جک هیدرولیک دیفرانسیل
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 169
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3652
:: بازدید ماه : 8164
:: بازدید سال : 46016
:: بازدید کلی : 1671916
جک هیدرولیک دیفرانسیل

انواع جک های هیدرولیک
قبل از بررسی رایج ترین جک هیدرولیک باید بدانیم که این دستگاه به سه نوع یک طرفه، یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود. امروزه از جک های یک طرفه کمتر استفاده می شود. این جک ها دارای توان خروجی کمی برای افزایش توان تولیدی هستند. در جک های یک طرفه و یک طرفه از نیروی وزن و گرانش برای بازگرداندن جک به حالت عادی استفاده می شود. 2 سوراخ ورودی و خروجی روغن در جک های هیدرولیک دو طرفه وجود دارد. به این ترتیب جک دائما حرکت می کند و سرعت بیشتری نسبت به جک های یک طرفه دارد.
جک هیدرولیک یکی از چهار جزء اصلی یک سیستم هیدرولیک است، در حالی که یک سیستم هیدرولیک فناوری است که از روغن هیدرولیک مایع برای انتقال نیرو از موتور به محرک استفاده می کند.
پرکاربردترین جک هیدرولیک دیفرانسیل کدام است؟
برای ارائه بهترین جک هیدرولیک یا پرکاربردترین آن باید به نکات زیادی توجه کرد. امروزه از این جک ها در صنایع مختلف استفاده می شود. انواع مختلفی از این دستگاه تولید شده است که هر کدام دارای قابلیت ها، مزایا و معایب خاصی هستند.

جک های تلسکوپی
جک های تلسکوپی از نظر بسیاری پرمصرف ترین جک های هیدرولیک دیفرانسیل هستند.این جک ها در انواع یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. آسانسور، جارو و غیره از جک های تلسکوپی برای افزایش استحکام قطعات آنها استفاده کنید. اگرچه این مدل از جک ها مزایای زیادی دارد، اما از معایب جک های تلسکوپی می توان به هزینه بالا، عمر کوتاه و اشغال فضای زیاد اشاره کرد.

به طور معمول طول سیلندر جک هیدرولیک در حالت جمع شده حدود 25 تا 50 درصد کمتر از طول اولیه خواهد بود. این جک ها در انواع دو، سه، چهار یا پنج مرحله ای طراحی شده اند تا کاربردهای مختلفی را در خود جای دهند. قطر پیستون جک های هیدرولیک پیستونی حدود 18 سانتی متر است و دمای آنها در حین کار تا 90 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. همچنین این قطعات می توانند در دمای 30- درجه به کار خود ادامه دهند. حداکثر سرعت جک های تلسکوپی حدود 2.5 متر بر ثانیه است که 5 برابر بیشتر از جک های قدیمی و پیستونی است.

جک های دیفرانسیل
نوع دیگری از جک های هیدرولیک که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد جک دیفرانسیل نام دارد. این جک ها سیلندرهای هیدرولیک دو کاره هستند که با فشار دادن و کشیدن عمل می کنند. این جک ها در زمینه مهندسی مکانیک، هیدرولیک فولادی و ساخت ماشین آلات متحرک کاربرد دارند.جک های دیفرانسیل از نظر اندازه کوچکتر از نوع تلسکوپی هستند اما قطر پیستون این جک ها حدود 18 سانتی متر است و می توانند در محدوده دمایی 25- تا 80 درجه سانتیگراد کار کنند. حداکثر فشار کاری این قطعات حدود 600 بار می باشد. جک های دیفرانسیل از نظر سرعت دست کمی از جک های تلسکوپی ندارند و با سرعت 2.5 متر بر ثانیه به جلو و عقب حرکت می کنند.

جک های همگام
بهترین جک هیدرولیک برای کمپرسی ها و نیروگاه ها جک سنکرون است. این نوع که یکی از جک های دو طرفه می باشد در هر دو جهت سرعت حرکت یکسانی نسبت به جک های دیفرانسیل دارد اما نیروی متراکم تری تولید می کند و در نتیجه آپشن های بیشتری دارد. از نظر مشخصات فنی جک های سنکرون شباهت زیادی به نوع دیفرانسیل دارند.

جک های پیستونی
جک های هیدرولیک پیستونی را می توان ساده ترین نوع جک هیدرولیک نامید. این جک ها تک اثر هستند و فقط نیروی فشرده را افزایش و گسترش می دهند. آسانسور آکاردئونی، دستگاه پرس هیدرولیک، آسانسور معمولی و غیره. از این جک ها برای ایجاد نیرو در برابر گرانش زمین استفاده کنید. سرعت این جک ها حدود 0.5 متر بر ثانیه است و فقط تا 250 بار فشار را تحمل می کنند.قطر جک های پیستونی معمولاً از 10 سانتی متر تجاوز نمی کند.

نتیجه
انواع مختلفی از جک های هیدرولیک وجود دارد. در حال حاضر می توان نوع تلسکوپی را به عنوان پرکاربردترین جک هیدرولیک معرفی کرد. با این حال، صنعت جک های هیدرولیک به طور مداوم در حال پیشرفت است و ممکن است در سال های آینده شاهد تولید جک های پرکاربرد و قدرتمندتر باشیم.

به جز نوع تلسکوپی، جک های دیفرانسیل، سنکرون و پیستونی را می توان از دیگر جک های پرکاربرد هیدرولیک نام برد که در صنایع و مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. نرخ بازگشت، مقدار نیروی تولید شده، اندازه، هزینه و دوام از مهم ترین عوامل در تعیین بهترین جک هیدرولیک هستند.



تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید