درایر جذبی
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 267
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 3750
:: بازدید ماه : 8262
:: بازدید سال : 46114
:: بازدید کلی : 1672014
درایر جذبی

مشخصات فنی درایر جذبی
خشک کن های جذبی یا تخلیه دارای دو مخزن هستند و در حین کار همیشه یک مخزن وظیفه جذب رطوبت هوای فشرده را بر عهده دارد و مخزن دیگر به بازیافت و دفع رطوبت جذب شده مشغول است. مواد جاذب رطوبت در این مخازن از آلومینا فعال یا سیلیکاژل ساخته شده و به رنگ سفید یا کرم هستند. این خشک کن ها عموما در محیط های سرد تا 70- درجه استفاده می شوند.
انواع خشک کن جاذب
انواع رایج خشک کن های جذبی در صنعت هوای فشرده به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

 

 

خشک کن جذبی بدون بخاری یا بدون بخاری

ساده ترین نوع درایر جذبی موجود در صنعت، خشک کن جذبی بدون حرارت است که در آن فقط هوای فشرده خشک از مواد جاذب رطوبت عبور می کند. با شروع به کار سیستم مخزن شماره 1 در مدار قرار می گیرد و عملیات جذب رطوبت را انجام می دهد و زمانی که ماده جاذب مخزن 1 به حد اشباع رسید از مدار خارج شده و وارد مرحله بازیابی می شود و مخزن شماره 2 وارد می شود. مدار . درجه تصفیه هوا در این نوع خشک کن 12 تا 15 درصد هوای ورودی به خشک کن است و این مدل اغلب در ظرفیت های زیر 30000 لیتر در دقیقه استفاده می شود.خشک کن کاهشی مجهز به بخاری یا خشک کن جذبی با بخاری (دمنده)

در این نوع خشک کن ها از یک بخاری و یک فن یا فن خارجی استفاده می شود تا مواد جاذب رطوبت را در سریع ترین زمان ممکن بازسازی کنند. در خشک کن جذبی با بخاری، مشابه خشک کن جذبی بدون بخاری، برج شماره 1 وظیفه جداسازی رطوبت آب موجود در هوای فشرده را انجام می دهد و برج شماره 2 توسط فن و بخاری یا فن دمیده می شود. و دما افزایش می یابد و رطوبت در این برج از مواد جاذب جدا می شود و با تزریق مقداری از هوای خشک تولید شده در خط پاکسازی، رطوبت به طور کامل از سیستم خارج می شود و این فرآیند برای برج نیز به همین صورت انجام می شود. 1. میزان هوای تخلیه در این مدل 1 تا 2 درصد هوای ورودی به خشک کن است و عموماً برای ظرفیت های بالای 30000 لیتر در دقیقه استفاده می شود. از آنجایی که در این خشک کن از بخاری و فن استفاده شده است، هزینه اولیه و هزینه نگهداری در مقایسه با سایر مدل ها بیشتر است.

اجزای خشک کن جذبی

خشک کن دیسکانت علاوه بر برج های حاوی مواد جاذب رطوبت دارای قطعات و تجهیزات ویژه به شرح زیر می باشد:

شاسی
صدا خفه کن
شیر برقی
صفحه کنترل
سیستم کنترل انعطاف پذیر (LOGIC CONTROL)
مانیتور نقطه شبنم
مخزن حاوی مواد جاذب رطوبت (گیرنده اصلی)
صفحه نمایش شیشه ای (شیشه بینایی)
دریچه اطمینان
قلاب های مخصوص حمل و نقل (HOOK)
شیر دستی
شیر یک طرفه (CHECK VALVE)
PORGE DOSING VALVE


هر یک از برج های خشک کن جذبی در چه بازه زمانی کار می کنند؟

برای اینکه برج های خشک کن جذبی به صورت زمان های منظم تحت بار قرار گیرند، باید از تایمر حافظه استفاده کرد تا با قطع و وصل برق این زمان از سر گرفته نشود.تایمر Absorption Dryer Timer از نوع باتری با صفحه نمایش است و می توانید زمان عدم شارژ هر برج را بین 5 تا 20 دقیقه تنظیم کنید.

نحوه عملکرد خشک کن جذبی
نحوه کار خشک کن جذبی به زبان ساده به این صورت است که این نوع خشک کن از دو ستون تشکیل شده است که هر کدام از ستون ها دارای مقدار معینی مواد جاذب رطوبت است که می تواند آلومینا فعال، سیلیکاژل یا رزین مولکولی باشد. ارتفاع و قطر ستون ها و همچنین حجم مواد داخل آن ستون ها بسته به ظرفیت خشک کن جذبی متفاوت است.

پس از خروج از کمپرسور (پیستونی یا پیچ)، هوای فشرده وارد تله آب و سپس میکروفیلتر اولیه شده، سپس وارد ستون اول خشک کن جذبی شده و پس از برخورد و ایجاد اصطکاک با مواد جاذب رطوبت، آب وارد هوای فشرده می شود. . این مواد در سوراخ های میکرونی به دام می افتند و سپس در اثر کاهش دما به آب تبدیل می شوند و از شیر تخلیه تعبیه شده در انتهای دستگاه خارج می شوند.

لازم به ذکر است یکی از دو برج خشک کن جذبی همواره در مدار فعال بوده و فرآیند جذب رطوبت تا زمانی که مواد جاذب رطوبت کاملاً اشباع شده و به نقطه شبنم مورد نظر برسند ادامه می یابد.سپس برج وارد فاز بازیابی می شود و برج دوم فعال می شود و این فرآیند به صورت مداوم و متناوب انجام می شود.

 


رطوبت گیر جذبی برای چه نوع آب و هوایی مناسب است؟
رطوبت گیرهای جذبی کمپرسور معمولاً در شرایطی استفاده می شوند که دمای هوا زیر صفر درجه سانتیگراد و نقطه شبنم زیر سه درجه سانتیگراد تا 70- درجه سانتیگراد برای هوای خشک باشد.

شرایط نگهداری و سرویس خشک کن جذبی
از موارد مهم و کاربردی در حین سرویس و نگهداری خشک کن های جذبی با کمپرسور هوا می توان به مواردی مانند تعویض به موقع شیرهای الکترومغناطیسی دستگاه، تعویض به موقع المنت های میکروفیلتر ورودی و خروجی دستگاه و ... اشاره کرد. تعویض به موقع مولکول های خشک کن جذبی.

یکی از راه های اصلی برای تعیین زمان تعویض مواد جاذب رطوبت خشک کن جذبی، تغییر رنگ این مواد است، کرم است و از تغییر رنگ این مواد می توان زمان تعویض آنها را دانست، بنابراین اگر رنگ مواد جاذب از سفید و کرم به زرد یا قهوه ای تیره تغییر کرده است، زمان تعویض مواد فرا رسیده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 155
برچسب‌ها: درایر جذبی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : چهار شنبه 8 شهريور 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید