لوله لنس چیست و چه مشخصاتی دارد؟
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 9

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 186
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3669
:: بازدید ماه : 8181
:: بازدید سال : 46033
:: بازدید کلی : 1671933
لوله لنس چیست و چه مشخصاتی دارد؟

همانطور که می دانید لوله لنس یکی از اجزای مهم در ساخت پروژه های ساختمانی بزرگ و کوچک می باشد که انواع مختلفی دارد و هر نوع لوله بسته به نوع لوله برای انتقال مواد مختلف مانند مایعات گازی استفاده می شود. ترکیب و هدف آن از پروژه. یکی از انواع لوله که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، لوله لانست است. قبل از طراحی، طراحان باید لوله های مختلف را با کاربردهای متفاوت آن ها بشناسند و با توجه به کاربرد پروژه، بهترین نوع را انتخاب کنند.

 

لوله لنس چیست؟
لوله زنجیره ای لوله ای است که از لوله فولادی ساخته می شود و مهمترین کاربرد آن انتقال گاز و انواع پودرهای مذاب می باشد. بیشتر گازها حتی آرگون، اکسیژن و نیتروژن را می توان از لوله عدسی به مقصد مورد نظر منتقل یا تزریق کرد. از طرف دیگر، لوله لنس برای تمیز کردن و شستشوی مخازن بزرگ، بطری های تولید، نازل ها و سیستم های کشویی نیز استفاده می شود. نوع خاصی از لوله لانست که برای مردم عادی فقط به عنوان لوله لانست شناخته می شود، لوله لانست اکسیژن است. ورق فولادی مورد استفاده در ساخت لوله نیزه حاوی ترکیباتی مانند 10 درصد کربن، 3 درصد گوگرد و 1 است.4 درصد آن فسفر است. دلیل این نوع ترکیب، جلوگیری از آسیب به مواد مذاب عبوری از لوله عدسی است. همچنین این نوع ترکیب باعث استحکام و دوام بالاتر ورق فولادی برای تولید لوله می شود.

 

قیمت لوله لنس
بسته به نوع کاربرد، از لوله های لانست در اندازه ها و اشکال مختلف استفاده می شود. بنابراین قیمت آنها بسته به اندازه مورد نیاز و نحوه استفاده کاملا متفاوت است. از طرف دیگر، هر چه لوله لنز لایه های بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد. به عنوان مثال لوله لنز Calrise که 5 لایه است و دارای ترکیبات خاصی است قیمت بسیار بالاتری نسبت به لنزهای تک لایه معمولی دارد. بنابراین هزینه کل لوله لنز مورد استفاده در هر پروژه بسته به کاربرد آن متفاوت است.

 

ساخت لوله نیزه ای اکسیژن
این لوله ها در اندازه های مختلف ساخته و تولید می شوند و علاوه بر دمیدن اکسیژن به مواد، کربن، دولومیت یا سایر مواد افزودنی نیز ممکن است به داخل کوره قوس تزریق شوند. لوله های زنجیری در کارخانه های فولادسازی کاربرد فراوانی دارند که انواع مختلفی دارند. اما مهم ترین نوع او در فولادسازی لنس کالیس است. این لوله ها از 5 لایه تشکیل شده اند که به ترتیب شامل یک لایه فولادی اصلی، دو لایه Calrise و 2 لایه پوشش مخصوص می باشند که از مواد نسوز ساخته شده اند تا دارای استحکام کافی برای نزدیک شدن به کوره باشند.انواع تیوب لانست موجود در بازار
لوله های لانست بسته به نوع کاربرد و حداکثر دبی سیال عبوری در اندازه های مختلف تولید می شوند. همچنین با توجه به کاربرد آنها مانند شستشوی کانال نازل، کانال خارجی، کانال داخلی و برشکاری و یا برای تزریق اکسیژن به مواد مذاب در اندازه های مختلف موجود می باشد. دو نوع از مهمترین و کاربردی ترین لوله های لانست عبارتند از:

لوله لانست بدون نخ و آستین با قطر خارجی 6 میلی متر
لوله نیزه ای دو رزوه با انتهای یک سوکت با OD 13 میلی متر


دم اکسیژن
برای جداسازی ناخالصی های مواد مذاب به ویژه کربن از مواد مذاب باید مقدار مشخصی اکسیژن به روش خاصی به آن تزریق شود. این امر جداسازی مواد مذاب را هنگام ورود به سرباره تسهیل می کند. آنها معمولاً از لوله دم لنست اکسیژن برای این کار استفاده می کنند.

 

تفاوت بین لوله لنز Kalrise و لنزهای معمولی
تفاوت اصلی لوله لنز Kalrise با لوله لنز معمولی در تعداد و نوع لایه های آنها است. با این حال، فضای کار کارخانه های فولاد شرایط دشواری است که دمای نزدیک به کوره بسیار بالا است.بنابراین باید از تجهیزاتی استفاده کرد که در برابر این شرایط مقاوم باشند. لایه های موجود در لوله های لنز Colorize نسبت به لوله های لنز معمولی 3 تا 10 برابر عمر خود را افزایش می دهند. پوشش های ویژه Kalrise از روکش های سرامیکی CCCP هستند که در سطح خارجی از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. سطح بیرونی این پوشش ها در برابر حمله دمایی سرباره بسیار مقاوم بوده و برای صنعت فولاد مناسب است.

 

سایر مشخصات لوله لانست
مقاومت بالا:
همانطور که گفتیم به لطف 4 لایه اضافی در تیوب لنز Kalrise، این تیوب در برابر دمای بالا بسیار مقاوم است و علاوه بر آن مواد آن ضد اکسیداسیون است. در نتیجه عمر مفید آن بیشتر است و از نظر قیمت کاملاً مقرون به صرفه است.

رنگ آمیزی با کیفیت بالا:
با توجه به حساسیت شرایطی که لوله های لنس کالیس باید در آن ساخته شوند، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و به همین دلیل لوله ها در هر مرحله به شدت کنترل کیفیت می شوند.

 

کاهش هزینه های انرژی برای ذوب مواد:
معمولا ذوب مواد در کارخانه های فولادسازی به انرژی زیادی نیاز دارد و این امر باعث افزایش هزینه های تولید می شود.خوشبختانه استفاده از لوله های Lance Calrise به دلیل توانایی در دفع اکسیژن و کربن در کنار مقاومت بالا و دیواره های نسوز، هزینه های تولید را تا حد زیادی کاهش می دهد. در واقع عمر مفید لوله های لانست تولیدی 6 تا 7 برابر بیشتر از روش های دیگر است.

کاربردهای ویژه در دمای بالا لوله اسپیر Calrise
تزریق کربن و سایر گرد و غبارها به کوره های الکتریکی و بوته های کارخانه های مس و فولاد
تزریق آرگون به بطری های مواد مذاب
تزریق آرگون یا اکسیژن به AOD
گاز زدایی آلومینیوم مذاب با تزریق ماده ای به نام فلکس که به ذوب شدن مواد کمک می کند.
باز کردن نازل هایی که در مخزن یا تابه قرار دارند.
باز کردن انسدادهای احتمالی در مسیر مواد مذاب در کوره بلند
بازکردن گرفتگی احتمالی مسیر سرباره گیر کرده در شکاف انواع بطری ها و مبدل ها
با افزایش دمای مورد نیاز به انجام بهتر فرآیندهای DH، RH و KR کمک می کند
مزایای لوله دمنده اکسیژن در صنعت فولاد
همانطور که مشاهده می کنید لوله های گاز اکسیژن بیشتر در صنایع مس و فولاد استفاده می شود. در واقع استفاده از این لوله ها در صنعت فولاد مزایای زیادی دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد واکنش گرمازا قوی و افزایش حرارت در کوره ها تا زمان معینی که بتوان سرباره را جدا کرد.تسریع مرحله اختلاط و همگن شدن مواد
بهبود کیفیت فولاد تولیدی
افزایش سریع دما تا حد مطلوب
بارگیری آسان تر کوره با مواد خام
افزایش ظرفیت تولید کوره های برقی برای افزایش سرعت کار
حذف ترکیبات نیتروژن و هیدروژن یا ترکیبات غیرفلزی با روش اکسیداتیو
قابلیت بازیابی عنصر کروم از فولادهای باطله


نتیجه
لوله های لانست نوع خاصی از لوله برای انتقال مایعات به ویژه مایعات گازی در شرایط خاص هستند که بسته به کاربرد در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند و نسبت به عناصر مشابه دارای مزایای فراوانی هستند. مهمترین کاربرد این لوله ها انتقال اکسیژن و سایر مواد و شستشوی نازل ها می باشد.



تعداد بازدید از این مطلب: 351
برچسب‌ها: لوله لنس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید