میکرو فیلتر کمپرسور
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 838
:: باردید دیروز : 258
:: بازدید هفته : 4321
:: بازدید ماه : 8833
:: بازدید سال : 46685
:: بازدید کلی : 1672585
میکرو فیلتر کمپرسور

میکروفیلتر کمپرسور چیست؟
امروزه با توجه به افزایش استفاده از هوای فشرده در صنایع مختلف و نیاز به هوای فشرده تمیز و عاری از هرگونه ذرات روغن و گرد و غبار، از میکروفیلترهای کمپرسور یا فیلتر هوا برای کمپرسورهای باد استفاده می شود. در هر متر مکعب هوای اتمسفر حدود 200 میلیون ذره گرد و غبار و انواع آلاینده ها وجود دارد که بر اثر فشردگی در فضای سیلندر کمپرسور، چگالی این ذرات افزایش می یابد و از ترکیب آنها با رطوبت و روغن، حالت غلیظ و اسیدی ایجاد می شود. لجن تشکیل می شود که این مواد برای قطعات کمپرسور و همچنین تجهیزات مصرف کننده هوای فشرده بسیار مضر هستند.


مشخصات فنی کمپرسور با میکرو فیلتر
علاوه بر اهمیت حفاظت از تجهیزات، برخی از صنایع حساس به هوای فشرده کاملاً تمیز نیاز دارند. فیلتر هوای ورودی کمپرسور تنها قادر به حذف ذرات بزرگ است و برای دستیابی به کیفیت بالاتر باید از میکروفیلترهایی با خاصیت جذب بسیار بالا استفاده کرد.
میزان جذب در میکروفیلترها به فشار، دما و چگالی ذرات موجود در هوا بستگی دارد و به طور معمول این فیلترها توانایی جذب ذرات گرد و غبار به کوچکی 0.01 میکرون را دارند. میکروفیلترها از دو قسمت فیلتر و یک پوسته (هوزینگ) تشکیل شده اند که اغلب به گونه ای طراحی می شوند که بتوان قسمت فیلتر را تعویض کرد و عنصر میکروفیلتر را به راحتی تعویض کرد.انواع میکروفیلتر روی کمپرسور هوای فشرده
میکرو فیلتر اولیه کمپرسور (پیش فیلتر) با قابلیت جذب ذرات گرد و غبار تا 0.1 میکرون
میکروفیلتر ثانویه کمپرسور (فیلتر دوم) با قابلیت جذب ذرات گرد و غبار تا 0.01 میکرون
میکروفیلتر با قابلیت جذب ذرات گرد و غبار از کمپرسور تا 5 میکرون (فیلتر DUST)
فیلتر میکرو هیدروکربن یا کربن فعال روی کمپرسور برای جذب بوی نامطبوع هوای فشرده خارج شده از کمپرسور (فیلتر کربن فعال اضافی) که در صنایع غذایی و بسته بندی کاربرد دارد.
لازم به ذکر است که برای افزایش راندمان کمپرسور، ثبت زمان اولین استفاده از فیلتر، بازدید منظم از میکروفیلترها در فواصل زمانی هفتگی یا ماهانه و تعویض المنت میکروفیلتر در زمان معین با توجه به الزامی است. اطلاعات موجود در کاتالوگ .. البته با توجه به پیشرفت علم مراقبت از هوای فشرده، اکثر برندهای میکروفیلتر کمپرسور در بازار ایران دارای گیجی هستند که زمان دقیق تعویض المنت میکروفیلتر را نشان می دهد.

یک کمپرسور هوا معمولاً حجم زیادی از هوای محیط را از طریق سیلندر به داخل خود می کشد و به دلیل وجود آلاینده های مخلوط در هوا، کیفیت هوای فشرده خروجی از کمپرسور کاملاً به محیطی که کمپرسور در آن قرار می گیرد بستگی دارد. .علاوه بر محیطی که کمپرسور در آن قرار دارد، خود کمپرسور هوا نیز می تواند آلودگی هوای فشرده را افزایش دهد و اصلی ترین چیزی که باعث آلودگی می شود وجود روغن در کمپرسور است که در اصل برای روغن کاری قطعات استفاده می شود. اما در اثر حرارت موجود در بلوک کمپرسور (کمپرسور کولر گازی) روغن تبخیر شده و همراه با هوای فشرده از کمپرسور خارج می شود.


اجزای میکروفیلتر
گیج فشار که مدت زمان تعویض عنصر داخلی میکروفیلتر را نشان می دهد
رزوه های ورودی و خروجی هوای فشرده در میکروفیلتر از ½ اینچ تا 3 اینچ (بسته به ظرفیت هوای عبوری از میکروفیلتر متفاوت است.)
میکروفیلترهای عرضه شده توسط فامکو دارای یک تخلیه خودکار برای حذف رطوبت در انتهای محفظه میکروفیلتر هستند که می توان آن را با شیر برقی تایمر و تخلیه خودکار تخم مرغ (تخلیه خودکار مغناطیسی) جایگزین کرد.
طراحی شماتیک چیدمان میکروفیلتر کمپرسور روی خطوط لوله هوای فشرده
طبق استاندارد و اصول کلی خطوط هوای فشرده، چیدمان الزامات تمیز کردن هوای فشرده بعد از کمپرسور به شرح زیر است.

کمپرسور هوای فشرده (پیچ، پیستون)
جداکننده آب کمپرسور
مخزن هوای فشرده
پیش میکروفیلتر برای جذب ذرات گرد و غبار و بخارات روغن با دقت 5 میکرون
خشک کن کمپرسور (تبرید، جذبی)
میکروفیلتر اولیه برای جذب ذرات گرد و غبار و بخارات روغن با دقت 0.1 میکرون
میکروفیلتر ثانویه برای جذب ذرات گرد و غبار و بخار روغن با دقت 0.01 میکرون


اپلیکیشن میکرو فیلتر
با توجه به آنچه در بالا ذکر شد، استفاده از میکروفیلترها بر روی کمپرسور باد برای جلوگیری از ورود میکروفیلترها به کمپرسور است که در زیر به برخی از انواع این آلاینده ها اشاره می کنیم.

آلاینده های جوی: به طور معمول در یک محیط صنعتی حدود 140 میلیون آلاینده در هر متر مکعب وجود دارد که 80 درصد این ذرات کوچکتر از 2 میکرون هستند. به عبارت دیگر ذرات موجود در هوا به قدری کوچک هستند که به راحتی از فیلتر کمپرسور عبور کرده و همراه با هوای کمپرسور فشرده می شوند.
میکروارگانیسم های محیط: در حین مکش کمپرسور از کولر، همراه با هوای اطراف، باکتری ها و ویروس های موجود نیز به داخل کمپرسور مکیده می شوند و علاوه بر آن به دلیل وجود رطوبت و گرما در محیط کمپرسور. محل مناسبی برای رشد میکروارگانیسم ها است در هر متر مکعب به طور متوسط ​​4000 میکروارگانیسم در هوای محیط وجود دارد و اگر این میکروارگانیسم ها وارد اتاق های استریل به خصوص در مصارف غذایی و بهداشتی شوند می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.بخار روغن در هوا: در هوای محیط به دلیل قدرت موتورهای سوخت فسیلی، روغن به صورت هیدروکربن های نسوخته وارد کمپرسور می شود. مقدار هیدروکربن موجود در هوای اتمسفر بین 0.05 تا 0.5 میلی گرم بر متر مکعب است و به دلیل متراکم شدن روغن در هوای فشرده با دمای پایین می تواند باعث آسیب به سیستم شود.
مواد حاصل از اکسیداسیون لوله ها: در صورت عدم استفاده از فیلتراسیون مناسب در سیستم کمپرسور، رطوبت به تدریج دیواره داخلی لوله های انتقال هوای فشرده را اکسید می کند و در نهایت به دلیل مسدود شدن خطوط توزیع هوای فشرده، راندمان را کاهش داده و باعث می شود.



تعداد بازدید از این مطلب: 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : چهار شنبه 8 شهريور 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید