ابزارآلات باغبانی و کشاورزی
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 22

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 170
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 647
:: بازدید ماه : 6386
:: بازدید سال : 37826
:: بازدید کلی : 1663726
ابزارآلات باغبانی و کشاورزی

آشنایی با انواع وسایل باغبانی


 ابزار ضروری باغبانی:
باغداری و کشاورزی یکی از مشاغل کلیدی است که می تواند تأثیر مهمی بر رشد و شکوفایی اقتصادی داشته باشد. ابزار و وسایل باغی مختلفی به همین دلیل ساخته شده است. که هر کدام بسته به نوع محصول ممکن است متفاوت باشد. در این بین طیف وسیعی از ابزار باغبانی وجود دارد. چه باغبان حرفه ای باشید و چه مبتدی، صرف نظر از نوع محصول، باید آن را داشته باشید.

در زیر به معرفی ابزار مهم و پرکاربرد باغبانی و کشاورزی می پردازیم:
به طور کلی ابزار باغبانی به دو دسته دستی و ماشینی تقسیم می شوند. نکته مهمی که در انتخاب ابزار باید به آن توجه کنید. کاربرد و درجه استفاده از آن. به عنوان مثال، اگر به دنبال ابزاری برای باغ خود هستید، نیازی به تهیه ابزار مدرن باغبانی نیست. همچنین اگر باغ بزرگی دارید یا محیط کارتان بسیار بزرگ است و این کار را به صورت حرفه ای دنبال می کنید; شما نمی توانید از ابزارهای دستی استفاده کنید. زیرا روند کار را بسیار طولانی می کند و بهره وری را بسیار کاهش می دهد.
یکی از کارهای مهم در باغبانی جمع آوری برگ ها و تمیز نگه داشتن خاک است.جمع کننده شن، غربال و برگ.
شن کش
یکی از ابزارهای اصلی برای جمع آوری برگ ها و پاکسازی خاک از هرگونه سنگ یا زباله است. داشتن چنگک مناسب به پاکسازی خاک و حذف علف های هرز بدون آسیب رساندن به گیاه اصلی کمک می کند. آسیاب های پلاستیکی و فولادی در بازار موجود است. اما بهتر است همیشه از آسیاب فولادی با کیفیت استفاده کنید. این دستگاه در اندازه های مختلف موجود است که بسته به نوع کار و نیاز خود می توانید سندبلستر مناسب برای کار خود انتخاب کنید.

شن کش
این دستگاه دارای قلاب هایی است که برای جابجایی و سست کردن خاک و از بین بردن ریشه علف های هرز ایده آل هستند.

غربال کردن
کیفیت خاک و تمیزی آن تاثیر بسزایی در رشد گیاه دارد. الک ابزاری کاربردی و مناسب برای صاف کردن و همگن کردن خاک است. الک را می توانید بسته به نوع نیاز و وسعت کارتان تهیه کنید.

دستگاه جمع آوری برگ دمنده؛. انشعاب
چنگک برگ یکی از پرکاربردترین ابزار باغبانی است که عملکردی مشابه جاروبرقی دارد. این دستگاه با ایجاد مکش برگ ها را جمع آوری می کند. همچنین این قابلیت را دارد که هوای فشرده را آزاد کند و از آن به عنوان دمنده استفاده کند. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی برگ ها را جمع آوری کنید.ابزار باغبانی مناسب برای چرخاندن خاک
شخم زدن و چرخاندن خاک یکی از مهمترین مراحل باغبانی و کشاورزی است و ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد.

در زیر به ارائه آنها می پردازیم:
بیل
این وسیله برای همه آشناست اما بیشتر آن ها بیل ساختمانی را می شناسند. برای کندن خاک از بیل استفاده می شود. جالب است بدانید که بیل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کار خاصی استفاده می شوند و بیل باغبانی با بیل ساختمانی متفاوت است. بیل باغی نوک باریک تری دارد و با شکل خاص خود شخم زدن خاک را آسان می کند. بیل های کج دار از انواع بیل های باغی هستند.

بیل
بیل برای کاشت گل و گیاه یا جابجایی و تغییر خاک گلدان و یا کود دهی به آن استفاده می شود.

تایلر
تیلر یکی از انواع ماشین آلات باغبانی است. برای شخم زدن، چرخاندن خاک، کشیدن علف های هرز و صاف کردن سطح خاک استفاده می شود. کشاورزان و باغداران بسته به نیاز خود می توانند از پنجه های باغچه کوچک یا بزرگ استفاده کنند.

ابزار مناسب نگهداری گیاه
پس از آماده سازی خاک و کاشت محصول، نوبت به کاشت می رسد. در مرحله رشد باید مراقبت و نگهداری مناسب از گیاهان انجام شود تا بهترین محصول برداشت شود.تغذیه مناسب، کود و نور، آبیاری مناسب، کنترل آفات و علف های هرز از مهمترین وظایفی است که در این مرحله باید در نظر گرفته شود.
آب پاش
برای جلوگیری از حمله آفات به گیاهان باید آنها را سمپاشی کرد. به همین دلیل آبپاش یکی از ابزارهای مهم در باغ است. سمپاش دستی، شارژی، فنری، فارگون و تراکتور از انواع سمپاش ها هستند. سمپاشی معمولاً به یکی از روش های محلول یا پودری انجام می شود. این کار با کمک انواع سمپاش به راحتی امکان پذیر است.

کود
کودپاش که در دو نوع دستی و شارژی عرضه می شود برای راحتی در مرحله مصرف کود ایده آل است.

مه پاش
دستگاه مه پاش برای تنظیم سطح رطوبت و خنک کننده محیط بسیار مناسب است. نحوه کار این مه پاش به این صورت است که آب را به صورت مه فشار بسیار بالا با ترکیبی از هوا به محیط می رساند. انواع مختلفی از مه وجود دارد که می توانید بسته به نوع کاربرد آن را انتخاب کنید. برای تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی نیز می توانید از یک مرطوب کننده خانگی استفاده کنید.

آب پاش
آبیاری گیاهان یکی از مهمترین مراحل در باغبانی است. برای آبیاری باغ ها و مزارع می توانید از آبپاش های دستی یا اتوماتیک استفاده کنید.قیچی
قیچی باغی که در انواع و اندازه های مختلف وجود دارد، برای هرس شاخه ها و برگ ها و برای برش بسیار استفاده می شود. قیچی چمن، قیچی دسته بلند، قیچی تاک، قیچی انگور و قیچی شمشاد انواع قیچی باغی هستند.

چاقوی باغبانی
این ابزار در واقع یکی از ابزارهای هرس باغ است که برای پیوند، قلمه زدن و ریشه زایی استفاده می شود. سری کاتر توری کمی گرد است و جنس آن از آهن یا چدن است.

آره
از هرس برای بریدن شاخه ها یا تنه درختان کهنسال که با قیچی بریده نمی شوند استفاده می شود.

شاخه زن
قیچی باغ ابزاری شبیه قیچی باغبانی است. با این تفاوت که دارای دسته های بلند و اهرمی است که امکان کوتاه کردن آسان و سریع شاخه های ضخیم را فراهم می کند.

داس
داس یکی از ابزار اصلی باغ است، داس با تیغه های تیز و تیز خود برای چمن زنی زمین و محصولات کشاورزی، چمن زنی در محوطه های سرسبز و پارک ها و ... مناسب است. قیچی در دو نوع دستی و بنزینی موجود است که بسته به نوع کاری که انجام می دهید می توانید آنها را انتخاب کنید.

چمن زنی
کنترل علف های هرز بسیار مهم است. اگر آن را از بین ندهید، آسیب جدی به گیاهان یا محصولات وارد می کند.کشتن علف های هرز کار آسانی نیست، اما دستگاهی طراحی شده است که آن را بسیار آسان می کند. دستگاه اصلاح علف های هرز ابزاری ویژه برای از بین بردن علف های هرز است.

ماشین چمن زنی
چمن زن وسیله ای برای چمن زنی و چیدمان چمن است که در دو نوع دستی و موتوری عرضه می شود. با تنظیم گام تیغه آن می توانید طول چمن را به دلخواه کوتاه کنید. ماشین چمن زنی را فقط می توان روی سطح صاف و هموار استفاده کرد. اگر زمین ناهموار است، برای بریدن و کوتاه کردن چمن باید از قیچی پرچین یا پرچین استفاده کنید.

شلنگ و سر شلنگ باغی
یکی از مهمترین ابزار آبیاری باغ، شلنگ است. برای جلوگیری از هدررفت آب و تنظیم میزان آبیاری بهتر است از سر شلنگ استفاده شود. این ابزار برای آبیاری یکنواخت زمین های بزرگ و صرفه جویی در مصرف آب مناسب است.

دستکش برای باغبانی
رعایت نکات ایمنی در هر کاری ضروری است و باید رعایت شود. استفاده از دستکش های باغبانی بادوام ساخته شده از مواد با کیفیت می تواند از آسیب به دستان شما جلوگیری کند. نکته مهمی که در انتخاب دستکش های باغبانی باید به آن توجه کنید این است که سنگین نباشند تا مانع حرکت دستان شما نشوند.حرف



تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مهدی
تاریخ : سه شنبه 24 مرداد 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید