین مصرف کننده دی اکسید فروسیلیس در کشور کارخانه های فولاد هستند که نزدیک به 38 هزار تن از کل دی اکسید فروسیلیس مصرفی در سال را به خود اختصاص می دهند.ریخته گری ها (مانند شرکت ریخته گری پولادیر) نیز از مصرف کنندگان این ماده هستند که با احتساب مصرف تولیدکنندگان فولاد، کل مصرف کشور به حدود 50 هزار تن می رسد.

فروسیلیس و توسعه ارزشمند
نیاز صنعت کشور به فروآلیاژها از جمله فروسیلیس تا قبل از تاسیس شرکت داخلی به طور کامل از طریق واردات تامین می شد. اما امروزه با احداث کارخانجات فروآلیاژ و گسترش صنعت فروآلیاژ در کشور، ضمن تامین بخشی از نیاز داخلی فروسیلیس، امکان صادرات فروآلیاژ نیز وجود دارد.
اهمیت ویژه فروسیلیس در صنعت
فروسیلیس یکی از افزودنی های مورد استفاده در صنایع مختلف به ویژه در متالورژی است و از این نظر اهمیت زیادی دارد. نحوه استفاده از این ماده در صنعت تا حد زیادی به نسبت آهن و سیلیکون موجود در آن و همچنین ناخالصی های معمولی بستگی دارد.


• فروسیلیس در صنعت متالورژی به عنوان یک عنصر آلیاژی، جوانه زنی و اکسیژن زدایی
• و سیلیکون تقریبا خالص می تواند در صنایع الکترونیک به عنوان نیمه هادی و یکسو کننده استفاده شود.
علاوه بر این، از مشتقات ترکیبی سیلیکون در تولید رزین های سیلیکونی، لعاب، لاستیک و غیره استفاده می شود.

چرا به فروسیلیس نیاز داریم؟
نیاز اصلی و اصلی ما به فروسیلیس در صنایع ریخته گری و فولاد به شرح زیر است:
1- اکسید زدا: فروسیلیس به عنوان اکسید زدا در صنایع فولادسازی کاربرد فراوانی دارد.2- هسته ساز: به دلیل وجود سیلیکون زیاد در گرافیت، از فروسیلیس به عنوان هسته ساز در تولید آهن خاکستری استفاده می شود.


3- عنصر آلیاژی: سیلیکون یکی از عناصر آلیاژی مهم در آلیاژهای فلزات آهنی و غیرآهنی است. فروسیلیس برای افزودن سیلیکون به چدن یا فولاد آلیاژی استفاده می شود.


4- تولید فولادهای نسوز


5- عامل احیا کننده در تولید سایر فروآلیاژها:

هنگامی که فروسیلیس در ریخته گری فولاد استفاده می شود، استحکام، سختی، کشش و توانایی مغناطیسی آن افزایش می یابد. با افزودن فروسیلیس به مذاب نیز می توان از تشکیل کاربیدهای ناخواسته جلوگیری کرد.


6- صنایع شیمیایی
البته در حال حاضر کاربرد اصلی فروسیلیس در ایران برای اکسید زدایی فولاد در بوته های فولادی و هسته زایی در ریخته گری های آهن خاکستری به عنوان عنصر آلیاژی در فولادهای آلیاژی است.
Frusilis و جوانه زنی
سیلیکون یک عنصر بسیار گرافیتیزه کننده است. بنابراین تشکیل گرافیت در چدن های مختلف به وجود سیلیکون به عنوان عنصر آلیاژی و گرافیت های ریز، به آغشته شدن سیلیسیم (به شکل فروسیلیس) در مراحل نهایی ذوب و قبل از بارگیری بستگی دارد.جوانه زنی سیلیکون به میزان سیلیکون موجود در ترکیب یا آمیزان بستگی دارد. از طرفی اگر از سیلیکون خالص برای این منظور استفاده شود، احتمال حل نشدن کامل آن وجود دارد و برای این منظور در اکثر موارد از مخلوط آهن و سیلیکون با نسبت ترکیبی 70 تا 90 درصد سیلیکون استفاده می شود. . گزارش شده است که مصرف سیلیکون به عنوان عنصر هسته‌زا در تمامی چدن‌های گرافیتی حدود 0.6 تا 1 درصد است و اگر این نسبت با فروسیلیس 75 درصد اندازه‌گیری شود، حدود 1 تا 1.5 درصد است، به عبارت دیگر میزان مواد هسته زا حدود 10 تا 15 کیلوگرم فروسیلیس مورد نیاز برای تولید هر تن آهن گرافیت است.


علاوه بر این، سیلیکون به عنوان یک عامل هسته‌زا به شکل سیلیکون کلسید 2SiCa نیز استفاده می‌شود که وجود کلسیم در آن عاملی برای حذف گوگرد و تشدید حذف اکسیژن در نظر گرفته می‌شود.


فروسیلیس را به خاطر بسپار.
تولید فروسیلیس فرآیندی پیوسته و پیچیده است که به پارامترهای متعددی بستگی دارد و این پارامترها مانند حلقه هایی از یک زنجیره هستند که برای تولید محصول مورد نظر به هم متصل می شوند. مهمترین پارامترهای فروسیلیس عبارتند از:
1 تجهیزات تولیدی، پشتیبانی و آزمایشگاهی مناسب
2) مواد اولیه با کیفیت بالا (کیفیت بالا، خاکستر کم، واکنش پذیری خوب و مقاومت مکانیکی بالا)
3) کنترل کیفیت مواد اولیه و فاکتورهای بارگیری و محصولات تولیدی
4) نیروی کار واجد شرایط و آموزش دیده
5) کنترل مناسب کوره قوس الکتریکی در فرآیند تولید فروسیلیس
هر یک از پارامترهای فوق تاثیر خاص خود را بر فرآیند تولید دی اکسید فروسیلیس می گذارد و هر یک به نوبه خود می تواند منشا یکی از مشکلات تولید کمی یا کیفی باشد.هیچ یک

تعداد بازدید از این مطلب: 144
برچسب‌ها: فروسیلیس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 19 تير 1402
نظرات
قيمت ديوارپوش

ديوارپوش

شما با کلمه ديوارپوش اشنا هستيد در تمامي محيط هايي که تشريف برده ايد يا در منازل و محيط هاي اداري تجاري ديده ايد اساسا روي ديوار نوعي ديوارپوش کار شده است خواه ممکن است از طرح ساده باشد همچون رنگ اميزي ديوار يا اينکه چوب اصيل باشد همه اينها به نوعي با دکوراسيون داخلي خلاصه ميشود. در دنياي امروزه که هر ساله شايد با حدود 5 تا هفت محصول مختلف در بخش دکور مي بيند چرا که سليقه ها به روز تر ميشود و همچنين مدهايي که در کشورهايي اروپايي وارد ميشود بعد از گذشت چند ماه نيز در کشورمان اجرايي ميشود. بنابراين صنعت دکوراسيون داخلي و مخصوصا ديوارپوش داراي انواع مختلفي است. بعضي از دوستان شايد با يک رنگ اميزي محيط خود، راضي شوند و عده اي دوستان هم هستند که هر بخشي از منزل خودشان را مزين به انواعي از ديوارپوش که بعدها شرح ميدهيم همچون ديوارپوش اجري، بتني، سنگي يا هر نوع ديگر را نصب خواهند کرد.

در ادامه شرح ديوارپوش عرض ميکنيم که هر محصولي که روي ديوار اصلي نصب شود و حالت دکوري داشته باشد به نوعي ديوارپوش است، اما مقصود از بعضي ها اين است که هم حکم زيبايي داشته هم حکم عايق صوتي، در بخش ديگري ديوارپوشها کمک ميکند که ديوار کاملا انتي باکتريال باشد، ضد ميکروب باشد. بعضي از ديوارپوشها خاصه براي اتاق کودکان طراحي شده است و بعضي ديگر مختص به اتاق خواب هست، تعدادي از ديوارپوش ها را هم شم مي توانيد در نماي داخلي و هم در نماي بيروني کار کنيد. اساسا اين محصول کارايي خيلي خوبي دارد همچنين تعدادي از ديوارپوشها هستند که همزماني که روي ديوار نصب ميشود همان را شما ميتوانيد روي سقف هم به عنوان سقف پوش استفاده کنيد پس در بين همه اين محصولات دکوري، اين ديوارپوش است که داراي انواع مختلفي است در ادامه نيز با ما همراه باشيد تا شرح کاملي از اين محصولات عرض کنيم.

قيمت ديوارپوش

بخشي که به آن مي پردازيم قيمت ديوارپوش است که در چند نکته خلاصه ميشود و اينکه پرسنل شبانه روز ما در هفت روز هفته و 365 روز سال در خدمت شما هستند تا نياز شما را نسبت به ديوارپوش و اساسا هر محصولي که در صنعت دکوراسيون داخلي وجود دارد بر طرف کنند. اما در مورد قيمت ديوارپوش نياز است که چند مسئله را خدمت شما عرض کنيم اول اينکه قيمتها در بازار داخلي دچار تلاطم است به بخش بندي مختلفي هم دسته بندي ميشود يک بخشي مربوط به مواد اوليه است که توسط کارخانه به ما داده مي شود، چرا که شاکله اصلي ديوارپوش دارا بودن مواد پي وي سي است. دستخوش تغييرات قيمتي در طول سال ميشود که بهاء تمام شده مشخص نيست، در بخش ديگر اين است که بعضي از ديوارپوشها وارداتي هستند همچون ديوارپوشهاي بين کابينتي که اساسا از کشورهاي همسايه وارد ميشود که آن هم تحت تاثير قيمت ارزي يا اينکه بهاء تمام شده کمرگ است که آن هم در قسمت خود جاي بحث و گفتگو دارد. اما اين نويد را خدمت شما سروران گرامي داريم که بي واسطه به صورت شبانه روزي خدمات خود را تقديم خواهيم کرد تا چنانچه که در روزهاي تعطيل يا هر زمان ديگري بچه هاي معمار دکوتهران را در خدمت خودتان داشته باشيد.

 

بیشتر بخوانید:

 

قيمت ديوارپوش را با اين موضوع ادامه خواهيم داد که هر کدام از اين محصولات در بخشهاي خاص خود استفاده مي شود و از قيمت هاي ارزان تا قيمت گران دسته بندي ميشود، در بخش مربوط در مورد آن شرح خواهيم داد که شما اگر بخواهيد ديوارپوش ارزان خريداري کنيد چه محصولي مفيد است و کجا ميتوانيد نصب کنيد و اگر که به ديوارپوش لوکس اهميت ميدهيد کدام قيمت مناسب شما هست و خواستگاه آن در کدام از بخش ديوار است. قطعا قيمت ديوارپوش با قيمت نصب ديوار پوش دو معقوله جداگانه است. زماني که به شما قيمت داده شود قطعا قيمت خود جنس است و با قيمت نصب فرق ميکند چرا که نصاب مربوط طي بازديد رايگاني که توسط کارشناسان سراسري ما در سطح تهران انجام ميشود در همان بخش خدمت شما شرح خواهند داد.

 

انواع ديوارپوش

اين بخش را بيشتر خانم ها مي پسندند چرا که با انواع ديوارپوش اشنا هستند در يک بخشي و اينکه خاصه اينکه با چيدمان منزل خودشان به نوعي معماري را نيز تجربه مي کنند؛ بي درنگ به سراغ انواع ديوارپوش در سطح کشور ميرويم به دسته بندي هاي مختلفي خلاصه ميشود، اينکه هر ديوارپوش چه کارايي انجام ميدهد و چه مزيت هايي دارد در بخش ديوارپوش سايت دکوتهران به شرح مفصلي عرض کرده ايم اما در اين قسمت قصد داريم که خلاصه در مورد چند ديوارپوش که اساسا هم پرفروش هستند و هم اينکه بيشتر خريد توسط مشتريان در اين چند ديوارپوش تقسيم بندي ميشود عرض ميکنيم اما اين را دوستان عزيزمان بداند که هر نوع محصولي را که نياز دارند مي توانند روي ما حساب کنند و تمامي محصولات دکوري را ما در اختيار شما قرار ميدهيم بي واسطه و افتخار است ک برگي ديگري را به کلکسيون نصب خودمان اضافه کنيم.

ديوارپوش پي وي سي: اين سبک ديوارپوش توسط چسب يا رول پلاک به ديوار نصب خواهد شد، همان طور که اشاره شد همه چيز بستگي به ديوار زيرين خواهد داشت، يک بخشي از ديوار است که گچ است راحت نصب ميشود يک بخشي مشاهده مي شود که ديوار بتن است و تايل هاي سخت بتني سراسر سازه ساختمان را فرا گرفته است بنابراين نصاب چاره اي جز رول کردن روي ديوار ندارد، هر پانلي را که به صور شش متر يا سه متر است به فراخور ديوار به صورت عمودي يا افقي قرار ميدهد و اين ديوارپوشها به خوبي در درون هم کيليک ميشوند، حتما اين نري و مادگي در هم تنيده خواهد شد و با چند ضربه ي دستي که نصاب به آن فشار مي اورد در درون هم قرار مي گيرد، حتما جاي سيم و برق کار را در آن در نظر بگيريد که انتهاي کار به مشکل بر نخوريد. ابزار مورد نيز اين کار فارسي بر است که همه نصاب ها براي خودشان دارند. در انتهاي کار هم زمان نصب نبشي تاشو و قرنيزها است که کار را به اتمام ميرساند.

ديوارپوش سنگي: اين ديوارپوش به جهت داشتن مواد پودر سنگي در دورن خود کمي نصب آن نياز به مهارت بيشتري دارد دستگاه فارسي بر از يک سمت و عمود بر هم نيز نياز است بعضي از دوستان در تماس تلفني عنوان ميکنند که ميني فرز هم دارند، آن هم کار ساز است اما مراقب انگشتان دست بايد بود، که قبلا هم در مورد آن صحبت کرديم، ديوار را اندازه گيري کرده و پشت ورق به همان ميزاني که برش ميدهيد ترسيم کنيد، سپس برش داده اکنون ورق براي قرار دادن روي ديوار اماده است، با چسب کالباسي يا پلي يورتان و گاها هم دو طرفه دور تا دور کار را اغشته به چسب کنيد، مطمن شويد به صورت ضربي همه ورق داراي چسب است، به کمک همکاري خودتان ورق را بلند کرده روي ديوار نصب کنيد به مدت دو دقيقه روي ديوار نگاه داريد تا چسب خشک شود، سپس وارد بخش نصب ابزارها شويد، ابزارها را با چسب 123 نصب کنيد.

 

ديوارپوش اجري: اين محصول براي دوستاني که اهل خانه داري هستند و سليقه، زمان کافي را دارند شايد بتوانند خودشان نصب کنند اما چون رج بندي دارد نصاب اقدام به نصب کند بهتر است، شرح کوتاهي عرض ميکنيم، بعد از اينکه ديوار گچي را براي کار اماده کرديد، کافي است که اجرها را از کارتن خارج کنيد، اگر اجرها رنگ بندي مختلفي دارد سه کارتن اجر را روي زمين ريخته سپس به صورت تصادفي هر کدام را برداريد پشت آن را چسب بزنيد و اقدام به نصب از پايين به بالا را داشته باشيد. سپس صليب را از بسته خارج کرده و رج بالايي را صليب بزنيد اکنون ديوار اماده است که رج کشي بعدي شود و همين طور تا انتها برويد سپس صليبها را برداشته و با پودر بندکشي ميان اجرها را بندکشي نماييد، اجازه دهيد پودر خشک شود و سپس اجري کاملا صاف خواهيد داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 11 تير 1402
نظرات
ماربل شيت چيست

ماربل شيت چيست؟ ماربل شيت، ورقي از جنس pvc به همراه درصد معيني از پودر سنگ است که به عنوان سنگ مصنوعي شناخته مي شود و به دليل شباهت طرح هاي آن به سنگ هاي طبيعي مرمر، يکي از پرطرفدارترين متريال هاي دکوراسيون داخلي به شمار مي آيد. در ادامه مطلب به توضيح کاربرد ماربل شيت، ساختار، نحوه نصب و قيمت آن مي پردازيم.

 

ورق هاي ماربل شيت در عموم با نام هاي سنگ مصنوعي، ديوارپوش ماربل، ديوارپوش طرح سنگ، ديوارپوش سنگ مصنوعي و … شناخته مي شوند.

جنس ماربل شيت از سه قسمت مغزي پي وي سي (پلاستيک فشرده)، لايه روکش و لايه ضدخش (لاک يو وي) تشکيل شده است. سنگ مصنوعي ماربل در ضخامت هاي 2 و 4 ميليتري و ابعاد 122 × 280 cm توليد مي شود و هر ورق ديوارپوش ماربل 3/4 متر مربع را پوشش مي دهد که وزن آن تقريبا 20 کيلوگرم است.

 

ويژگي هاي ماربل شيت چيست؟

• مقاوم در برابر آب و رطوبت (قابل شستشو)

• يکپارچه و بدون درز

• طرح هاي مشابه سنگ هاي لوکس

• مقاوم در برابر حرارت (ديرسوز)

• ضد خش و ضد ضربه

• وزن سبک (کاهش بار مرده ساختمان)

• قيمت به صرفه تر نسبت به سنگ هاي اسلب

• سرعت نصب بالاتر نسبت به سنگ

• آنتي باکتريال (قابل استفاده در محيط هاي بهداشتي)

 

کاربرد ماربل شيت (سنگ مصنوعي)

يکپارچگي و لوکس بودن اين متريال، باعث شده در محيط هاي مسکوني، اداري و تجاري کاربرد بسيار زيادي داشته باشد مثل پوشش ديواري راهروها، لابي، فيلتر آسانسور، ديوار tv، تالار و هتل ها و همچنين فضاي بين کابينت آشپزخانه و پوشش سقف. علاوه بر اين به علت خاصيت آنتي باکتريال ماربل شيت، مي توان از آن در مراکز بهداشتي و درماني نيز استفاده کرد.

 

  

نحوه نصب ماربل شيت

نصب ماربل شيت به وسيله ميخ بادي ريز و چسب پلي اورتان انجام مي شود و روي سطوح صاف مثل گچ، کاشي، سنگ و ام دي اف قابل نصب مي باشد.

حمل و نقل سنگ مصنوعي ماربل به دليل وزن سبک نسبت به سنگ هاي اسلب بسيار راحت تر است و براي برش آن مي توان از کارگاه هاي برشکاري ام دي اف کمک گرفت (در صورت تمايل براي برش در محل مي توان از دستگاه سنگ فرز استفاده کرد.)

 

مقاومت ماربل شيت در برابر رطوبت و آبريزي

ورق هاي ماربل شيت با توجه به اينکه از پي وي سي توليد شده اند، در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم بوده و در محيط هاي مرطوب مثل حمام، استخر، سونا و … قابل نصب مي باشند. براي نظافت و تميز کردن سنگ مصنوعي ماربل مي توان از انواع شوينده هاي سبک استفاده کرد.

ماربل شيت با توجه به اينکه توسط برندهاي مختلفي توليد مي شود با نام هاي متفاوتي در بازار وجود دارد مثل: استونيت، تاپشيت و تاپکو .

 

بیشتر بخوانید:

 جمع بندي

جنس ماربل شيت ها از پي وي سي و درصدي پودر سنگ است و عموما با نام سنگ مصنوعي شناخته مي شوند. ديوارپوش ماربل با توجه به خاصيت ضد آب، ضد حرارت و ضد خش بودن آن در محيط هاي زيادي کاربرد دارد و پس از نصب به دليل يکپارچگي و بدون درز بودن همانند سنگ هاي اسلب، ظاهر زيبايي به محيط مي بخشد.براي تميز کردن سطوحي که از سنگ مصنوعي ماربل شيت استفاده شده به راحتي مي توان از آب و انواع مواد شوينده سبک استفاده کرد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 11 تير 1402
نظرات
سقف لابي

انتخاب سقف لابي در سال هاي اخير به خوبي بازخورد خوبي را داشته است. مدل هاي سقف لابي به نحوي افزايش پيدا کرده است که براي مديران مجتمع هاي ساختماني، از سوي ديگر براي دوستاني که ساخت و ساز انجام مي دهند و بارها شده است که شرکت آذران پلاستيک به پروژه هاي آنان ورود کرده است و اين افتخار نصيب ما شده است که از مدل هاي مختلف چه در بخش طراحي، فروش و نيز اجرا در اختيار اين دوستان قرار گرفته است. ما انواع سقف لابي را همراه با قيمت در اختيار شما قرار مي دهيم. همه اين متريال ها به ميزان کيفيت پروژه شما بستگي دارد، اگر طرحي را در ذهن داريد و يا عکسي در اجرا کردن لابي هاي مکان هاي ديگر مد نظر شما است، اين امر به خوبي اجرايي مي شود، اگر هم مايل هستيد که تيم ما اجراي صفر تا صد را بر عهده خواهد گرفت. به اين معني که از طراحي، تا اجرا کردن و تحويل پروژه خاصه در محدوده سقف لابي انجام وظيفه مي شود. ما در پي اين هستيم که شما دوستان محترم نمونه کارهاي مختلف را در نظر بگيريد. در بخش قيمت هم خدمت شما شرح بدهيم. تقريبا هر ساله حدود دو محصول جديد وارد صنعت دکور مي شود که همگي قابليت کار کردن روي سقف لابي را هم دارد. در بخش هاي بعدي اين مقاله به تفکيک در مورد هر کدام شرح ميدهيم.

اجراي سقف لابي را هم در دستور کار خودمان داريم، جنس و نصب درجه يک و هم چنين توسط تيم حرفه اي اجرا خواهد شد. بايد اشاره کنيم به مدل هاي مختلف نمود، به اين معني که هميشه جنس ها در يک بستر و بخشي از کار است و نصب حرفه اي هم در دستور کار بعدي ما قرار خواهد گرفت. اين گونه بهتر است که شرح بدهيم که ويترين ساختمان شما، مي تواند لابي منزل مسکوني شما باشد. هميشه اجرا کردن در درجه اول براي همه ما اهميت دارد، بخشي که در درون آن صحبت هاي درون ساختماني اتفاق مي افتد، هيات مديره مذاکره مي کنند، ساکنين رفت و آمد دارند و نيز بخشي که مربوط به جلسه هاي حضور به صورت دقايق يا ساعتي با دوستان رخ مي دهد، در همين مکان لابي انجام مي شود، به اين خاطر است که ساکنين و مديران مجتمع هاي لوکس به سقف لابي و خاصه نوع کشسان و يا مدل هاي سي ان سي اهميت ويژه اي مي دهند. وجود دکوراسيون داخلي با لابي هم عجين شده است، در کنار شما هستيم که اجراي چهار مدل مختلف را با تمام شده کار اجرا کنيم، شما مي دانيد که جنس را در يک بخش داريم و نصب کردن را در بخش ديگري، همه اين متريال ها بارها و بارها اجرا شده است و ما هم رويکرد مناسبي را در اين بخش خواهيم داشت.

بيشتر بخوانيد:سقف کاذب

انواع سقف لابي

قسمتي که همه به دنبال آن هست همانا انواع سقف لابي است، اين متريال به مثابه يک محصول بسيار شيک خواهد بود. اگر بخواهيم خدمت شما يک امار فروشي را در اين قسمت اشاره کنيم، تا کنون بيشتر پروژه هايي که شرکت آذران پلاستيک ورود کرده است و آن را با کارفرمايان خود بسته است، در مورد اين بوده است که ساکنين در محيط مجتمع حضور داشته اند و اين عزيزان هستند که براي مديران ساختمان پيشنهاد مي دهند يا درخواست مي شود که لطف کنيد سقف لابي را تکميل کنيد و يک متريال در شان اين مجتمع و يا اپارتمان زده شود. فرقي ندارد که شما در تهران و يا حومه تهران مخصوص شهرهاي پرند يا پرديس باشد، هر جايي که تشريف داشته باشيد ما انجام وظيفه مي کنيم، قسمت هاي مختلفي از اجراي سقف لابي را در دستور کار داريم و اين امر بارها و بارها از طرف شرکت انجام شده است و به لطف خداوند متعال با صد در صد رضايت کارفرما از محيط پروژه خارج شديم، اما اشاره داشته باشيم به چند مدل خاص که در اين مي توانيم اين گونه اشاره کنيم:

 

  • سقف لابي مدل کشسان
  • سقف لابي مدل سي ان سي
  • سقف لابي مدل تايل
  • سقف لابي مدل پانل

هر چهار محصولي که در بالا خدمت شما دوستان گرامي عرض ادب شد، خودش مي تواند به چندين زير مجموعه مختلف تقسيم بندي شود، هم چنين مي توانيم به صورت ترکيبي هم اجرا کار داشته باشيم. به اين معني که در بخش پانل ها را کار کنيم و بعد به سراغ سقف کشسان برويم، يا اينکه در بخش تايل هاي معمولي کار شود و در قسمت بيشتر در چشم مخاطب باشد نوع سي ان سي کار شود، همه اين ها هيچ مشکلي نيست، در اجراي کار کاملا ما توانا هستيم و مي توانيم اجراي کار دقيق را داشته باشيم. ما در خدمت شما هستيم، کافي است که با همکاران بخش فروش در ارتباط باشيد، حالا کافي است که يک به يک در مورد سقف ها در بخش ذيل با شما صحبت داشته باشيم.

سقف لابي مدل کشسان

اجازه بدهيد از پر فروش ترين نوع سقف لابي که همان کشسان است با شما صحبت کنيم. اين متريال خودش به 5 زير گروه ديگري دسته بندي مي شود، هر کدام هر در جاي خودش بسيار پر فروش است و ما مي توانيم خدمت شما اين گونه شرح بدهيم که داشتن يک متريال بسيار با کيفيت همواره در بخش هاي مختلف در جاي خودش تاثير گذار است. ما مي خواهيم اين گونه خدمت شما معرفي کنيم که، سقف لابي مدل کشسان تا کنون بيشترين مخاطب را در تهران و سراسر ايران عزيزمان داشته است. در واقع فروش خودش را در شهرهاي بزرگ هم چون تبريز، اصفهان، اهواز، مشهد و غيره به خوبي نشان داده است و اين است که مخاطبين بسيار زيادي را براي خود جذب کرده است، ما هم بارها اشاره داشته ايم به اين مهم که شما دوستان محترم سعي کنيد که به دنبال يک سقف کاذب بسيار خوب باشيد که ما هم انجام وظيفه کنيم. ما در نقطه موازي در بخشي از دکور کردن محيط فضاي لابي شما هستيم. اما در مورد اين متريال بايد اشاره کنيم که همه کار از صفر تا صد بر عهده شرکت ما خواهد بود. اجرا کردن بسيار دقيق اين متريال همراه با کيفيت بسيار بالا خود پارچه مي تواند نويد بخش يک اجراي بسيار زيبا باشد، که همواره محيط سقف لابي مدل کشسان مي تواند زينت بخش هر مکاني باشد.

 

بیشتر بخوانید:

اما در رديف فاکتور شما چهار متريال مختلف در آن تاثير گذار است، بايد اشاره کنيم به نور در درجه اول که شاکله اصلي در بخش لابي است، همواره مديران اين مجتمع از ما درخواست مي کنند که لطف کنيد هم پر نور باشد هم اين که ما بتوانيم با نورها در زماني که پر تردد نيست هم چون نيمه شب ها به صورت نور کم ما در بخش لابي داشته باشيم براي آن دسته از افرادي که در اين زمان تردد مي کنند، زماني که بنده طراحي بخش سقف لابي مدل کشسان را انجام مي دهم حتما نور ريموت دار را براي اين بخش در نظر داريم که با آن نور را کم و زياد داشته باشند. در بخش ديگري ترانس که بايد ميزان ولتاژ را مساوي کند، در قسمت ديگري پارچه خود کشسان از اهميت مهمي برخوردار است که چه سبکي باشد که اشاره خواهيم کرد، پروفيل هاي دور تا دور براي قرار گيري کشسان و نيز نصاب حرفه اي از جمله بخش هاي دکور شما هستند. از سمت ديگري مي رويم سراغ مدل هاي مختلف همين که نوع، کشسان ترنسپرنت، نوع کشسان چاپي، فيبر نوري که بسيار لوکس و زيبا است پيشنهاد من اين متريال است، نوع لاکر که بدون نور پردازي انجام مي شود و فقط نوع ارزان قيمت است و در نهايت هم نوع برليانت را مي توانيم دسته بندي کنيم.

 

سقف لابي ارزان قيمت

اگر بخواهيم به مدل هاي اقتصادي يا اکنومي در بخش خاصه سقف لابي ارزان قيمت اشاره کنيم مي توانيم به نوع تايل و يا پانل هم اشاره هاي مستقيم داشته باشيم. براي دوستاني که هم به زيبايي اهميت مي دهند و هم اين که بودجه ريالي بايد داشته باشند که بخواهند اين قسمت را با المان هاي دکور، مزين کنند، خوب ما براي اين عزيزان چند بخش مختلف را در نظر داريم که اشاره ميکنيم و در نهايت در انتهاي مقاله هم اقدام به جمع بندي کردن خواهيم نمود. براي شما عزيزاني که قيمت اقتصادي بسيار مهم است بايد از دو بخش مختلف اشاره کنيم که هر کدام هم زير مجموعه دارند که در بخش فوق اشاره ي کوچکي را در اين زمينه داشتم. خوب نوع تايل و پانل هميشه اهميت داشته است و در صدر بخش فروش قرار گرفته است. ما اين مهم را زماني اشاره داريم بهش که همراه با نورپردازي به شما تقديم شود. هر دو يعني تايل هاي در بخش هاي مختلف و پانل هاي در ابعاد و نيز مدل هاي گوناگون مورد نظر شما دوستان محترم باشد. نوع اول که تايل است به صورت شصت در شصت قرار خواهد گرفت و ديگري به صورت ابعاد طول شش متر و عرض بيست يا 25 سانت خواهد بود. هر کدام در جاي خودش داراي زيبايي است و هم چنين رنگ بندي هاي متفاوت باعث زيبايي هر چه بيشتر محيط خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 11 تير 1402
نظرات
سقف کاذب پي وي سي
سقف کاذب پي وي سي پرفروش ترين سقف در بازار به دليل قيمت مناسب و طراح هاي متنوع! بهترين و باکيفيت ترين سقف کاذب pvc را از کجا بخريم؟الو مدرن بهترين مرکز فروش سقف کاذب

سقف کاذب pvc چيست؟قيمت و نصب سقف کاذب pvc – آذران پلاستيک

اگر بخواهيم درساختمان مهم ترين سطوح براي پوشش و دکوراسيون داخلي رامعرفي کنيم؛ يکي‌از آن ها قطعا سقف کاذب است. سقف کاذب هاي متنوعي براي پوشش اين بخش‌از ساختمان وجود دارد وليکن اگر به دنبال متريال با دوام و تنوع کاري هستيد قطعا پس‌از کناف سقف کاذب pvc يکي‌از اصلي ترين انتخاب هاي شما خواهد بود.

براي استفاده‌از اين متريال براي فضاي خانه شما قطعا اين‌مهم است‌که شما درابتدا شرايط کار رابسنجيد هر چند که نصب‌اين متريال بسيار کار راحتي بوده و يکي‌از مزاياي آن نيز نصب سريع است.

درواقع الو مدرن يکي‌از فعال ترين وبه نام ترين مجريان‌در زمينه ي سقف کاذب pvc است. به‌صورتي که درهر ماه حداقل بين 1000 الي 2000 متر اين کالا براي فضاهاي مختلف اجرا ميکند که‌اين خود نشان دهنده ي اين‌است‌که درخواست و تقاضا براي‌اين متريال بسيار بالاست.

قطعا سقف کاذب pvc ازنظر کيفي‌در درجه ي بالايي قرار داردکه ميتوانيم به‌اين ميزان درماه ازآن فروش و نصب داشته باشيم؛ درکنار اينکه مزاياي آن آنقدر زياد است که‌نياز به‌معرفي ندارد ولي براي آن دسته ازعزيزاني که با اين‌متريال آشنا نيستند؛ سقف کاذب pvc را دراين مقاله توضيح خواهيم داد با ما همراه باشيد.

پي وي سي(pvc) چيست؟

PVC تشکيل شده ازيک نوع پلاستيک سخت به‌نام پلي وينيل کلرايد و ازدسته فرآورده‌هاي نفتي به‌حساب مي آيد. همين مورد باعث شده است که‌يکي ازخواص اصلي پي وي سي يعني ضد آب بودن راداشته باشد و به‌عنوان ماده اوليه درتوليد از پي وي سي براي کاربردهاي مختلفي مثل کفپوش، کابينت و سقف کاذب استفاده ميشود.

البته ازشناخته شده ترين کاربرد آن‌در سقف کاذب و ديوارپوش است. اين‌ماده اوليه به‌دليل مزاياي متعدد همچنان به‌عنوان ماده اوليه مقرون به‌صرفه درانواع متريال ها استفاده ميشود.درادامه درمورد انواع و همين طور مزاياي اسفاده‌از سقف کاذب pvc به عنوان يکي‌از زيرشاخه‌هاي اني متريال همه کاره صحبت خواهم کرد.

  

مزاياي سقف کاذب pvc

همانطورکه پيشتربه اين‌مورد اشاره کردم قطعا سقف کاذب pvc داراي مزاياي زيادي است که‌به اين‌ميزان مورد استقبال قرار گرفته و ساليان سال است که درپروژه‌هاي مختلف استفاده ميشود. درادامه مزاياي ماده pvc  را با شما عزيزان مرور ميکنيم.

 

  • مهمترين مزيت سقف کاذب PVC درانواع مختلف موجوداين است‌که ضد آب و به‌راحتي قابل شست و شو است.
  • نصب اين متريال بسيار آسان و سريع‌به وسيله زيرسازي‌هاي سبک و راحت انجام ميشود.
  • عايق حرارتي و عايق صوتي مناسبي است.
  • تمام شده ي سقف کاذب pvc بسيار سبک است.
  • به‌طور کلي اين متريال شکل، طرح و رنگ‌هاي بسيار متنوعي داشته و شما به‌راحتي مي توانيد ميان انواع آن انتخاب داشته باشيد.
  • دوام و طول عمراين متريال بسيار بالاست به‌صورتي‌که دربرخي ازپروژه‌هاي باحساسيت بالا نيز کار شده و ساليان سال دوام داشته است.
  • ماده اوليه pvc دربرابر حشرات، قارچ و باکتري مقاوم هست.
  • دسترسي‌به تأسيسات برقي و لوله‌کشي پشت سقف کاذب pvc به‌راحتي فراهم است.
  • مراقبت و نگهداري از pvc نيازبه اقدام خاصي نداشته، مقدار مواد افزودنيِ مضر براي سلامت دراون بسيار کم بوده و قابل بازيافت و برگشت به‌چرخه توليد است و درمقايسه با متريالي مثل آزبست کاملاً امن هست.

انواع سقف کاذب pvc

همانطورکه متريال‌هاي مختلف درصنف دکوراسيون داخلي داراي طرح و انواع مختلفي هستند؛ ما انواع سقف کاذب pvc نيز داريم که‌دراين بخش از مقاله به‌بررسي و توضيح آن ها ميپردازيم. قطعا هر مدل درميان انواع اين کالا درفضايي خاص به‌کار مي آيد و شما بايداين موضوع را درنظر داشته باشيد که کدام يک ازآن ها براي چه دست فضايي ارجحيت استفاده دارد.

 

انواع سقف کاذب pvc  ازنظر ابعاد و نوع کاربرد:

  • پانل طولي پي وي سي

    يکي‌از محبوب ترين انواع سقف کاذب pvc قطعا مدل پانل طولي پي وي سي است. شما ميتوانيد به‌راحتي ازاين متريال هم درفضاي سقف و هم به عنوان ديوارپوش هم استفاده کنيد. يکي‌از مزيت هايي‌که پانل طولي پي وي سي دارد نصب ساده و ابعاد مناسب آن است.

  • ابعاد هر شاخه پانل طولي پي وي سي 0.2 متر در 6 متر طول هر شاخه است‌که گاها شخه هاي 3 متري نيز وجود دارد. وليکن اگر 6 متري خريداري شود به‌راحتي ميتوانيد برش بزنيد و به‌ابعادي که‌مدنظر داريد تبديل گردد.
  • تايل 60*60 پي وي سي

    مدل ديگر قالب‌هاي 60*60 است‌که ازقديم درمحيط کار و ادارات مخصوصا خيلي مورد استفاده قرار ميگيرد. البته نمونه هاي تزييني آن امروزه درفضاي منازل مسکوني مورد استفاده قرار ميگيرد. نصب تايل‌هاي 60*60 به‌اين صورت است‌که با توجه‌به ايعاد فيکس و استانداردي‌که داردبه راحتي با ايجاد يک شبکه ي کلي بر روي سقف با استفاده ازپروفيل‌هاي آلومينيومي و ضد آب نصب ميشود.

انواع سقف کاذب pvc  ازنظر شکل ظاهري:

  • سفيد مات و ساده
  • سفيد براق (UV)
  • چاپي و هات استمپ
  • پي وي سي روکشدار

اين سبک‌از سقف کاذب pvc ميتواند براي محيط شما اجرا شود هرکدام راکه دوست داريد به‌راحتي ميتوانيم درمحيط شما اجرا کنيم. انواع تايل ها ازمدل سفيد مات و ساده گرفته تا نوع روکشدار

 

بیشتر بخوانید:

 

نصب سقف کاذب pvc

يکي‌از مهم ترين مسائل درخريد اطلاع ازمراحل سقف پي وي سي ازخريد تا مرحله نصب سقف کاذب pvc است. شما ميتوانيد به‌راحتي سقف کاذب خودرا دراختيار داشته باشيد زيرا نصب اين متريال بسيار سريع و راحت انجام مي شود.

نصب سقف کاذب pvc با زيرسازي‌هاي مختص خود انجام ميشودکه پروفيل‌هاي آلومينيومي و همين طور درصورت نياز چوب است. بنا به‌نياز فضاي شما و شرايط پروژه شما ميتوانيد ازهر کدام ازانواع آن استفاده کنيد.

تعداد بازدید از این مطلب: 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 11 تير 1402
نظرات

درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید