چسب حرارتی و تفنگی
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 220
:: باردید دیروز : 65
:: بازدید هفته : 3768
:: بازدید ماه : 8280
:: بازدید سال : 46132
:: بازدید کلی : 1672032
چسب حرارتی و تفنگی

چسب حرارتی تفنگی

چسب ها انواع و مدل های مختلفی برای چسباندن سطوح دارند یکی از چسب هایی که طرفداران زیادی دارد و محبوبیت دارد تفنگ چسب حرارتی است. این چسب با وسیله ای تفنگ مانند کار می کند که با اتصال دو شاخه به برق خشاب های پلاستیکی را گرم و ذوب می کند که با ذوب شدن این ژورنال ها می توان از آن برای چسباندن سطوح نرم استفاده کرد.چسب حرارتی تفنگ کانیم با میتراپول قابل مقایسه نیست. چسب ها و چسب های سیلیکونی چون استحکام چسبندگی چسب های حرارتی کمتر از این چسب ها است و در سطوح نرم بیشتر از زمانی که سطوح سخت هستند کاربرد دارند. شایان ذکر است که تفنگ چسب حرارتی به همان سرعتی که ذوب می شود سفت و خشک می شود، بنابراین هنگام استفاده از آن باید سریع عمل کنید تا کار شما نتیجه دلخواه را داشته باشد.


اجزای مجله یا شبکه های پلاستیکی
این چسب ها از ماده ای به نام گرانول ساخته می شوند. هنگامی که این دانه های پلاستیکی با مواد دیگر ترکیب می شوند، یک میله پلاستیکی جامد را تشکیل می دهند که توسط دستگاه برای استفاده از این مجلات یا چسب ها استفاده می شود.تفنگ چسب حرارتی بسیار مقاوم و ضدآب می باشد، چون در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است در فضاهای بیرونی و عایق کاری استفاده می شود. تفنگ هات مذاب به دلیل سفت بودن عمر طولانی تری دارد و در نتیجه دیرتر پوسیده می شود همچنین اگر می خواهید در مکان هایی که به برق دسترسی ندارید از هات مذاب استفاده کنید مدل باتری نیز طراحی شده است.

کاربرد تفنگ چسب داغ
استفاده از چسب حرارتی بسیار عالی است زیرا در مدت زمان کوتاهی خشک می شود، از این نوع چسب می توان برای چسباندن موارد زیر استفاده کرد مانند:

اتصال قطعات پلاستیکی

ساخت صنایع دستی

چسباندن انواع کاغذ و مقوا

عایق و آب بندی

تزئینات و خلق آثار هنری مختلف

موادی که باید با چسب حرارتی تفنگی چسبانده شوند:

کاغذ و مقوا

درخت

پلاستیک

انواع فلزات

پارچه

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که انواع مختلفی از تفنگ های چسب حرارتی وجود دارند که در قطرهای بزرگ و کوچک تولید می شوند. مثلا اگر می خواهید از چسب حرارتی زیاد استفاده کنید باید قطر آن را زیاد انتخاب کنید و بالعکس اگر می خواهید از چسب حرارتی زیاد استفاده کنید از مقدار کمی از این چسب استفاده کنید. قطرنکته دیگر اینکه هنگام خرید تفنگ چسب حرارتی بهتر است از نوع قلابدار آن استفاده کنید تا هنگام کار با آن بتوانید آن را در جایی آویزان کنید تا روی سطوحی مانند موکت و موکت نیفتد.

نحوه عملکرد دستگاه چسب حرارتی
برای استفاده از چسب های حرارتی که از اتیلن وینیل استات ساخته شده اند و نوعی پلاستیک هستند به چسب حرارتی نیاز داریم، این دستگاه ها شبیه تفنگ طراحی شده اند و به همین دلیل به چسب های حرارتی گاهی چسب تفنگی نیز می گویند. من می گویم.

چسب های حرارتی مشابه استوانه ها یا گلوله هایی با قطرهای مختلف از 7 تا 12 میلی متر تولید می شود و در موقعیت دستگاه چسب حرارتی قرار می گیرد که برای چسب ها طراحی شده و به آن نازل می گویند، معمولاً نازل هر دستگاه چسب حرارتی متفاوت است. اندازه ها و بر اساس قطر نازل باید چسب مناسبی را خریداری کرد که انتخاب آن بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید و قیمت چسب حرارتی برای قطرهای مختلف متفاوت است و هر چه سایز بزرگتر باشد بالاتر است. قیمت چسب حرارتی .

دستگاه چسب حرارتی با برق کار می کند، بعد از اینکه آن را روشن کردید باید کمی صبر کنید تا دستگاه گرم شود تا گرم شود و چسب ذوب شود، سپس می توانید از ماشه ای که دستگاه چسب حرارتی دارد استفاده کنید و با فشار دادن آن می توانید بله از چسب آب شده استفاده کنید، فقط مراقب باشید هنگام استفاده از چسب دستتان نسوزد و چون چسب حرارتی سریع سرد می شود و گیر می کنید باید سریع از آن استفاده کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : چهار شنبه 22 شهريور 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید