دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 630
:: باردید دیروز : 724
:: بازدید هفته : 3855
:: بازدید ماه : 8367
:: بازدید سال : 46219
:: بازدید کلی : 1672119
ابزارآلات جوشکاری

جوشکاری چیست و ابزار جوشکاری چیست؟
جوشکاری یک فرآیند طولانی مدت در ساخت، شکل‌دهی و تعمیر مواد فلزی است که از دماهای بالا برای ذوب و ترکیب مواد استفاده می‌کند. فرآیند جوشکاری صرفاً دو قسمت را به هم وصل نمی کند (مثل لحیم کاری یا جوشکاری دو قسمت)، بلکه با استفاده از حرارت شدید و گاهی اوقات افزودن مقداری فلز یا گاز، باعث می شود که سازه های فلزی دو قسمت مختلف به یکدیگر متصل شوند و در نتیجه محصول جدید تولید شود. بخش

یکی از ابزارهای اصلی برای جوشکاری ماده ای به نام پرکننده است. همانطور که از نام آن پیداست، این ماده به عنوان پرکننده یا منبع مواد مذاب برای تسهیل تشکیل پیوند قوی بین فلزات پایه استفاده می شود. بیشتر فرآیندهای جوشکاری به نوعی محافظ نیز نیاز دارند تا از هر دو قسمت اصلی و مواد پرکننده در برابر اکسیداسیون در طول فرآیند جوشکاری محافظت کند. در قسمت معرفی انواع ابزارآلات جوشکاری تجهیزات لازم به تفصیل بیان خواهد شد.

 

 

جوشکاری را می توان با استفاده از انواع منابع انرژی انجام داد. این منابع ممکن است شامل احتراق گاز (شیمیایی)، قوس الکتریکی (الکتریکی)، لیزر، پرتو الکترونی، اصطکاک و امواج فراصوت باشد.انواع جوش
جوشکاری هزاران سال است که در صنایع متالورژی و آهنگری به عنوان تنها تکنیک قابل استفاده استفاده می شود. این صنعت در قرن نوزدهم زمانی که تکنیک های جدیدی مانند جوشکاری قوس الکتریکی و جوشکاری اکسیژن معرفی شد تغییر کرد و توسعه یافت.

برخی از رایج ترین فرآیندهای جوشکاری عبارتند از:

MIG یا جوشکاری قوس گاز محافظ (GMAW)
جوشکاری قوس تنگستن TIG یا گاز (GTAW)
جوشکاری قوس دار پوشش دار (SMAW)
جوش قوس شار (FCAW)
جوشکاری پرتو الکترونی (EBW)
جوشکاری هیدروژن اتمی (AHW)
جوشکاری قوسی تنگستن گازی
جوشکاری قوس پلاسما


انواع تجهیزات و ابزار جوشکاری
اگر نمی دانید افراد مبتدی در شروع کار به چه ابزاری نیاز دارند، در این قسمت با ما همراه باشید تا با انواع ابزار جوشکاری آشنا شوید. اولین دغدغه مبتدیان هنگام شروع به کار در این حرفه عدم آگاهی از ابزار جوشکاری و انتخاب بهترین ابزار برای کار است. در اینجا برخی از ابزارهای اولیه جوشکاری که باید برای شروع به عنوان جوشکار داشته باشید آورده شده است.

1. ماسک جوشکاری تاریک کننده خودکار
این اولین و یکی از ابزارهای اساسی جوشکاری است که هر شخصی باید داشته باشد.همه کلاه های جوشکاری (ماسک های جوشی) کیفیت یکسانی ندارند، اما برای داشتن ماسک مناسب لازم نیست هزینه زیادی صرف کنید. ماسک جوشکاری مهمترین ابزار در کارگاه جوشکاری است، بنابراین توصیه می کنیم از کلاه ایمنی تاریک کننده خودکار استفاده کنید. کلاه های مخصوص جوشکاری مجهز به کم نور خودکار به شما این امکان را می دهد که قبل از شروع جوشکاری به راحتی جزئیات مورد نظر را مشاهده کنید. این به کاهش میزان خطا کمک زیادی می کند.

2. آهنربا جوش
آهنربا جوشکاری به دلیل توزیع گسترده یکی از ابزارهای اصلی جوشکاری است. این آهنرباها در چندین اندازه مختلف برای پروژه های جوشکاری کوچک تا بزرگ وجود دارند و به شما کمک می کنند قطعات را به راحتی در جای خود نگه دارید.

3. ابزار جوش: گونیا
Gunya یک ابزار ضروری است و در اینجا خواهید فهمید که چرا…

فرض کنید روی یک لوله مربع کار می کنید و 12 اینچ از آن را قطع می کنید. برای انجام این کار، مالت را روی قطعه کار قرار دهید، قطعه کار را علامت بزنید، اکنون زاویه 90 درجه برای برش دارید.همچنین اگر می خواهید برشی را با زاویه 45 درجه انجام دهید، می توانید با گونی نیز روی قطعه را علامت زده و سپس برش دهید.

4. کولیس
اگر می خواهید بدانید فلز شما چقدر ضخامت دارد، این یک ابزار عالی است. اکثر جوشکارها نمودارهایی دارند که مشخص می کند هنگام جوشکاری فلزات با ضخامت های مختلف چه عملیاتی باید انجام شود. قضاوت در مورد ضخامت فلز با چشم دشوار است. از این رو استفاده از کولیس کمک زیادی به شما می کند.

5. فایل جوشکاری
یکی دیگر از ابزارهای جوشکاری فایل است که حتما نام فایل جوشکاری را بارها شنیده اید. کاربرد اصلی فایل جوش در تکمیل پروژه است. هنگامی که در حال برش قطعات هستید، با تعداد زیادی فرز و فرز مواجه خواهید شد که باید از شر آنها خلاص شوید. در این زمان پرونده جوش به کمک می آید.


6. گیره یا انبر جوش
یکی دیگر از ابزارهای جوشکاری پرکاربرد، گیره جوش است. در طول پروژه، ممکن است به چند گیره برای نگه داشتن قطعات در جای خود نیاز داشته باشید. این گیره ها قطعات را محکم در کنار هم نگه می دارند و به این ترتیب می توانید به راحتی عملیات لازم را روی آنها انجام دهید.7. ابزار جوش: دستکش جوش
یکی دیگر از ابزارهای ضروری برای جوشکاری، دستکش های جوشکاری است. بدیهی است که هنگام جوشکاری به دستکش مخصوص نیاز دارید. برای این کار دستکش های مخصوصی وجود دارد که نوع ضخیم آن برای افراد مبتدی توصیه می شود. با این نوع دستکش های ایمنی جوشکاری می توانید قطعات فلزی داغ را برای چند ثانیه بدون سوختن دست نگه دارید. انواع دیگری از دستکش وجود دارد که با توجه به نوع جوش باید از آنها استفاده کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
نظرات
انواع آموزش آرایشگری زنانه برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه‌ای

آموزش آرایشگری زنانه برای کسانی که به دنبال درآمد هستند بسیار مفید است. بسیاری از آموزش‌ های آرایشگری سطحی هستند و نسبت به ساختار اصولی و اولیه مو بی‌توجه می‌ باشند. حساسیت بالایی که هر خانم نسبت به موی خود دارد بسیار بالاست و تمایل دارد تا همیشه زیبایی موها حفظ شوند. بنابراین استفاده از یک آرایشگر شخصی زنانه ضروریست تا به طور دائمی به موهای او رسیدگی کند. هنرجویانی که تمایل دارند به شغل آرایشگری بپردازند باید از آموزش‌ های درست و کامل استفاده کنند. آموزش درست آرایشگری زنانه شامل برنامه‌ های ویژه‌ ای می ‌شود که هر کدام را برایتان ذکر می‌ کنیم. آکادمی خوش ذوق، انواع برنامه های آموزشی آرایشگری مانند گریم عروس را برگزار می کند.

آموزش آرایشگری زنانه تا چه میزان درآمد دارد؟

 

چگونه آموزش آرایشگری زنانه دلخواه را بیابیم؟

یافتن آموزش آرایشگری زنانه دلخواه کار سختی نیست. برای یافتن آموزشگاه آرایشگری زنانه فقط کافی است تا معیارهای درستی را برای انتخاب آموزشگاه به کار ببرید. هر آموزشگاه دارای مِتُد و روش خاص خود است که برای هنرجویان به کار می‌ برد. اما مهمتر از روش ‌هایی که آموزشگاه به کار می‌ برد، هنرجویانی است که از آن آموزشگاه راضی بودند. معیار ها و نکته‌ های مهمی توسط هنرجویان موفق آرایشگری زنانه مطرح شدند که این نکات را نیز برایتان خواهیم گفت. برای انتخاب درست آموزشگاه آرایشگری زنانه باید در ابتدا هدف خود از آموزش آرایشگری را بشناسید. یعنی یادگیری، برای کسانی که جهت انجام آرایشگری شخصی و کسانی که برای اشتغال، آرایشگری می‌ کنند متفاوت خواهد بود. کسانی که می‌خواهند به شغل آرایشگری بپردازند باید آموزشگاهی را انتخاب کنند که اساتید توانمندی دارد.

آموزش آرایشگری زنانه در تهران نسبت به سایر شهرها آسان‌تر خواهد بود. علت راحتی آموزش در تهران مربوط به دسترسی به خدمات و امکاناتی است که در تهران وجود دارند. البته نکته دیگر در مورد سرعت دوره آموزشی است که اتفاق می ‌افتد. یعنی یک استاد می‌ تواند در مدت زمان کوتاهی به طور فشرده تمام نکات اولیه را برای هنرجویان ذکر کند.

 

بهترین دوره آموزش آرایشگری زنانه چه ویژگی‌ هایی دارد؟

آموزش آرایشگری زنانه باید بتواند برنامه جامعی برای درآمدزایی داشته باشد. یعنی اولین ملاک و معیار برای آموزش این است که بتواند مهارتی را در هنرجویان ایجاد کند. بنابراین هر هنرجو باید بتواند از طریق آموزش به یادگیری کامل آرایشگری پرداخته و از آن درآمدزایی کند. سایر نکات و ویژگی هایی که آموزش آرایشگری زنانه باید داشته باشد عبارتند از:

  • آموزش شناخت ساختمان مو
  • آموزش شناخت انواع ابزار آلات جدید آرایشگری
  • شناخت انواع سبک برش و کوتاه کردن موها
  • شناخت انواع پوست ها
  • شناخت بهترین لوازم آرایشی برای استفاده در ساختمان پوست صورت
  • ایجاد تجربه کوتاه کردن انواع مو های خشک و چرب برای هنرجو
  • تکنیک ترکیب رنگ پوست با مواد آرایشی
  • آموزش استفاده از ابزار آلات آرایشگری
  • شستشو حرفه ای موها
  • خدمات سشوار مو
  • آموزش کامل اصلاح صورت
  • آموزش کامل میکاپ های حرفه ای
  • اعطای گواهینامه معتبر آموزش آرایشگری

 

هنرجویان از آموزش آرایشگری زنانه چه انتظاراتی دارند؟

افراد مختلفی در آموزشگاه آرایشگری زنانه ثبت نام می‌کنند که اهداف یکسانی ندارند. بلکه هر شخص به دنبال آموزش خاصی است که مد نظر دارد. بنابراین ارائه آموزش‌ های مختلف در یک دوره آموزشی ضرورت دارد. بعضی از هنرجویان فقط به دنبال آموزش میکاپ بوده و علاقه‌ ای به ترکیب رنگ و کوتاه کردن مو ندارد. همچنین امکان دارد که بعضی از هنرجویان فقط به دنبال ترکیب رنگ مو و خدمات ابرو باشند. بنابراین هر شخص فقط به دنبال آموزشی است که نیاز دارد. هنرجویان موفق اعلام کردند که دوره‌ های تخصصی هر بخش آرایشگری پس از دوره‌ های بدوی بسیار مفید است.

آموزش آرایشگری زنانه به صورت عملی انجام می شود. مسائل تئوری فقط جهت شناخت و کسب اطلاعات اولیه هستند؛ بر همین اساس هنرجو باید حضور فیزیکی در تمام کلاس‌ ها داشته باشد. تمام هنرجویان انتظار داشتند تا در آموزشگاه بعضی از امور آرایشگری را انجام دهند. بعضی از مهم‌ترین امور مورد انتظار آنها عبارتند از:

  • انجام برخی از اقدامات اولیه بهداشتی مانند: شستشوی اولیه موها را انجام دهند
  • امکان استفاده از ابزارآلات آرایشگری و به کار بردن آنها بر روی مشتریان
  • کمک برای کوتاه کردن مو و یا اصلاح ابروها
  • انجام عملی روش‌ های ترکیب رنگ ‌ها و رنگ کردن موها
  • انجام هایلایت و پاکسازی‌ های صورت

فرصت‌ های شغلی که پس از یادگیری آرایشگری زنانه ایجاد می‌ شوند

آموزش آرایشگری زنانه باید بتواند یک مهارت را در هنرجویان اضافه کند. زمانی که هنرجو به طور کامل آموزش ‌های آرایشگری را یاد بگیرد می‌ تواند برای خود شغل هایی ایجاد کند. این شغل‌ ها شاید در ابتدا درآمد زیادی برای هنرجو نداشته باشند؛ اما به مرور زمان درآمد او افزایش خواهد یافت. مهمترین شغل‌ های پس از آموزش آرایشگری عبارتند از:

  • ایجاد سالن آرایشگری
  • انجام انواع اصلاح
  • انجام خدمات آرایشگری در تمام سالن‌ های زیبایی
  • کارشناس زیبایی و مشاوره مراقبت‌ های مخصوص مو و پوست صورت
  • بلاگر زیبایی و انتخاب آرایشگاه

یکی از مهمترین سوالات هنرجویان پس از آموزش آرایشگری زنانه در تهران این است که تا چه میزان می‌ توانند درآمد کسب کنند؟ توانایی کسب درآمد از طریق آرایشگری زنانه به طور مستقیم به مهارت شما بستگی دارد. هرچه مهارت‌ های ایجاد زیبایی در مو و صورت مشتریان بیشتر باشد مطمئناً درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین نیاز است تا دوره‌ های مختلف زیبایی را در آموزشگاه طی کنید. بعضی از دوره‌ ها که درآمدزایی ویژه ‌ای دارند به طور فشرده و مجزا توسط آموزشگاه ارائه می‌ شوند. این دوره‌ ها عبارتند از:

  • خدمات مراقبت از ناخن و انواع روش های کاشت آن
  • اکستنشن مو و مژه‌ ها
  • خدمات لمینت و لیفت ابرو
  • خدمات پدیکور پا
  • خدمات بافت مو
  • شینیون مو
  • فر کردن دائمی موها

هزینه دوره کامل آرایشگری زنانه

دوره کامل آموزش آرایشگری زنانه با توجه به عوامل مختلف مشخص می شود. یعنی در ابتدا آموزش‌ هایی که هنرجو به دنبال آنها است، مد نظر قرار داده شده و مطابق با درخواست او هزینه‌ ها محاسبه می‌ شوند. به طور مثال در برخی از آرایشگاه‌ های زنانه، آموزش سالن داری داده می‌ شود. در این نوع آموزش، فرد به دنبال انجام آرایشگری نیست و فقط با ایجاد سالن، کسب درآمد می‌ کند. یعنی یک سالن مجهز آرایشگری ایجاد و هر صندلی به یک آرایشگر کرایه داده می‌ شود. بنابراین برای محاسبه قیمت آموزش آرایشگری باید خدماتی که می‌ خواهید را به آموزشگاه اعلام کنید تا بر مبنای آنها هزینه آموزش تعیین شود.

نکته بسیار مهم دیگری که از آموزشگاه آرایشگری زنان برای تعیین قیمت باید پرسیده شود، انجام آموزش‌ های عملی است. یعنی بسیاری از آموزشگاه‌ ها فقط هزینه دوره‌ های تئوری را می‌ گیرند و آموزش عملی بسیار کمی دارند. بنابراین حتماً تعداد جلسات و یا نوع کلاس‌ های آموزشی آرایشگری را حتماً از آموزشگاه بپرسید.

 

 
تعداد بازدید از این مطلب: 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
نظرات
ابزارآلات ایمنی

تجهیزات ایمنی چیست؟
در ابتدای مقاله ابزار ایمنی چیست، به طور کلی به لزوم استفاده از تجهیزات ایمنی پرداختیم. ابزارآلات ایمنی مجموعه ای از وسایل هستند که انواع مختلفی دارند. ابزارهای ایمنی مختلفی در محیط های کاری مختلف برای محافظت از افراد استفاده می شود. استفاده از وسایل حفاظت فردی در حین کار ضروری بوده و کاربران موظف به استفاده از آن هستند.

تجهیزات حفاظت فردی مجموعه ای از ابزارهایی است که افراد را از حوادث احتمالی در محل کار محافظت می کند. کلاه ایمنی، دستکش ایمنی، کفش ایمنی، لباس کار و غیره. تجهیزات حفاظت فردی محسوب می شوند. در زیر با جزئیات بیشتری در مورد انواع این ابزارها و کاربردهای آنها صحبت خواهیم کرد. لازم به ذکر است که انواع وسایل حفاظتی از قسمت های حساس بدن مانند دست، سر، پا و ... محافظت می کنند.


انواع ابزار ایمنی
همانطور که گفته شد، طیف وسیعی از مشاغل پرخطر و خطرناک وجود دارد که باعث آسیب دیدن افراد می شود. بنابراین به منظور حفظ سلامت فیزیکی کاربران در حین کار از ابزارهای ایمنی مختلفی استفاده می شود.در این قسمت از مقاله تجهیزات ایمنی چیست، لیستی از تجهیزات ایمنی را برای شما آماده کرده ایم؟

عینک های محافظ
عینک کار یا عینک ایمنی به عنوان شناخته شده برای محافظت از چشم استفاده می شود. استفاده از عینک ایمنی می تواند برای محافظت از چشم کارکنان استفاده شود. استفاده از این ابزار ایمنی در محیط های کاری مانند جوشکاری، کارگاه های مختلف و ... بسیار متداول است. همچنین در مواقعی که افراد با گرد و غبار، تراشه های چوب و فلز، نور شدید و غیره سروکار دارند استفاده می شود.

عینک جوشکاری یکی از انواع رایج این محصول است. از عینک های ایمنی در فعالیت هایی مانند تراشکاری، ریخته گری، فعالیت های آزمایشگاهی و غیره استفاده می شود.

عینک ایمنی یکی دیگر از تجهیزات حفاظتی برای محافظت از چشم است. همچنین عینک یکی از انواع ابزار ایمنی جوشکاری است. از انواع مختلف شیشه ها نیز برای فعالیت های جوشکاری و موقعیت هایی که کارکنان با لیزر و پرتوهای مختلف در تماس هستند استفاده می شود. هنگام خرید عینک ایمنی باید به انتخاب عینک مناسب با محیط کار خود توجه کنید. به عبارت دیگر، عینک ایمنی نباید دید شما را در حین کار محدود کند.ابزارهای زیادی در یک کارگاه وجود دارد و استفاده از آنها خطرات خاص خود را دارد. بنابراین، قبل از شروع استفاده از ابزار، باید تجهیزات ایمنی و تجهیزات حفاظتی لازم را تهیه کنید. از جمله این ابزارها می توان به تلفن های صداگیر، ماسک های جوشکاری و دستکش های ایمنی اشاره کرد.

همانطور که شرکت آروا ابزارهایی مانند اینورتر جوشکاری، میخ و منگنه، مته و میکسر بتن را تولید می کند. از این رو به منظور افزایش ایمنی کاربران و استفاده کنندگان از ابزار خود اقدام به ساخت و توزیع ابزار و تجهیزات ایمنی نمود. در ساخت محصولات آروا تمامی اصول رعایت شده است تا کاربر در هنگام کار با آنها مشکلی نداشته باشد.

طبقه بندی ابزار و تجهیزات ایمنی
ماسک جوش
ماسک های جوش آروا با قابلیت تنظیم درجه تیرگی شیشه ها از 9 تا 13 در کلیه عملیات جوشکاری مانند جوش الکترود، جوش آرگون و جوش CO2 استفاده می شود. این ماسک ها کل سر را می پوشانند و نسبت به سایر ماسک های جوشکاری در برابر جرقه هنگام کار با انواع اینورترهای جوشکاری ایمنی بالاتری دارند.شیشه ماسک
زمانی که فقط به یک بطری ماسک نیاز دارید. در عین حال، آروا شیشه هایی با رنگ های مختلف ارائه می دهد که در صورت نیاز به شیشه جایگزین می توانید از آنها استفاده کنید.

عینک های محافظ
از این شیشه ها هنگام انجام هر کاری مانند نجاری، جوشکاری، آهنگری و ... استفاده شود. این ابزار ایمنی برای محافظت از چشمان شما در هر شرایطی ضروری است. شرکت آروا در تولید عینک های ایمنی خود از مواد مرغوب و ضد خش استفاده می کند و این شیشه ها را با استانداردهای CE و EN166 تولید کرده است.

دستکش ایمنی
هیچ کارگاهی وجود ندارد که در آن دستکش ایمنی پیدا نشود. این ابزار ایمنی آنقدر مهم است که نداشتن آن می تواند منجر به آسیب جدی شود. هم در جوشکاری برای جلوگیری از سوختگی دست و هم در نجاری برای جلوگیری از بریدگی عمیق. آروا از مواد پلی استر با کیفیت ساخته شده است که در برابر سایش، پارگی و سوراخ شدن مقاوم است. در ساخت این دستکش ها استفاده می شود. همچنین برای کار با ابزارهایی مانند سنگ ساینده باید از دستکش ایمنی استفاده کنید، زیرا خطرات مختلفی می تواند سلامت دست ها و سایر قسمت های بدن شما را در حین کار با چرخ سنگ زنی به خطر بیندازد.حرف

تعداد بازدید از این مطلب: 155
برچسب‌ها: ابزارآلات ایمنی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
نظرات
ابزارآلات موتوری

دسته ابزارهای موتوری شامل ابزارهایی است که با سوخت بنزین کار می کنند و از برق یا انرژی دیگر استفاده نمی کنند. این ابزارها انرژی لازم برای شروع کار را با استفاده از سیستم سوخت رسانی قدرتمند فراهم می کنند. سوخت و اکسیژن در یک محفظه بسته به نام محفظه احتراق گرد هم می آیند و با هم واکنش نشان می دهند. در اثر احتراق، گازهای داغ پیستون را مجبور به حرکت می کند و انرژی لازم برای حرکت دستگاه را تامین می کند.

برای کارهایی که نیاز به توان بسیار بالایی دارند، استفاده از ابزاری که با قدرت سوخت سوزی کار می کند بهتر از استفاده از ابزار الکتریکی است برق و... قدمی ثابت در جهت افزایش قابلیت ابزار برای مصارف سنگین صنعتی برداشته اند. محصولات این دسته را توضیح می دهیم.

طبقه بندی بنزین و ابزار موتوری
اره برقی و لبه زن
بنزینی یا اره برقی ابزاری قدرتمند برای برش چوب و درختان می باشد اره برقی مجهز به کاربراتور برند ژاپنی WALBRO، زنجیر مدل OREGON آمریکا و سیستم استارت آسان می باشد.همچنین گاری های بنزینی این شرکت دارای تیغه برش دلتا به ضخامت 255 میلی متر، سیستم ضد لرزش موثر و سیستم استارت آسان می باشد. بنابراین کار با این ابزارها در دراز مدت کاربر را خسته نمی کند.

موتور الکتریکی
در مکان هایی که قطعی برق مکرر وجود دارد؛. استفاده از موتور الکتریکی یا ژنراتور ضروری است. ژنراتورها بخشی از ابزار موتوری و بنزینی هستند که موتورهای آن به دو دسته دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می شوند. شرکت آروا انواع موتور برق بنزینی را با قدرت های متفاوت برای پوشش نیازهای مختلف تولید کرده است.
ابزار تعمیر، باز و بسته کردن موتور خودرو
در این مقاله قصد داریم شما را با لوازم جانبی مد مورد نیاز برای تعمیر، باز و بسته کردن موتور خودرو که در واقع قلب هر خودرویی است آشنا کنیم. اما بیش از هر چیز باید به این نکته توجه کنید که یک موتور از قطعات مختلفی ساخته شده است و به همین دلیل ابزارهای مختلفی لازم است که برای این قطعات مناسب باشد. در این مقاله تعدادی از آنها را به شما معرفی کرده ایم.

ابزار تعمیر موتور عمومی خودرو
به همین دلیل این نوع تجهیزات یکی از اصلی ترین تجهیزات تعمیراتی است که در هر کارگاه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و مطمئناً کاربرد هر کدام را می دانید.این موارد شامل موارد زیر است:

بک، حلقه، کلید تخت و فرانسوی
انواع پیچ گوشتی
انبر
دم باریک
انبر قفلی
چکش


ابزار تخصصی تعمیر خودرو
ابزارهای تخصصی دیگری نیز وجود دارند که همانطور که گفته شد مخصوص تعمیر قسمت های مختلف موتور هستند که در این قسمت به معرفی تعدادی از آنها پرداخته ایم. البته ممکن است لوازم دیگری نیز مورد نیاز باشد زیرا بستگی به نوع موتور دارد. در این صورت راه حل مراجعه به کاتالوگ های تعمیرات هر شرکت می باشد.

ابزارهای مخصوص زیادی برای باز و بسته کردن و تعمیر قسمت های مختلف موتور خودرو استفاده می شود. در زیر برخی از آنها آورده شده است:

آچار شمع: این کلید مخصوص برای باز و بسته کردن شمع موتور بسته به نوع آن استفاده می شود.
پایه نگهدارنده موتور: پایه هایی که موتور را نگه می دارند اشکال مختلفی دارند.
فنر جمع کننده سوپاپ: برای باز و بسته کردن سوپاپ های موتور برای خنثی کردن فشار فنر و خارج کردن آن پس از آزاد شدن استفاده می شود.این عمل به صورت دستی یا با نیروی پنوماتیک قابل انجام است.
شیر دوار: برای آب بندی شیرها باید در محلی تحت فشار چرخانده شوند که این عمل توسط شیر دوار انجام می شود.رینگ باز کن: برای بازکردن و برداشتن رینگ های پیستون استفاده می شود و در صورت استفاده از آن می توانید از شکستن رینگ ها جلوگیری کنید.
حلقه منیفولد: برای قرار دادن پیستون در سیلندر استفاده می شود.
قفل میل لنگ: در کنار فلایویل نصب می شود تا از چرخش میل لنگ روی بلوک جلوگیری کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 158
برچسب‌ها: ابزارآلات موتوری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
نظرات
ابزارآلات دستی

دسته ابزارهای دستی و عمومی
آچار
این دسته از ابزارهای دستی به دو دسته آچار و آچار تقسیم می شوند. آچارهای دو دسته از آلیاژ کروم وانادیوم ساخته شده اند و برای دوام طولانی مدت و سهولت استفاده در شرایط کاری سخت طراحی شده اند.

ابزار اندازه گیری
قبل از شروع هر کاری، اندازه گیری و کسب اطلاعات در مورد این کار ضروری است، بازار طیف وسیعی از ابزار اندازه گیری با کیفیت و بادوام را ارائه می دهد. ابزارهایی مانند: سطح مزون، تراز لیزری، چرخ اندازه گیری بزرگ، خط کش، متر نواری، متر لیزری، متر مهندسی و متر نشکن.

 

انبر
انبر ابزاری دو شاخه با مفصل در وسط است که برای کارهایی مانند بریدن و نگه داشتن سیم استفاده می شود.انبر انواع مختلفی دارد. انبرهای عرضه شده به شرح زیر می باشد: انبر میلگرد، انبر پرچ، انبر، انبر کششی، انبر، دم باریک و سیم راه راه.

پیچ گوشتی و فازمتر
پیچ گوشتی ابزاری است که برای باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می شود. کاربردهای این ابزارها به قدری زیاد است که تصور جعبه ابزار بدون آنها تقریبا غیرممکن است.فاسورها ابزارهای پیچ گوشتی مانندی هستند که برای تعیین جریان در یک دستگاه یا پریز استفاده می شوند.ارائه دهنده انواع فازمتر، پیچ گوشتی و مجموعه آنها.

تبر
قبل از اختراع اره ها از تبر برای بریدن درختان استفاده می کردند. دو محور با طراحی ارگونومیک در بازار ارائه می دهد. این ابزار دارای دسته فایبرگلاس با روکش لاستیکی نرم و ضد لغزش است که با رزین اپوکسی مخصوص به قسمت فلزی تبر متصل می شود.

جک ماشین
جک ماشین یا جک ماشین یک ابزار تنظیم ارتفاع است. معمولا هنگام تعویض لاستیک خودرو یک جک معمولی دیده اید که انواع جک های مکانیکی شامل جک های جامد، جک های تخت، جک های روغنی و جک های قوسی را ارائه می دهد که طبق استانداردهای جهانی تولید می شوند.

چراغ قوه و پروژکتور
چراغ قوه و پروژکتور ابزارهای کاربردی هستند که در مواقعی که منبع نوری وجود ندارد یا نور ضعیف است استفاده می شود. به همین دلیل استفاده از این ابزار در مسافرت، کوهنوردی، دوچرخه سواری و سایر فعالیت های مشابه ضروری است، انواع چراغ قوه و پروژکتور را با بدنه ای سبک و نشکن ساخته است تا عمر آنها را افزایش دهد.
چکش
استفاده از چکش بر کسی پوشیده نیست. تقریباً هیچ فردی وجود ندارد که نداند چگونه با آنها کار کند و یک بار از آنها استفاده نکرده باشد.چکش یک ابزار میخکوبی است که گاهی برای تخریب استفاده می شود. 14 مدل مختلف چکش در دسته های چکش دو شاخ، چکش لاستیکی و چکش مهندسی ارائه می دهد.

روبیکون
روبیکون نام یک برند ژاپنی است. علاوه بر محصولات بومی، تعدادی ابزار دستی نیز از برند روبیکون ارائه می کند. بنابراین، این دسته بندی محصولات از سایر محصولات جدا می شود. در این دسته انواع انبردست، جعبه هوا، جعبه، جغجغه بادی، دم باریک، ست آچار، سری پیچ گوشتی، سیم برش و قیچی وجود دارد.

قیچی لوله و قیچی ورق
برش فلز و ورق فلز دشوار است. ورق کاتر یکی از ابزارهایی است که چنین کاری را تسهیل می کند. قیچی از تیغه فولادی CRM با دسته های ارگونومیک ساخته شده است. لوله برش ابزار دستی لوله کش ساختمانی است. این نوع قیچی ها قابلیت تعویض تیغه را دارند.

کاتر
برای برش دقیق حتما به کاتر نیاز خواهید داشت کاترهای فریم از مواد ABS با روکش ضد لغزش ساخته شده اند و با طراحی خاص خود در حین کار به دستان شما فشار وارد نمی کنند.

کیسه ابزار و جعبه ابزار
هنگامی که می خواهید ابزار خود را جابجا کنید، استفاده از کیف یا کیف ابزار نیز ضروری است. ارائه انواع کیف و کیسه ابزار.جرثقیل دستی و پلی لیفت
جرثقیل و پلی لیفت وسیله ای است که برای جابجایی اجسام سنگین به صورت عمودی و افقی استفاده می شود. جرثقیل های پل و جرثقیل دستی انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع خود عملکرد و ساختار متفاوتی دارند.

نردبان
استفاده از نردبان برای رسیدن به مکان های مرتفع مانند تمیز کردن لوستر بسیار موثر است. نردبان حامی تا 150 کیلوگرم را تحمل می کند و از آلومینیوم بادوام ساخته شده است. بنابراین سبک هستند و به راحتی قابل جابجایی هستند.

سایر ابزارهای دستی
هر آنچه که باید در مورد ابزارهای دستی بدانید که در دسته بندی فوق قرار نمی گیرند را می توانید در این دسته پیدا کنید. از برانکارد، پمپ پا و پمپ دستی گرفته تا چسب مایع، شل کننده لوله، لوله روغن، خودکار ساختمانی، بخاری بدون کلاچ و گریس پمپ هندی.

تعداد بازدید از این مطلب: 148
برچسب‌ها: ابزارآلات دستی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
نظرات
ابزارآلات برشی

روش دیگر ساخت و ساخت قطعات صنعتی علاوه بر آهنگری، جوشکاری و ریخته گری، برش است که از ابزارهای برش استفاده می شود.

ابزار برش ابزاری است که دندانه دارد و در اندازه ها و اشکال مختلف تولید می شود.

این ابزار به طور گسترده در انواع فرآیندهای برش استفاده می شود.

اگر می خواهید در مورد ابزارهای برش اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1# ابزار برش چیست؟
در دنیای قطعه‌سازی و قطعه‌سازی، به هر وسیله‌ای که به چرخاندن کمک کند تا تراشه‌ها از قسمت اولیه خام خارج شود و به قطعه نهایی برسد، ابزار برش نامیده می‌شود.

این ابزارها انواع مختلفی دارند و به طور کلی بر اساس کاربرد و نوع ماده اولیه طبقه بندی می شوند.

ابزار برش معمولاً به صورت دوار یا چرخشی استفاده می شود.

با چرخش شدید ابزار حول محور خود و ضربه آن به سطح قطعه کار، براده ها از سطح قطعه جدا شده و بلانک اصلی به شکل نهایی خود می رسد.


2# انواع ابزار برش با توجه به نوع کاربرد
قبل از توضیح طبقه بندی ابزارهای برش با توجه به نوع کاربرد، بهتر است انواع تولید و روش های تولید به صورت چیپسی توضیح داده شود.سپس ابزار مناسب برای هر روش را شرح می دهیم.

1-2# ابزار برش فرز
آسیاب یکی از روش های اصلی خردایش است.

در آسیاب، قطعه کار ثابت می شود و فرآیند براده برداری با چرخش سریع ابزار انجام می شود.
در این روش معمولا از تیغه کاتر استفاده می شود که به دسته های مختلفی تقسیم می شود.

از مهم ترین دستگاه های فرز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آسیاب صورت
آسیاب بشقاب
برش درشت
T (چوب بری)
انگشت (آسیاب انتهایی)
هر یک از این تیغه ها برای نوع خاصی از براده برداری در یک محیط کاری خاص استفاده می شود.

تیغه های برش اکثر ابزارهای برش را تشکیل می دهند.
2-2# ابزار شبکه
در نقطه مقابل فرز چرخش است.

بر خلاف فرز، که در آن ابزار برش می چرخد ​​و قطعه کار ثابت می شود.
در فرآیند تراشکاری، ابزار برش کاملاً ثابت و ثابت است.
قطعه کار خام اولیه با سرعت بالایی می چرخد ​​و در اثر برخورد قطعه کار با ابزار، سوراخ شدگی رخ می دهد.

بر خلاف تیغه های کاتر که همه کاره هستند، ابزارهای تراشکاری تنوع زیادی ندارند
آنها فقط بر اساس نوع مواد اولیه طبقه بندی می شوند.شماره 3-2 ابزار حفاری
در روش تراشکاری و فرزکاری معمولاً قطعه کار از نقطه خاصی بریده و سوهان می شود.
اما در روش حفاری با استفاده از مته برش یا سوراخ های متعددی در قطعه کار ایجاد می شود.


4-2 # ابزار تکمیل
اتمام عملیات نهایی است که روی قطعه کار انجام می شود.

هنگام پولیش، دقت کار در چند میلی متر است.
در این فرآیند از ابزارهای خاصی به نام ریمر استفاده می شود.

ابزارهای پرداخت به دلیل دقت بالایی که دارند بسیار خاص و گران هستند.
5-2# ابزار برش نخ
ایجاد رزوه روی پیچ را رزوه و ایجاد رزوه در داخل مهره آهنگری را رزوه می گویند.

پس از ساخت پیچ و مهره، از ابزارهای مخصوصی برای تراشیدن و سوهان زدن پیچ و مهره ها استفاده می شود.

 


2-6# ابزارهای کششی
هزارخاری یک قطعه صنعتی است که ده ها کانال در آن وجود دارد.

اگر می خواهید از ابزار برش، تراشکاری یا فرز برای ایجاد هر شیار به صورت جداگانه استفاده کنید،
ممکن است هفته ها طول بکشد تا یک ارزن تمام شود.

بنابراین برای ایجاد تعداد زیادی کانال در یک قطعه صنعتی خاص از ابزار Khankshi استفاده می شود.این ابزارها شکل خاصی دارند و به سطح قطعه کار فشار وارد می کنند.
در نتیجه فشار وارده، کانال های مورد نظر ایجاد می شود.


 7-2 ابزار برش مته
پس از ایجاد سوراخ های اولیه روی قطعه کار، از فرآیند حفاری برای افزایش قطر یا عمق سوراخ استفاده می شود.

حفاری یک عملیات صنعتی بسیار دقیق است و از ابزار حفاری برای بهبود کیفیت سوراخ استفاده می کند.

از این ابزارها برای بالا بردن کیفیت دهانه های مهم صنعتی استفاده می شود.
3# طبقه بندی ابزارهای برش بر اساس مواد اولیه
ابزارهای برش بسته به محل استفاده، دما و شرایط کار انواع مختلفی دارند و با مواد اولیه مخصوص ساخته می شوند.

هر ماده خام استحکام خاصی دارد.

رایج ترین ابزارهای برش در صنعت عبارتند از:

فولاد کربن
این ابزارهای برش بسیار ارزان هستند.

برای تقویت ابزار از کربن یک تا دو درصد استفاده می کنند.

این ابزار خیلی قوی نیست.

فولاد کربنی برای ماشینکاری با سرعت کم استفاده می شود.

فولاد با سرعت بالا
با افزودن یک سری مواد شیمیایی خاص به فولاد کربنی به فولاد پرسرعت می رسیم.فولاد سرعت بالا استحکام و دوام بالایی دارد.

قیمت این ابزار برش نسبت به فولاد کربنی گرانتر است.

کاربید سیمانی و سرامیک
ابزارهای برش ساخته شده از کاربید سیمانی و سرامیک دارای خواص فیزیکی و مکانیکی تقریبا یکسانی هستند.

سرامیک ها در برابر نیروی فشاری مقاومت بالایی دارند.

هر دو ابزار برش کاربید و سرامیک استحکام بالایی دارند. اما در برابر ضربه های ناگهانی مقاوم نیستند.

سرامیک سخت تر از کاربید سیمانی است.

الماس
قوی ترین، گران ترین و بادوام ترین ابزار برش الماس هستند.

از الماس برای برش و برش مواد بسیار سخت استفاده می شود.

CBN
CBN مخفف مکعب بور نیترید است.

این ابزار برش دوام الماس را دارد. اما قیمت آن از ابزار الماس بالاتر است و کاربرد محدودی دارد.

استلایت
ابزارهای ماهواره ای از کبالت و آلیاژ کروم ساخته شده اند.

ترکیب منحصر به فرد این ماده دارای مقاومت بالایی در برابر سایش، خوردگی و حرارت است.

این نوع ابزارها هزینه بالایی دارند و در عملیات دمای بالا مورد استفاده قرار می گیرند.حرف

تعداد بازدید از این مطلب: 150
برچسب‌ها: ابزارآلات برشی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1402
نظرات
تسمه

تسمه یکی از پرکاربردترین قطعات صنعتی است و به صورت انعطاف پذیر تولید می شود. گونه های مختلفی با اهداف و جنسیت متفاوت در صنایع استفاده می شود.

تنوع این قطعه بسیار زیاد است و در اندازه ها و برندهای مختلف ساخته و عرضه می شوند.
پرکاربردترین نوع این قطعه صنعتی تسمه تایم، انتقال نیرو، نوار نقاله می باشد.
این قسمت زمانی استفاده می شود که بخواهیم انرژی مورد نظر را بین چند شفت انتقال دهیم. آنها از یک ماده انعطاف پذیر ساخته شده اند که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود.
تسمه را دور قرقره می پیچند و برق را به قرقره ها وصل می کنند. طول این قطعه حدود 6 تا 12 میلی متر و عرض آن بین 20 تا 60 میلی متر است.
همانطور که گفته شد انواع مختلفی از این قطعه صنعتی برای مصارف مختلفی در صنعت ساخته و ساخته می شود. تسمه های صنعتی قطعات صنعتی بسیار متنوعی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند.
در این قسمت شما را با انواع آن و کاربرد آن آشنا می کنیم.


نوار نقاله:
این نوع قطعه صنعتی بر روی نوار نقاله های ماشینی و معمولاً برای حمل بار استفاده می شود.

زمان:
به عنوان یک راهنما با نسبت خاصی بین قطعات ماشین استفاده می شود.انتقال قدرت
این قطعه صنعتی نیز نیروی چرخشی را از یک جسم دوار به جسم دیگر منتقل می کند و باعث چرخش جسم دوم می شود. تسمه انتقال نیرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
تخت خواب
این نوع زمانی استفاده می شود که فاصله بین قطعات زیاد باشد.
شکل V (ذوزنقه): این نوع در مواقعی که به استحکام زیاد نیاز است استفاده می شود.
چند شیار
با ترکیب چند تسمه V شکل یک تسمه چند شیار به دست می آید. از این نوع برای انتقال توان بالا نیز استفاده می شود.
گرد
در صورت نیاز به نیروی کمی از این نوع استفاده می شود.
آجدار
این نوع تخت و ذوزنقه ای در وسایل کوچک مانند ماشین لباسشویی استفاده می شود.


انواع تسمه
تسمه ها به طور کلی از دو نوع مواد فلزی و غیرفلزی ساخته می شوند. آنها در استحکام کششی با یکدیگر تفاوت دارند.
نوع غیر فلزی آن در بسته بندی مصالح ساختمانی، کاغذ و ... استفاده می شود. و از نوع فلزی آن در بسته بندی وسایلی مانند صفحات مسی، آلومینیومی و فلزی استفاده می شود.
این قطعه صنعتی در ساختمان سازی نیز کاربرد دارد و برای بسته بندی بارهای سنگین قابل استفاده است.این قطعه پرکاربرد صنعتی در هنگام کار نیز در مواقعی که به مقاومت بالایی نیاز داریم مانند کار با دستگاه بسیار سنگین استفاده می شود.
بیشترین کاربرد این قطعه در کابل های تلفن و برق می باشد.
با توجه به تنوع زیاد انواع و اقسام کاربرد، تولیدکنندگان قابل اعتمادی در این صنعت وجود دارد. سازندگان اروپایی، آمریکایی، آسیایی و چینی قطعات بسیار باکیفیت و مطابق با استانداردهای گیاه مادر تولید می کنند.
از نظر کیفیت می توان به سه نوع کیفیت اشاره کرد
دسته اول از نظر کیفیت کاملاً مشابه استانداردهای گیاه مادری است. نوع دیگر و دسته دوم که با برند چینی تولید و با استانداردها و کیفیت جهانی تولید می شوند. دسته سوم تولیدکنندگانی هستند که تسمه های طراحی شده یا برگرفته از یک برند معتبر تولید می کنند که کیفیت کافی ندارند و چندان معتبر نیستند.
برندهای OPTIbELT، MEGADYNE و BANDOO بیشترین سهم بازار را دارند.

اهمیت بستن کمربند ایمنی

با توجه به افزایش روزافزون کارگاه ها و کارخانه های صنعتی و تولیدی و طراحی و ساخت ماشین آلات امروزی، این قطعه صنعتی بیش از پیش مورد نیاز است.قطر نوارهای تولیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا در صورت نداشتن قطر استاندارد و مناسب می تواند در حین چرخش از سر راه خود خارج شده و باعث از کار افتادن و آسیب دیدن دستگاه شود.
نوع دیگر (تسمه های برزنتی) در صنعت بالابر برای حمل بار و قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. این نوارهای پارچه ای از پارچه پلاستیکی ساخته شده اند.
به طور کلی می توان گفت نحوه کار تسمه ها به گونه ای است که در صورت شکستن و یا از بین رفتن لایه آنها در حین کار، سیستم انتقال انرژی را مختل کرده و دستگاه از کار می افتد.
این قطعه یکی از قطعات صنعتی برای انتقال نیرو یا تنظیم حرکت اجزای ماشین الکتریکی (سنکرونیزاسیون) می باشد.
اکثر کارخانه ها از تسمه نقاله برای حمل اقلام و قطعات استفاده می کنند. البته این نوع قطعه غیرفلزی بوده و از الیاف پلاستیکی به صورت برزنتی و در هم تنیده ساخته شده است.


عوامل موثر بر طول عمر و دوام تسمه
1. هر چه تعداد تسمه های مورد استفاده در سیستم صنعتی بیشتر باشد، عمر آنها بیشتر و کارایی آن افزایش می یابد. واضح است که اگر تعداد این قطعات در یک سیستم صنعتی کمتر باشد، عمر آنها نیز کمتر خواهد بود. زیرا کار زیاد باعث فرسودگی آن می شود.اگر بیشتر باشد، اگر یکی از آنها خراب شود، سیستم خراب نمی شود.
2. قرار دادن و چرخش در پول نیز مهم است. زیرا پول باعث چرخش راحت تر و قرارگیری منظم این قطعه در سیستم می شود. دقت کنید با توجه به ضخامت و ارتفاع این قطعه باید از پول مناسبی در مسیر حرکت استفاده کرد.
3. هر یک از تسمه ها خاصیت کششی و اصطکاک خاصی دارند و برای کاربرد خاصی طراحی شده اند. با انتخاب صحیح می توانید آسیب آنها را به حداقل برسانید.
به عنوان مثال، نوع ضعیف آلیاژ نرمال را نمی توان در صنعت ذوب فولاد و آهن استفاده کرد. زیرا گرمای بیش از حد در این واحدهای تولیدی منجر به خرابی در مدت زمان کوتاهی شده و عملکرد سیستم را مختل می کند.
4. همیشه طول سیستم را بررسی کرده و روغن کاری لازم را انجام دهید. این باعث می شود به راحتی بچرخند و فشار کمتری به این قطعه پرکاربرد وارد شود.
توجه: در هنگام روغن کاری از ریختن محلول روغن و واسکاسین و ... روی تسمه خودداری کنید.
5. در بسته بندی، حمل و نقل و انتقال آنها باید دقت شود. زیرا تسمه ها مقاومت و کارایی خود را در برابر گرما، نور مستقیم خورشید، روغن و محلول های شیمیایی از دست می دهند.گاهی در حین نگهداری به دلیل رعایت نکردن اصول کافی دچار تغییر حالت شده و انعطاف خود را از دست می دهند. .

تعداد بازدید از این مطلب: 125
برچسب‌ها: تسمه ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1402
نظرات
کاسه نمد و قطعات لاستیکی

کاربرد این محصول:
موتور خودرو، گیربکس خودرو و به طور کلی مکان هایی که دمای بالایی ندارند. شرکت کار و صنعت از بهترین مواد موجود برای ساخت مهرهای روغنی استفاده می کند اما کاسه استاندارد. کاسه نمد برای مناطق با دمای بالا طراحی نشده اند کاسه های نمدی چیست و چگونه کار می کنند؟
اصول عملکرد سممرینگ ها به شرح زیر است: از طریق لبه. آنها یک محور چرخان را کاملاً ایزوله و آب بندی می کنند. این محصولات توسط فشار خلاء شدید بین شفت دوار هدایت می شوند. و لبه های آن در جای خود بسیار محکم و غیر قابل نفوذ می شود. البته اپراتور تجهیزات صنعتی وظیفه روانکاری این اتصال را بر عهده دارد زیرا. در برخی موارد، مانند کاسه نمد روغن که نمی تواند دمای بالا را تحمل کند، ممکن است مشکل از بین رفتن کاسه روغن رخ دهد.

کاسه نمدی و انواع آن چیست؟
فنجان نمدی بونا (نیتریل) پرمصرف ترین الاستومر در آب بندی می باشد. مهر و موم روغن نیتریل در برابر روغن ها و سوخت های نفتی، روغن های معدنی و گریس ها، سیالات هیدرولیک، آب، بخار و الکل بسیار مقاوم است. نیتریل دارای مجموعه ای عالی از خواص مانند فشرده سازی کم، استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر سایش است.کاسه نمدی ویتون دارای مقاومت حرارتی و شیمیایی بالا در برابر روغن ها و سوخت های نفتی، روغن ها و گریس های معدنی، حلال ها، سیالات هیدرولیک، آب و بخار می باشد. آنها ویژگی های فشرده سازی پایینی دارند. مهر و موم روغن ویتون ترجیحاً در شرایط قرار گرفتن در معرض شیمیایی و سرویس وکیوم سنگین استفاده می شود.

مهر و موم روغن سیلیکونی توانایی بالایی در جذب روان کننده دارد که اصطکاک و سایش را به حداقل می رساند. این محصول سیلیکونی در برابر روغن های معدنی و گیاهی، محلول های نمکی و شرایط مختلف محیطی مقاوم است. سیلیکون معمولا در صنایع غذایی و پزشکی/دارویی استفاده می شود.

مهر و موم روغن EPDM برای استفاده با الکل، آب، گریس و سایر شرایط محیطی مناسب است. EPDM در برابر اسیدهای آلی و معدنی، آب قلیایی سدیم و پتاسیم، بخار و مواد شوینده مقاوم است.

مهر و موم روغن HNBR مقاومت بسیار خوبی در برابر روغن های نفتی و گاز اسیدی دارد. در مقایسه با نیتریل استاندارد، HNBR دارای محدوده دمایی بهتر و مقاومت در برابر سایش بالاتر در مواجهه با مواد شیمیایی است.

کاسه نمدی تمام لاستیکی از نظر شیمیایی خنثی است و مقاومت شیمیایی عالی دارد.کاسه نمدی تمام لاستیکی را می توان در روغن و سوخت های نفتی، حلال ها و شرایط محیطی استفاده کرد. این محصول برای موقعیت های استاتیک متناوب و دینامیکی آهسته مناسب است.
در انتخاب کاسه نمدی به چه عواملی باید توجه کرد؟
عواملی که در انتخاب کاسه نمدی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: شرایط عملیاتی (مانند دما و فشار)، مایع آب بند، سرعت و قطر مهر و موم روغن و طراحی بدنه.

چگونه کاسه نمدی را نصب کنیم؟
کاسه نمدی باید طوری نصب شود که لبه آن رو به مایع مسدود شود. مهر و موم روغن باید فشار داده شود یا ضربه بزنید تا کاملاً در محفظه قرار گیرد و در حین نصب باید از آسیب به لبه مهر و موم در هنگام نصب محافظت شود.

علائم شکست سیل چیست؟
علائم خرابی درزگیر روغن شامل نشت مایع، افزایش لرزش محور و صداها و بوهای غیرمعمول است.

کاسه نمدی معمولا چقدر عمر می کند؟
عمر مفید یک سممرینگ به شرایط کاری و کیفیت آن بستگی دارد. به طور کلی، یک کاسه نمدی که به درستی نصب و نگهداری شود می تواند چندین سال دوام بیاورد.


آیا سمرینگ قابل تعمیر و بازیابی است؟
در برخی موارد، مهر و موم روغن را می توان با تعویض لبه سد یا اجزای دیگر بازیابی کرد.با این حال، در بیشتر موارد، جایگزینی سممرینگ مقرون به صرفه تر است.

Semmering را از کجا می توانم بخرم؟
کاسه های نمدی را می توان از تامین کنندگان مختلفی از جمله تولید کنندگان، توزیع کنندگان و فروشگاه های آنلاین خریداری کرد. مهم است که یک تامین کننده قابل اعتماد انتخاب کنید و مطمئن شوید که سد با قطعه مورد نظر شما سازگار است. رابرسازان یکی از تولیدکنندگان معتبر در این زمینه می تواند در خرید کاسه نمدی با کیفیت به شما کمک کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1402
نظرات
انواع زنجیر صنعتی

زنجیره صنعتی چیست؟
یکی از مهمترین ابزارهای انتقال انرژی، زنجیره های صنعتی است. زنجیرهای صنعتی در سایزها و انواع مختلف و در مدل های تک ردیفه و دو ردیفه تولید می شوند. متداول ترین مواد مورد استفاده در زنجیره های صنعتی فولاد ضد زنگ و فولاد کم یا پر کربن است. در زنجیره های صنعتی از پوشش هایی مانند گالوانیزه برای محافظت از زنجیر استفاده می شود. پوشش گالوانیزه باعث افزایش طول عمر مدار می شود و گاهی اوقات از مدارهای تلفن تولید می شود.

زنجیرهای صنعتی از اتصال قطعات کوچک زنجیره ای به یکدیگر ساخته می شوند این قطعات با پین به هم متصل می شوند. هنگامی که زنجیر چرخ زمان بندی خود را درگیر می کند، نیرو را به دنده دیگر منتقل می کند. زنجیر صنعتی می تواند به خودی خود عامل حرکت یا در برخی موارد عامل حرکت ابزار دیگری باشد. زنجیرهای صنعتی با توجه به اندازه و گام، استحکام کششی بالایی دارند و کنترل شده و بدون رهاسازی هستند. از نقاط ضعف این زنجیرها می توان به صدای زیاد در حین کار و وزن زیاد اشاره کرد.

انواع زنجیر صنعتی

از زنجیر صنعتی فولادی استفاده نکنید
زنجیره های صنعتی تفلون
زنجیر صنعتی ضد آب
زنجیره صنعتی دندانپزشکی
زنجیره صنعتی پایه بلند
نوار نقاله زنجیری صنعتی
زنجیره های صنعتی در بسیاری از صنایع از جمله سیمان، فولاد، معدن، نفت، خودروسازی، کشاورزی و غیره استفاده می شود.زنجیر نقاله یا زنجیر انتقال نیرو
زنجیر نقاله شبیه زنجیر انتقال نیرو است. زنجیر نقاله از چندین یاتاقان ساخته شده است که توسط ورق هایی به هم متصل شده اند. هر یاتاقان از یک پین و یک آستین تشکیل شده است که غلتک روی آن می چرخد. بلبرینگ و آستین به گونه ای طراحی شده اند که فشار بالا را تحمل می کنند و می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند، این ویژگی باعث می شود زنجیره قدرت در برابر شکستگی، خم شدن و کشش مقاومت بالایی داشته باشد.

زنجیر غلتکی صنعتی

این زنجیرهای قوی در ماشین‌هایی استفاده می‌شوند که خطوط مونتاژ وسایل نقلیه، برداشت گندم و انتقال انواع انرژی در سیستم‌های نوار نقاله هستند. از انقلاب تولید تا امروز، زنجیره غلتکی محرک اصلی رشد صنعتی بوده است. این زنجیر چند منظوره همچنین می تواند برای بلند کردن بارهای سنگین و ارائه تسهیلات جدید با آنها با افزودن اتصالات جدید که عملکردهای حمل و نقل ویژه ای را ارائه می دهد، استفاده شود. زنجیرهای غلتکی قوی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند.

استانداردهای زنجیره ای مانند ANSI/ASME و ISO بریتانیا، استحکام کششی، مقاومت خستگی، گام، عرض غلتک و قطر انواع زنجیر را مشخص می کند.استحکام کششی یکی از مقادیر کلیدی برای توصیف مقاومت شکستن زنجیره است. عوامل زیادی مانند نوع فولاد مورد استفاده در ساخت زنجیر، نوع عملیات حرارتی اعمال شده بر روی مواد، کیفیت ساخت و کانتور صفحات اتصال و ضخامت آنها این آمار را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه زنجیره غلتکی بیش از ظرفیت خود کار می کند، احتمال شکست زودرس وجود دارد. بسیار مهم است که از مدار قدرت مناسب برای کاربرد خاص خود استفاده کنید، زیرا عدم تطابق قدرت باعث می شود سیستم شما بیشتر خراب شود و اگر سیستم برای نیازهای شما خیلی ضعیف باشد، آسیب جدی به بار خواهد آورد. انتخاب اندازه زنجیر مناسب برای برنامه شما می تواند حداکثر عمر و کارایی تجهیزات ارزشمند شما را تضمین کند. برخی از کاربردها ذاتاً سنگین‌تر هستند و معمولاً از زنجیره‌های غلتکی سری سنگین استفاده می‌شود.

مزایای زنجیر غلتکی استاندارد

همه زنجیرهای غلتکی دارای غلتک های سخت شده هستند که چرخش بوش را افزایش می دهد و در عین حال بارهای ضربه ای روی دندانه های چرخ دنده را در حین کار کاهش می دهد.
تمام اجزای زنجیر به علاوه برای دستیابی به حداکثر استحکام و مقاومت در برابر سایش تحت عملیات حرارتی قرار می گیرند.برای افزایش عمر سایش و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، روغنکاری با روغن داغ روی 100 درصد اجزای این زنجیر اعمال می شود.
استانداردهای بین المللی زنجیره های صنعتی
استانداردهای اصلی بین المللی زنجیره های صنعتی ANSI، DIN و ISO هستند.

انواع انواع زنجیر صنعتی
زنجیرهای صنعتی مورد استفاده برای انتقال قدرت بارهای سنگین در صنایع بر اساس دو استاندارد A و B طبقه بندی می شوند.

سری زنجیر شامل شماره های 30، 40، 50، 60، 80 تا 240 می باشد که از یک ردیف تا 6 ردیف و در سه مدل ساده، یک رو و دوطرفه می باشد. سری ها بر اساس استانداردهای DIN 8188، ISO 606 یا ANSI نامگذاری شده اند. به این زنجیرها سری آمریکایی می گویند.

زنجیر سری B شامل اعداد 08B، 10B، 12B، 16B تا 72B می باشد که به صورت تک ردیفه تا 6 ردیفه و در سه طرح ساده یک طرف چنگال دار و دو طرف چنگال دار می باشد. سری B بر اساس استانداردهای DIN 8187، ISO 606 نامگذاری شده است. این زنجیرها سری اروپایی نامیده می شوند.

زنجیر کوتاه باگام و سری A با دقت بالا
زنجیر تک ردیفه
مدارهای دو ردیفه تا پنج ردیفی سری A
زنجیر کوتاه باگام و سری B با دقت بالا
زنجیره های صنعتی سنگین
زنجیر خاردار دقیق با گام کوتاه
زنجیر خاردار محکم
زنجیر انتقال دو گام
زنجیر برای موتور سیکلت
زنجیر میدان نفتی
زنجیره های صنعتی میدان نفتی سنگین
زنجیر خم
زنجیر روکش نیکل
مدارهای بی صدا
زنجیره های خدمات آبی
زنجیر هیدرولیک سرویس مقاوم در برابر خوردگی هستند و در مواقعی که زنجیر با آب و نمک تماس دارد، استفاده از زنجیر هیدرولیک سرویس مناسب است.عمر زنجیره های هیدروسرویس 30 برابر زنجیرهای معمولی است.

مشخصات انواع زنجیر صنعتی
مقاوم در برابر خوردگی
عمر طولانی تر
ترکیب شیمیایی کروم شش ظرفیتی آزاد
حفاظت در برابر خوردگی عالی
اکستروژن سرد، آستین سفت و چرخان، راندمان بالا
صفحات و غلتک ها با دقت بالایی به هم متصل می شوند.
مقاوم در برابر سایش
نیاز به روغن کاری به موقع دارد
انواع زنجیر صنعتی
زنجیر استیل 304
این مدارها در دمای بالا و محیط های بسیار خورنده استفاده می شوند. این زنجیرها نمیگیرند

زنجیر استیل 316
زنجیر فولادی 316 در دمای بسیار بالا و شرایط بسیار خورنده استفاده می شود.

زنجیر استیل AS 600
یکی از مهم ترین زنجیرهای سری 600 که مخصوص محیط های با دمای بالا و خورنده می باشد. این قطعات زنجیره ای سخت شده و مقاومت سایش بیشتری نسبت به زنجیر فولادی 304 دارند.

زنجیره های صنعتی نیکل
در شرایطی که تماس لحظه ای وجود دارد از مدارهای نیکل اندود استفاده می شود. همچنین در شرایطی که زنجیر در معرض آب قرار دارد، استفاده از زنجیر صنعتی با روکش نیکل مناسب است.زنجیره صنعتی نقره ای
در مواردی که محیط اسیدی است از زنجیر صنعتی با روکش نقره استفاده می شود. این زنجیرها در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند.

تعداد بازدید از این مطلب: 141
برچسب‌ها: انواع زنجیر صنعتی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1402
نظرات
انواع درایو

کاربرد درایو صنعتی عموماً برای کنترل دور موتور و تنظیم ولتاژ و فرکانس در الکتروموتورهای تک فاز یا سه فاز است. اینورتر صنعتی که گاهی اوقات به جای درایو از نام آن استفاده می شود، در واقع بخشی از این دستگاه است. در این مقاله با انواع اینورترهای صنعتی ایرانی، درایوهای سنگین و نحوه عملکرد آنها آشنا می شویم.

موتور AC صنعتی ایران
در این نوع درایوهای الکتریکی ابتدا انرژی وارد درایو می شود و پس از تغییرات لازم در ولتاژ و فرکانس به سمت موتور می رود. با یکسو کننده در این دستگاه، جریان ورودی به جریان مستقیم تبدیل شده و سپس به خازن ها منتقل می شود. در مرحله بعد پس از خروج از خازن ها وارد بخش اینورتر صنعتی ایران می شود. اینورتر صنعتی ایران جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل کرده و به موتور می فرستد.
برخی از کاربردها و مزایای این درایو صنعتی به شرح زیر است:

صرفه جویی در انرژی
کاهش صداهای خارجی
حرکت روان موتور (این ویژگی یکی از مهمترین مواردی است که باعث کاهش ضربات ناگهانی در محرک آسانسور می شود.)
کاهش استهلاک موتور و فالوور، کاهش هزینه های تعمیر، ضایعات و تعویض
حفاظت موتور در برابر بار الکتریکی ناگهانی و سنگین
صرفه جویی قابل توجهی در سمت موتور
درایو DC صنعتی ایرانی
در این نوع درایو، سرعت با استفاده از ولتاژ آرمیچر (جریان تحریک) در موتور DC کنترل می شود.این درایو AC را از طریق مبدل به DC تغییر می دهد.

تفاوت آن با AC این است که در درایوهای AC جریان با استفاده از اینورتر صنعتی ایران تغییر می کند. از دیگر تفاوت های مهم این دو درایو صنعتی در کاربرد، منبع تغذیه، روش های نگهداری، ابعاد و وزن، گشتاور راه اندازی، صداها، مصرف برق، مکانیسم ترمز، مکانیسم واکنش حرکتی، مدارهای کنترل و قدرت، تنظیم سرعت و غیره می باشد.

گفته می شود که درایوهای DC صنعتی از نظر کنترل سرعت ارزان تر هستند و بنابراین مقرون به صرفه هستند. اما یک مشکل این است که در دراز مدت هزینه درایو DC افزایش می یابد.

درایو با سرعت متغیر صنعتی یا VSD
این نوع درایو یکی از انواع درایوهای صنعتی است که در ماشین های صنعتی برای کنترل سرعت استفاده می شود. سرعت های مختلف در برخی از صنایع و ماشین آلات صنعتی مورد نیاز است.

در مواقعی که سرعت خروجی باید مدام تغییر کند و با این تغییر حالت استپ رخ نمی دهد، باید از درایو VSD با سرعت متغیر استفاده کرد. به عنوان مثال از این نوع موتورهای صنعتی ایران باید در پمپ ها، فن ها و واحدهای کمپرسور استفاده شود. نتیجه استفاده از این نوع صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی خواهد بود.برخی از درایوهای سرعت متغیر صنعتی کاملاً مکانیکی هستند. نام دیگر این درایوها متغیر است. برخی دیگر الکترونیکی، هیدرولیک یا الکترومکانیکی هستند.

ما برخی از مزایای استفاده از درایو VSD را فهرست می کنیم:

تنظیم سرعت؛
کنترل صحیح فرآیند حرکت (که نتیجه کنترل سرعت است)؛
مصرف برق را کاهش دهید.
VSD های مکانیکی
درایوهای صنعتی مکانیکی معمولاً در دو نوع یافت می شوند:

درایو کششی: نام دیگر این نوع درایو کشش است و از چند غلتک فلزی تشکیل شده است که به هم متصل شده و به کمک آنها نیرو را انتقال می دهند.
درایو گام متغیر: همچنین به عنوان محرک تسمه و درایو غلتکی نیز شناخته می شود.
VSD های هیدرولیک
VSD های هیدرولیک درایوهای سرعت متغیر هستند که در سه نوع موجود می باشند:

هیدرواستاتیک: این درایو دارای یک پمپ و یک موتور هیدرولیک می باشد.
هیدرودینامیک: ممکن است این درایو را با نام کوپلینگ سیال نیز بشناسید. در این درایو صنعتی از روغن برای انتقال گشتاور به شفت ورودی با سرعت ثابت و روتور روی شفت خروجی استفاده می شود.
هیدروویسکوز
VSD الکتریکی
این نوع اینورتر صنعتی ایران نیز در سه دسته وجود دارد:

درایوهای موتور DC
درایوهای موتور AC
درایو گرداب
درایو با سرعت قابل تنظیم صنعتی یا ASD
نوع دیگری از درایو مورد استفاده در ماشین آلات صنعتی، درایو با سرعت متغیر است.در برخی از صنایع مانند خطوط مونتاژ، لازم است سرعت مونتاژ هر محصول از قبل تنظیم شود. معمولاً برای این منظور از دستگاه ASD استفاده می شود.

مزایای استفاده از دیسک مذکور به شرح زیر است:

کنترل شتاب دستگاه ها (برای جلوگیری از آسیب احتمالی قطعات)
عملکرد روان موتور و سایر قطعات متحرک
امکان تنظیم سرعت های مختلف حرکت
حرکت آهسته را شروع کنید
کنترل گشتاور
تنظیم مقدار تولید
جبران تغییر متغیرها
امکان از سرگیری جریان
کاهش مصرف انرژی
.

تعداد بازدید از این مطلب: 170
برچسب‌ها: انواع درایو ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1402
نظرات
درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید